اقتصادی

شیب صعودی رمزارزها تضمینی ندارد/ ثروت‌اندوزی با بیت‌کوین به صلاح کشور نیست

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی ، افزایش شیب قیمت ارزهای رمزپایه به هیچ وجه قابل تضمین نیست و ورود افراد به این حوزه به دلیل انباشت ثروت و خروج سرمایه از کشور به نفع آن نیست. .

به گزارش دوران خبر ، امروز با دور شدن مردم از بازار سهام ، بازار ارزهای رمزپایه داغ می شود و به نظر می رسد بخشی از سرمایه مردم به سمت ارزهای دیجیتال رفته است. البته موضوع استخراج بیت کوین پیش از این و همزمان با آلودگی هوا و تاریکی هوا مطرح شده بود اما اکنون خرید و فروش این ارزهای رمزپایه به روشی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است و این مشکل منجر به واکنش مسئولان شده است ، که معتقدند ارزهای رمزپایه بازار بی ثباتی دارند. نه تنها تضمینی برای ادامه روند صعودی آنها وجود ندارد بلکه منجر به جریان ارز از کشور خواهد شد.

مرکز ملی سایبر اخیراً در بیانیه ای اعلام شد ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین هیچگونه پشتیبانی و تضمینی ندارند و هنوز تصمیمی برای مجوز گرفتن از مجوزها و سایتهای فعال در خرید و فروش ارزهای رمزپایه و بیت کوین در کشور اتخاذ نشده است ، بنابراین اکیداً توصیه می شود همه احتیاط های لازم را در این زمینه انجام دهند. و بازرگانان این بازار در دام تبلیغات نیفتاده اند.

استخراج ارزهای رمزپایه سازمان یافته است

در همین رابطه سید ابوالحسن فیروزآبادی در گفت وگو با دوران خبر ، با بیان اینکه ارزهای دیجیتال بحث مفصلی دارند ، گفت: یک چیز تولید ارز دیجیتال ، ارز دیجیتال به عنوان وسیله مبادله و نگاه به آن است. و ثروت و سرمایه گذاری . “، موضوع دیگری است. در حال حاضر در کشور ما ، تولید و استخراج ارزهای رمزپایه جهانی به عنوان یک روند مثبت سازمان یافته است و در زمینه مبادله ، باید از مبلغی که به دور زدن تحریم ها کمک می کند ، حمایت شود.

وی ادامه داد: اما ما به صلاح کشور نمی دانیم که ارزهای رمزپایه راهی برای جمع آوری ثروت است یا اینکه آنها می خواهند از این ابزار برای برداشت سرمایه از کشور استفاده کنند. بانک مرکزی باید در این زمینه مداخله کند و به نوعی این فضا را ساماندهی کند. مرکز ملی سایبر همچنین به ما در تجارت و سازماندهی بخش تولید کمک می کند ، اما به هیچ وجه نباید سرمایه ما از بورس سهام و سایر بخش ها منحرف شود و به عنوان یک گنجینه در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه بازار ارزهای رمزپایه بسیار ناپایدار است ، افزود: ارزهای رمزپایه مدتی در حال افزایش است و ممکن است برای مدتی سقوط کند و مردم به پول خود احتیاج دارند و سپس به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند. هیچ راهی برای اطمینان از اینکه قیمت ارزهای رمزنگاری شده همیشه صعودی است ، همیشه دارای نوسانات زیادی است ، و نوسان زیادی دارد و وقتی قیمت ها کاهش می یابد ، بعضی اوقات از هفت ماه به یک سال در حالت نزولی قرار می گیرند ، بنابراین توصیه نمی کنیم افراد وارد شوند به همه این مناطق

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید