عمومیکسب و کارهای برتر روز

چه شامپویی رنگ مو را نمی برد

رنگ کردن موها یکی از راه های تغییر ظاهر شماست. حتی اگر مدل موی خود را کوتاه نکنید، یک رنگ موی جدید شما را متفاوت تر نشان می دهد. اما برای ماندگاری رنگ موهای خود چه کارهایی انجام میدهید؟!

گاهی اوقات عادات روزمره ما می تواند به رنگ موهایمان آسیب برساند. از فراموش کردن استفاده از محافظ گرما گرفته تا شستن بیش از حد تارهای مو با شامپوهای معمولی روزانه یا خشن، کارهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند روی رنگ موی ما تأثیر بگذارد. با انجام چند اقدام احتیاطی اضافی، مثل استفاده از شامپو حاوی کافئین عصاره جنسینگ برای شستشوی روزانه مو،می توانید ظاهر و حالت مو را به شدت تغییر دهید.

در این مطلب علت اینکه چرا شامپو رنگ مو را تغییر میدهد و محصولات جایگزین بررسی و معرفی شده است. با ما همراه باشید تا با شناخت آنها طول عمر رنگ موی خود را ابیشتر کنید.

آیا واقعا شامپو باعث از بین بردن رنگ مو میشود؟

از زمانیکه موهای خود را رنگ میکنید تا دفعه بعدی که برای ترمیم آن به آرایشگاه مراجعه میکنید، ممکن است چندین بار حمام کنید. این سوال خیلی از خانم هاست که ایا شامپو میتواند باعث تغییر رنگ موها شده و آن را کم رنگ کند؟!

پاسخ قطعا بله است. توصیه میکنیم از شامپوهایی که حاوی سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و کلرید سدیم هستند، خودداری کنیدو از شامپو سولفات فری مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید. سولفات موجود در شامپو باعث از بین رفتن رنگ مو می شود. شامپوهای معروف بسیاری را خواهید یافت که حاوی سولفات هستند.

هدف از بکار بردن این ماده در شامپو، پاکسازی عمیق موهاست. سولفات (SLS) برای رنگ مو مضر است زیرا با هر بار استفاده به سرعت رنگ موهای جذب شده را از بین می برد. در نتیجه، محصولی را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد.

در حالیکه اکثر آرایشگران و رنگ کاران معتقدند سولفات ها مقصر محو شدن رنگ هستند، اما یک علت دیگر برای کم رنگ شدن رنگ مو در اثر گذشت زمان را میتوان آب دانست. آزمایشات علمی ثابت کرده که شستن موها، صرف نظر از اینکه شامپوی شما دارای سولفات است یا نه، منجر به از بین رفتن رنگ می شود. پس میتوان یکی دیگر از علت های اصلی محو شدن رنگ را شستشوی آن با آب دانست.

شامپوی مناسب موهای رنگ شده با دیگر شامپوها چه تفاوتی دارد؟

شامپویی که برای موهای رنگ شده فرموله شده است به جذب پروتئین ها و جلوگیری از محو شدن رنگ مو کمک می کند. حتی شامپوی موی کراتین شده نیز میبایست به شامپو سولفات فری مناسب موهای کراتینه شده بیز تغییر کند تا مو ظاهر خود را حفظ کند. یک شامپو و حتی نرم کننده مراقبت از رنگ انتخاب کنید که دارای پروتئین، رطوبت و مواد محافظ رنگ باشد تا رنگ موهای شما را تا مراجعه بعدی به سالن طولانی کند.

جدای از فاکتور بدون سولفات بودن همچنین، شامپو و نرم کننده مراقبت از رنگ مو باید دارای pH در محدوده 4.5 تا 5.5 باشد که این نکته برای حفظ رنگ موهای شما از محو شدن بسیار مهم است. موی طبیعی انسان دارای سطح pH طبیعی 4.5 تا 5.5 است.

به خاطر داشته باشید که شستن رنگ مو با شامپو با PH بالا باعث باز شدن کوتیکول مو می شود و این کار باعث می شود رنگ مو جذب شده از بین برود. برای کمک به مقابله با این موضوع، از یک شامپو مراقبت از رنگ استفاده کنید که در سطح pH مناسب پایدار باشد. پس لازم است که بعد از رنگ مو اقداماتی را نیز انجام دهید. با انتخاب شامپو و نرم کننده مناسب می توانید نقش مهمی را ایفا کنید، تا رنگ شاداب و جوان بماند.

معرفی بهترین شامپوهای مناسب موهای رنگ شده

1. شامپو موهای رنگ شده و آسیب دیده اریکه

  • کشور سازنده: ایران + فرمولاسیون فرانسوی
  • ترکیبات: ویتامین E و F، پروتئین ابریشم و گندم، امگا3 و امگا6
  • مناسب: موهای رنگ شده، آسیب دیده آقایان, بانوان
  • ویژگی ها: تقویت کننده و مغذی، ترمیم کننده و بازسازی کننده، تثبیت رنگ مو، محافظت کننده در برابر حرارت و نور خورشید، جلوگیری از گره خوردگی، آنتی اکسیدان
  • فاقد سولفات: خیر
  • حجم: 200 میلی لیتر

2. شامپو موهای رنگ شده لافارر

  • کشور سازنده: ایران
  • ترکیبات: عصاره دانه انار، عصاره چای سبز، کافئین، پروتئین و کراتین هیدرولیز شده سویا، پروتئین هیدرولیز شده گندم، گلیسیرین
  • مناسب: موهای رنگ شده و کراتینه شده خانم ها و آقایان
  • ویژگی ها: جلوگیری از کدری و شکنندگی موها، تثبیت رنگ مو، تقویت و تغذیه رسانی به موها، مناسب استفاده روزانه
  • فاقد سولفات: بله
  • حجم: 200 میلی لیتر

لزوم محافظت از مو بعد از رنگ و دکلره

هنگامی که مو های خود را دکلره و رنگ می کنید، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، برای اعمال رنگ جدید، ساختار فیزیکی تار مو را تغییر می دهد. آمونیاک موجود در این مواد کوتیکول مو را جدا می کند و پراکسید آن رنگدانه های طبیعی موجود در مو را تجزیه می کند. این واکنش شیمیایی موجب تغییر رنگ موی شما می شود.

علاوه بر این، در صورت مراقبت نکردن، طی مدت کوتاهی رنگ جدید، زیبایی و درخشش خود را از دست می دهد و ناچار به تمدید رنگ مو خود هستید. جلسات مکرر رنگ کردن مو روز به روز مو های شما را ضعیف تر و آسیب پذیر تر می کند، به همین دلیل  استفاده از بهترین شامپو برای موهای رنگ شده و تثبیت رنگ، بعد از هر جلسه رنگ یک ضرورت است.

ترکیبات ضروری برای شامپو های مخصوص مو های رنگ شده

یکی از موضوعات مهمی که در هنگام خرید بهترین شامپو برای موهای رنگ شده و تثبیت رنگ مو باید در نظر داشته باشید، ترکیبات موجود در این محصولات است.
ضروری ترین ترکیباتی که باید در هر شامپو مخصوص وجود داشته باشد، عبارت است از:

روغن آرگان: معروف مراکشی یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در محصولات مراقبتی پوست و مو است. این روغن علاوه بر نرم کنندگی عمیق ساقه های مو، از بروز موخوره و وز شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.

روغن زیتون: ارگانیک یکی از شگفت‌ انگیز ترین محصولات طبیعت است که به تنهایی مجموعه ‌ای غنی از چربی‌ های سالم، آنتی‌ اکسیدان‌ ها و ترکیبات ضد التهابی است؛ بنابراین وجود آن در محصولات از مو های حساس شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

گل سرخ: عصاره گل رز ترکیب بسیار مفیدی است که معمولا از آن در استفاده می شود. این ماده در حفظ شادابی و درخشندگی مو های رنگ شده بسیار موثر است.

روغن بزرک: روغن بزرک یا روغن بذر کتان یکی دیگر از عناصر رایج موجود در شامپو های مخصوص مو های رنگ شده است که از آن ها در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند و باعث افزایش اکسیژن رسانی به فولیکول مو می شود.

علاوه بر موارد نام برده شده وجود ترکیبات دیگری مانند پروتئین هیدرولیز شده، ابریشم سازی، کراتین، عصاره هسته انگو و انار نیز در شامپو های مخصوص مو های رنگ شده ضروری است.

ترکیبات مضر برای شامپو های مخصوص مو های رنگ شده

هنگام خرید بهترین شامپو برای موهای رنگ شده و ثبیت رنگ مو، همان طور که باید وجود ترکیبات ضروری را بررسی کنیم، لازم است محصول را از نظر وجود مواد مضر نیز به طور کامل چک کنیم.
????پارابن و سولفات:
این دو ترکیب در راس لیست ترکیبات مضر برای مو های رنگ شده قرار دارند. این مواد شیمیایی که از آن ها در اغلب محصولات مراقبت از مو و شامپو ها استفاده می شود، بسیار ساینده هستند و موجب از بین رفتن رنگ و تغییر ساختار طبیعی مو می شوند.

???? الکل:
ماده مضر دیگری که در صنعت تولید شوینده ها و محصولات مراقبت از پوست و مو، کابرد زیادی دارد، الکل است. درست است که این ماده یک ضدعفونی کننده قوی است؛ ولی دشمن اصلی رنگ مو زیبا شما است. استفاده طولانی مدت از شامپو های حاوی الکل نه تنها رنگ مو را به سرعت از بین می برد؛ بلکه آن را کدر و خشک و شکننده می کند.

گروهی دیگر از مواد متخلف که در شامپو ها و نرم کننده ها و سرم های مو، وجود دارند و عبارت هستند از: پلی سوربات ها، تریکلوزان، کلرید سدیم، فرمالدئید، کوکامیدوپروپیل بتائین و رتینیل پالمیتات.
سولفات در اغلب شامپو ها به مقدار بی خطر وجود دارد که علت ان شویندگی ان است، این ماده به مرور زمان در طولانی مدت باعث خشک شدن وکم آبی مو می گردد.

جمع بندی:

انتخاب شامپو و نرم کننده مناسب برای موهای رنگ شده میتواند کمی گیج کننده باشد، زیرا هر محصول و برندی می گوید که بهترین در بازار است. به همین دلیل گاها مصرف کننده معمولی ممکن است در مورد اینکه از چه شامپویی برای موهای رنگ شده خود استفاده کند، دچار اشتباه شود.

وقتی صحبت از حفظ و مراقبت از موهای رنگ شده می شود، همیشه عاقلانه است که پول بیشتری خرج کنید. زیرا به احتمال زیاد موهای شما در اثر تاثیرات شیمیایی رنگ نسبت به گذشته ضعیف تر یا نازک تر شده است. پس ارزش مراقبت بیشتر را دارد. در این صورت هم به سلامت آنها کمک کرده اید هم رنگ موهای خود را با ظاهری جوان و ماندگار حفظ کرده اید. در این مطلب درباره تاثیرات شامپو روی رنگ مو و اینکه اصولا ایا شامپو، رنگ مو را میسوزاند صحبت شد