عمومیکسب و کارهای برتر روز

راهنمای کنترل کولر گازی لاویتا

اگر میخواهید در مورد قیمت کولر گازی اجنرال اصل 36000 اگاهی پیدا کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.اگر با دیدن نام ها و علائم روی ریموت کنترل کولر گازی خود سردرگم می شوید جای درستی آمده اید در این مقاله ما کلیدهای کنترل کولر گازی را توضیح خواهیم داد. تا زمانی که این مقاله یا دفترچه راهنمای کولر گازی خود را مطالعه نکرده باشید این احتمال وجود دارد که از بسیاری از قابلیت های کولر گازی خود بی اطلاع بمانید.در حال حاضر ریموت کنترل کولر گازی برای راحتی شما به تعدادی از ویژگی ها مجهز شده است. به غیر از حالت های خنک سازی ساده؛ سرعت فن؛ کنترل پره و غیره؛ سمبل ها و علائم زیادی وجود دارد که می توانند بسیار گیج کننده باشند. با این حال؛ یادگیری و آشنایی با کلیدهای کنترل کولر گازی می تواند تا حد زیادی به حفظ دمای مناسب خانه کمک کند.

در این پست، ما چند مد که اغلب در ریموت کنترل کولرگازی های وجود دارند را همراه با قابلیت های مدرنی که کولر گازی شما ممکن است داشته باشد را همراه با چند نکته در مورد هوشمند سازی کولر گازی توضیح خواهیم داد.به خاطر داشته باشید که صدها تولید کننده کولر گازی در جهان وجود دارد که ده ها کنترل ریموت را تولید و ارائه می دهند. هر کنترل کولر گازی با اصطلاحات فنی خود و علائم و کلیدهای خاص خود همراه است. حتی اگر بیشتر آنها از توابع مشترکی استفاده کنند؛ برچسب گذاری و علائم ممکن است متفاوت باشد.

حالت ها یا مدهای موجود در کنترل کولر گازی

در ادامه برخی از مدهای معمول یا استاندارد توضیح داده شده است که تقریبا همه تولیدکنندکان کولر گازی ارائه می دهند. توجه داشته باشید که حالت های کولر گازی به شدت به شرکت تولید کننده دستگاه بستگی دارد.

Cool Mode / کول مد

Cool Mode یا کول مد تنظیماتی است که اکثر ما در کولر گازی خود استفاده می کنیم. در این مد؛ کولر گازی شما کمپرسور را روشن کرده و هوای سرد را به داخل اتاق انتقال می دهد. وقتی سنسور دمای داخلی کولر گازی متوجه شود که به دمای مورد نظر رسیده است؛ کمپرسور خاموش می شود و فقط فن کار می کند. این مد بیشترین مصرف انرژی را استفاده می کند. هر چه دما کمتر تنظیم شود؛ مدت زمانی که کمپرسور کار می کند بیشتر است.

Fan Mode / فن مد

وقتی که فن مد فعال می شود؛ فن داخلی کولر گازی هوا را در داخل اتاق به گردش در می آورد. این کار بدون هیچگونه خنک سازی است و دقیقا مانند یک فن معمولی انجام می شود. مزیت عمده استفاده از فن مد در کولر گازی؛ صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل عدم وجود عملکرد کمپرسور است. متاسفانه هیچ هوای سردی را ارائه نمی دهد؛ بلکه باعث گردش یا دمیدن هوا می شود.

Dry Mode / دری مد

اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کند؛ قطعا با تنظیم Dry Mode در کولر گازی آشنا هستید. هنگامی که یک روز به خصوص مرطوب است؛ اما خیلی گرم نیست و عرق پیشانی تان به پایین می پیچد؛ این مدی است که باید استفاده کنید. Dry Mode در مدت زمان کوتاهی؛ رطوبت اضافی اتاق شما را از بین می برد. در این بین؛ فن به طور مداوم با سرعت کم کار می کند. زمان کارکرد کمپرسور به گونه ای تنظیم می شود که وقتی سنسور رطوبت داخلی کولر گازی میزان رطوبت را به اندازه کافی کم تشخیص داد؛ غیر فعال می شود.

Heat Mode / هیت مد

با Heat Mode جریان هوا در کولر گازی معکوس می شود. این بدان معناست که هوای گرم به جای اینکه به محیط بیرون هدایت شود به داخل اتاق وارد می شود. از طرف دیگر هوای سرد خارج می شود. هوای گرم توسط کمپرسوری تامین می شود که از قبل در حال کار بوده است. به جای هوای خنک؛ کمپرسور حالا هوای گرم را تامین می کند و این هوای مناسب برای ماه های سرد سال می باشد.

Auto Mode / اوتو مد

مشابه کول مد؛ Auto Mode یا حالت خودکار ریموت کنترل کولر گازی شما برای دستیابی به یک نقطه تنظیم شده دما و حفظ این دما ایت. کولر گازی به طور خودکار سرعت کمپرسور و فن را با توجه به دمای فعلی اتاق تنظیم می کند.بعد از دستیابی به دمای مطلوب؛ کمپرسور خاموش شده و سرعت فن به طور خودکار توسط کولر گازی تنظیم می شود. هنگامی که دوباره دما از نقطه تنظیم شده خارج شد؛ کمپرسور دوباره روشن شده و فن طوری تنظیم می شود که بلافاصله دمای مورد نظر حاصل شود. بعضی اوقات؛ حتی فن بعد از رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می شود و باعث صرفه جویی بیشتر در انرژی می شود.

Lavita air conditioner control guide

Eco Mode / اکو مد

این همان حالتی است که همه ما دوست داریم. تقریبا همه ریموت کنترل های کولر گازی مدرن حالا این مد را به همراه دارند. Eco Mode با استفاده کارآمد کمپرسور و فن شما همراه است تا حداقل انرژی را برای رسیدن به دمای مطلوب مصرف کند. تولیدکنندگان مختلف از تکنیک های متفاوتی برای تحقق این مد استفاده می کنند. برخی ها درمای مورد نظر را چند درجه بالاتر از انتخاب شما تنظیم می کنند. وقتی کولر گازی به این دما رسید؛ کمپرسور خاموش می شود اما سرعت فن حفظ می شود. این کار برای دستیابی و حفظ دمای مطلوب است اما بدون استفاده از انرژی اضافی.

Turbo Mode / توربو مد

دقیقا برعکس اکو مد، Turbo Mode برای دستیابی به دمای مطلوب در کمترین زمان ممکن؛ انجام می شود. در این حالت حداکثر توان با استفاده از کمپرسور و فن در شیب کامل استفاده می شود. این حالت قدرتمند و سریع است. همانطور که حدس می زنید؛ مصرف انرژی در این مد بسیار زیاد است و استفاده از آن فقط برای مدت زمان کوتاه خواهد بود. این مد در صورتی که هوا زیاد گرم یا زیاد سرد باشد می تواند ایده آل باشد و هنگامی که درجه حرارت پایین می آید می توانید آن را خاموش کنید.

ما در این آموزش قصد معرفی و نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را برای شما آماده کرده‌ایم چون بسیاری از دوستان با گزینه‌ها و دکمه‌ها و امکانات آن آشنایی نداشته و از ما در مورد نحوه استفاده از آن سوال می پرسند.قابل‌ذکر است که ریموت کنترل اکثر کولر گازی ها شبیه هم بوده و کارکردی مشابه دارند که. شاید در مواردی بسیار کم نام یا گزینه‌ای تغییر کرده باشد پس به دلیل تنوع بسیار بالای این ریموت کنترل‌ها فقط به تشریح یک مورد می‌پردازیم که با آشنایی با آن مطمئناً قادر به کار کردن با تمامی مدل‌ها خواهید بود مثلا ریموت کنترل با از لحاظ کارکرد شبیه هم میباشد.

شما با زدن این دکمه کولر را در حالت و تنظیماتی که در آخرین بار خاموش کرده‌اید روشن می‌کنید.شاید این اصلی‌ترین دکمه روی ریموت کنترل کولر گازی است که دارای ۴ حالت است و شما با هر بار فشار دادن آن می‌تواند حالت کولر را عوض کنید و نشانه یا تصویر هر یک از این ۴ حالت  بسته به نوع کولر یا روی ریموت کنترل کولر گازی یا روی صفحه‌نمایش پنل داخلی نمایش داده می‌شود.

COOl : ای گزینه که به شکل یک گوله برف است مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن شما می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببریدتوصیه می شود از این گزینه در هر شرایطی استفاده نشود شاید بتوان مورد استفاده صحیح این گزینه را در اتاق سرور توضیح داد.

DRY : این گزینه کولر شمارا در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد یعنی با فعال شدن این حالت مقدار خیلی بیشتری از رطوبت هوا را نسبت به حالت عادی از محیط دریافت می‌کنداین گزینه بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی که داری شرجی هواست مورداستفاده قرار می‌گیرد

توجه : با فعال‌شدن این گزینه فن داخلی کولر در کندترین حالت خود به کار ادامه می‌دهد

برای زیاد و کم کردن درجه هوا به کار می‌رود که معمولاً توصیه می‌شود دما روی ۲۲ درجه تا ۲۵ درجه تنظیم شود زیرا این دمای تعادل بدن انسان است و در این دما نه بدن شما عرق می‌کند نه سرد می‌شود

۵) دکمه (Jet Cool) یا (Turbo)
برای روشن و خاموش کردن Jet Cool کار می‌رود. و با زدن گزینه Turbo در بسیاری از کولرها کولر با بیشترین قدرت خود به کار ادامه خواهد داد

۶) دکمه : Swing
برای روشن و خاموش کردن حرکت دمپرها (پره‌های تعیین سمت باد ) به سمت بالا / پایین به کار می‌رود دقت کنید که نحوه کار این گزینه در کولرهای مختلف متفاوت است مثلاً بعضی از کولرها فقط قابلیت بالا یا پایی شدن را داشته و بقیه موارد دستی می‌باشد

نکته: در صورتی که ریموت کنترل کولر شما خراب شده است میتوانید با مراجعه به صفحه  اقدام به خرید یک ریموت کنترل جدید نمایید.

نکته : دقت داشته باشید که اگر کولر شما با مشکل مواجه شد مثلاً در تابستان پرتاب باد سرد نداشت و احساس کردید تنظیمات کولر شما با مشکل مواجه شده است کولر را خاموش کرده سپس برق اصلی کولر را قطع کنید و بعد از آن باطری ریموت کنترل کولر گازی را جدا کرده و دوباره جا بزیند سپس دکمه روشن شدن کنترل را زده و آن را روی حالت COOL قرار دهید حالا دکمه خاموش شدن کنترل را بزنید و بعد از آن  و فیوز اصلی کولر را وصل کنید و با کنترل کولر را روشن کنید چند دقیقه صبر کنید اگر کولر در حالت سرمایش راه‌اندازی شد که شما موفق شدید ولی اگر سرمایی تولید نشد کولر گازی شما با مشکلی مواجه شده است که احتمالا شما قادر به حل آن نیستید پس برای سرویس و تعمیر کولر گازی خود حتماً کولر را خاموش کرده و با یک  تماس بگیرید.