اقتصادی

واکنش آذری جهرمی به اظهارات کاندیداها درباره رفع فیلتر توییتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینکه برخی افراد از سیستم عامل ها و حضور در شبکه های مجازی انتقاد می کنند و اکنون از این فضا استفاده می کنند ، اتفاق خوبی است.

به گزارش دوران خبر ، محمد جواد آذری جهرمی ، در کنار جلسه امروز هیئت دولت ، در پاسخ به توییت اخیر سعید جلیلی ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لزوم حذف فیلتر توییتر یا حضور نامزد دیگری به نام سید ابراهیم رئیسی در این شبکه اجتماعی : من فکر می کنم اتفاق خوبی است که امسال با آتش تاج اتفاق می افتد و برای محافظت از سلامتی مردم ، مبارزات انتخاباتی و همچنین آموزش ، بهداشت و تجارت بر فضای مجازی و حوزه رای گیری و نامزدها خود از فضای مجازی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: “این چیز خوبی است که برخی از مردم از سیستم عامل ها و حضور در شبکه های مجازی انتقاد می کنند و اکنون از این فضا استفاده می کنند.

جهرمی یادآوری کرد: “ما سه یا چهار سال است که بد شنیده ایم زیرا شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید و به دلیل اینکه در فضای مجازی هستید ؛ امروز کسانی که آن را مورد انتقاد و استفاده و تبلیغ قرار داده اند نباید اشتباه بگیرند که چرا آنها از آن استفاده می کنند ، ما باید این را بگیریم فرصت و کلمه درست یا چیز درست و حضور پخش کننده صحیح باید تقویت و قدردانی شود ؛ حتماً کارهای خوبی را که انجام می دهند تحسین کنید ، آنها را مورد انتقاد قرار ندهید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این گام خوبی است ؛ زیرا مردم در فضای مجازی حضور دارند و این فرصتی بی نظیر برای گفتگو با مردم برای ایجاد بستری برای نامزدها برای شنیدن صحبت مردم است ، بنابراین این واقعیت که این مقامات و نامزدهای عزیز به این فضا می آیند و از آن استفاده می کنند فرصت خوبی است و باید از آنها استقبال کرد.

وی یادآور شد: مشخص نیست که آیا منجر به حذف فیلتر می شود یا خیر ، اما در صورت استفاده از آن به تنهایی ، می تواند نشانه خوبی از افق آینده خوب در آینده باشد که انشا Godالله باز شود.

وی در مورد فیلتر توییتر و تصمیم شورای عالی امنیت ملی در این زمینه گفت: “آنچه در مورد توئیتر یا شبکه های اجتماعی گفته می شود دقیق نیست. شورای عالی امنیت ملی نمی تواند به صورت قانونی دستور مسدود شدن را در طولانی مدت بدهد ، اما در یک بحران ممکن است. “گفتن چند روز خاموش و سپس اتصال ، مانند آنچه در این سالها اتفاق افتاده است. بنابراین ، نه شورای عالی فضای مجازی و نه شورای عالی امنیت ملی دستور فیلتراسیون صادر نکرده اند.

وی گفت: وقتی کارگروه تعیین موارد محتوای مجرمانه در این کارگروه تشکیل شد ، توییتر در سال 1988 به بیرون درز کرد. طبق همین مثال ، 6 وزیر و دو نماینده مجلس درخواست کرده اند که این موضوع دوباره در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گیرد ، اما تا امروز توسط دبیرخانه در دستور کار قرار نگرفته است. البته این فضای امیدواری فعلی است ، اگر خدا بخواهد این اتفاق می افتد. ما نیز از این سیگنالهای مثبت استقبال می کنیم.

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره پرونده ای که علیه وی تشکیل شده و ممکن است با از بین بردن فیلتر پرونده خاتمه یابد ، گفت: پرونده سازوکار دیگری دارد ، بازپرس تماس گرفت ، ما 3-4 ساعت یک بار مورد سوال قرار گرفتیم ، اکنون ما فاکتورهای دفاعی سیمو را ارسال و دریافت می کنیم ، چندین بار می فرستیم و پاسخ می دهیم ، اما فکر نمی کنم روند پرونده ارتباطی با مشکل انسداد یا باز شدن در فضای مجازی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید