اقتصادی

روند صعودی نفت ادامه یافت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت زیرا آمارها از کاهش شدید ذخایر ایالات متحده و بهبود چشم انداز اوپک برای تقاضای نفت خبر می دهند ، اما آنها نگران شیوع ویروس کرونا و رشد قیمت محدود هستند.

هر بشکه نفت خام برنت با 42 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 64.9 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه 39 سنت افزایش یافت.

در هر بشکه معاملات وست تگزاس اینترمدیت 40 سنت یا 0.7 درصد معادل 60.58 دلار معامله شد. شاخص نفت ایالات متحده سه شنبه 48 سنت افزایش یافت.

علائم بهبود اقتصادی قوی در چین و ایالات متحده از افزایش اخیر قیمت نفت حمایت کرده است ، اما نگرانی در مورد کند شدن واکسیناسیون جهانی و افزایش شیوع آن در هند و برزیل ، رشد قیمت های نفت را محدود کرده است.

واندا هاری ، تحلیلگر انرژی در واندا اینسایت ، گفت: ادامه مشکلات تأمین واکسن و اپیدمی جهانی که به اوج ژانویه نزدیک می شوند ، باید بتواند از قیمت نفت در کوتاه مدت جلوگیری کند. در عین حال ، ادامه خوش بینی در مورد بهبود وضعیت ایالات متحده و جهان که در مسیر مقابله با بحران کوید قرار دارد ، از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری خواهد کرد.

تضعیف دلار آمریکا همچنین از افزایش ناچیز قیمت ها در روزهای اخیر حمایت کرده است ، اما انگیزه شدیدی برای آزاد شدن نفت از محدوده معاملات اخیر آن وجود ندارد.

ضعیف ترین دلار که روز چهارشنبه به پایین ترین سطح سه ماهه خود سقوط کرد ، قیمت خریداران غیرآمریکایی را گران کرده است.

اوپک پیش بینی خود را در مورد تقاضای جهانی نفت در سال جاری تجدید نظر کرده و اکنون انتظار دارد که تقاضا 5.95 میلیون بشکه در روز رشد کند که 70،000 بشکه در روز بالاتر از ماه گذشته است. اوپک اکنون روی کاهش همه گیری و کاهش محدودیت های سفر حساب کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: “این پیش بینی خوبی برای بازار است که نگران عواقب یک بیماری همه گیر ادامه دار در تقاضا است.”

گزارش دیگری که از افزایش قیمت های روز چهارشنبه حمایت کرد گزارش موسسه نفت آمریکا است که نشان می دهد ذخایر نفت در هفته منتهی به 9 آوریل 3.6 میلیون بشکه کاهش یافته است. تحلیلگران نظرسنجی رویترز ذخایر 2.9 میلیون بشکه را پیش بینی کردند. ارقام رسمی امروز بعد از ظهر توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر خواهد شد.

نگرانی در مورد رشد تولید ایالات متحده و رشد عرضه ایران ، از آنجا که اوپک و متحدانش تولید خود را تا ماه مه افزایش می دهند ، رشد قیمت را محدود نگه داشته است.

به گزارش رویترز ، منابع انرژی ایالات متحده در این هفته پیش بینی کردند که تولید نفت در هفت منطقه مهم شیل کشور در ماه مه از 13000 بشکه در روز به 7.61 میلیون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید