اقتصادی

مدارکی که برای افتتاح حساب نیاز دارید

یکی از خدماتی که بانکها به حساب مشتریان خود ارائه می دهند، افتتاح می شود که به این ترتیب گواهی نامه ای که متقاضیان باید همراه خود داشته باشند شامل کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل آنها باشد، کپی سند منزل یا قولنامه یا اجاره نامه دارای کد رهگیری به همراه آن باشد. و … می شود.

به گزارش دوران خبر، از جمله خدماتی که بانک‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند، این حساب را افتتاح می‌کند که پیش از بهره‌مندی از این کار صرفاً با ارائه کپی کارت ملی خود می‌شود حساب را افتتاح کرد در ماه‌های گذشته برخی از مشتریان اعلام کردند که بانک نها برای افتتاح حساب علاوه بر اصل شناسنامه و کارت ملی مدارک دیگری چون اصل سند ملک یا اجاره و ش هغ.

این موضوع باعث شد تا در ذهن مردم این شکل شکل بگیرد که تغییری در شرایط ایجاد حساب ایجاد شده است که نشان می دهد تغییری در شرایط افتتاح حساب بانک ها صورت نگرفته است و در قانون مبارزه با پولشویی، بانک ها ملزم به شناسایی دقیق محل سکونت مشتریان هستند. خود و اطلاع از تمکن مالی آنها برای اعتبارسنجی هستند که باید مدارکی چون سند ملک یا اجاره نامه و گواهی نامه را دارند اما پیش از این از این بانکها این قانون را رعایت نمی کنند که با قانون اساسی بانک مرکزی برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی، برخی از برخی از آنها را تایید می کند. از بانکها اقدام به اجرای دقیق این موضوع کرده و به مرور بانکها نیز برای دریافت این مدارک که پیش از این نیز در قانون ملزم به دریافت بودند، اهتمام بیشتری داشتند.

در این زمینه، گزارش های میدانی از برخی شعب حاکی از آن است که مدارک مورد نیاز برای افتتاح حسابی است که در شعب در دید و اطلاع عموم قرار دارد شامل مدارکی چون کپی شناسنامه تمام صفحات به همراه اصلی آن، کپی کارت ملی جدید پشت و رو به آن است. همراه اصل آن (یا فیش ثابت کارت ملی) کپی سند منزل یا قولنامه یا اجاره نامه دارای کد رهگیری به همراه اصل آن، در صورت عدم تایید پستی از اداره پست و کپی کارت پایان خدمت به همراه آقای اصلی آن (ویزهان) است.

ممکن است که مدارک درخواستی در شعب و بانکهای مختلف و متفاوت باشد اما مدارک اصلی که از درخواستان برای افتتاح حساب درخواست می شود، شامل موارد ذکر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید