اقتصادی

کاهش شدید کیفیت نهاده‌های دامی/ مجلس ورود کند

رئیس انجمن صنایع خوراک دام ، طیور و آب با انتقاد از پایین بودن کیفیت ورودی دام اظهار داشت: کیفیت ورودی دام به شدت کاهش یافته و استانداردهای لازم را ندارد و ما از مجلس شورای اسلامی درخواست حل این مسئله را داریم موضوع. همچنین.

به گزارش دوران خبر ، دکتر مجید موفق غدیری ، رئیس انجمن صنایع دام ، طیور و آبزی پروری درباره موانع تولید و تأمین درآمد دام گفت: پروتئین طیور در جهان بی سابقه است ، چهل تا پنجاه سال گذشته.

وی افزود: “نمونه این اختلالات انتساب 4200 تومانی به ورودی بوده است كه متأسفانه سرانجام با 26 هزار تومان و 30 هزار تومانی به تولیدكنندگان رسیده است و این نشان دهنده اوج ناكارآیی و سو mis مدیریت در دولت است”.

رئیس انجمن صنایع دام ، طیور و آبزی پروری به بررسی مشکلات این حوزه در بخشهای داخلی و خارجی پرداخت و گفت: «بخشی از مشکلات خارجی مربوط به تاج و تحریم ها و انتقال ارز و فروش نفت بود. ، که هیچ ارتباطی با تولیدکنندگان و وزارت جهاد نداشت. “برخی از مشکلات مستقیماً به مشکلات مدیریتی وزارت جهاد و صمت و حتی بانک مرکزی مرتبط است.

موفق قدیری ، در مصاحبه با رادیو گفتگو ، از نبود شبکه توزیع مناسب برای ورودی دام در کشور انتقاد کرد و گفت: “علی رغم راه اندازی سیستم بازار توسط وزارت جهاد برای” کشاورزی ، این سیستم هنوز کارایی لازم را پیدا کرد. “

وی از وجود یک میلیون و 200 هزار تن موجودی دام ذخیره شده در بنادر خبر داد و گفت: بانک مرکزی هنوز ارز این ارزها را تأمین نکرده است و متأسفانه با مشکل روبرو هستیم.

رئیس انجمن دام ، طیور و آبزی پروری یادآور شد: بانک مرکزی از اول مارس ارز ارائه نکرده است اما اظهار می دارد که ارز در دو ماه اول سال در مارس پرداخت شده است و این بسیار خطرناک است و غذا را به خطر می اندازد ایمنی

مقدم قدیری گفت: “تا زمانی که محصولات گرده و پروتئین را به عنوان یک محصول سیاسی در نظر بگیریم که بتوانیم با آن محبوبیت کسب کنیم ، مطمئناً خود را از هیچ جیب تولیدکننده نخواهیم یافت.”

وی با بیان اینکه تعیین نکردن به موقع قیمت ها باعث می شود تعداد زیادی از تولیدکنندگان متضرر شوند و تولید را کاهش دهند ، افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی هنوز نرخ ارز و قیمت های ملی ورودی دام را اصلاح نکرده و بنابراین واردکنندگان نهاده های دامی در سیستم بازار قیمت ارائه نمی دهند.

رئیس انجمن حیوانات ، طیور و آبزیان از عملکرد ستاد تنظیم بازار طی سه یا چهار سال گذشته انتقاد کرد و گفت: “اگر قرار است این همه ستاد ، م institutionsسسه و کارگروه داشته باشیم و در آخر مردم ، تولیدکنندگان و حتی دولت ناراضی هستند ، چه فایده ای دارد؟ “اوه ، و دلیل صرف این همه تعادل برای این موسسه چیست؟

وی عملکرد دولت و وزارت جهاد کشاورزی در تهیه خوراک دام برای کارخانه های خوراک دام و طیور را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و گفت: “دولت می خواهد کاری انجام دهد تا فعالان اقتصادی را به عنوان متهم اصلی در معرض دید مردم قرار دهد. قیمت های بالا برای مرغ در حال حاضر به تولید کننده تبدیل شده است. “با این حال ، دولت فعالان اقتصادی را مقصر تصمیم اشتباه خود دانسته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید