علمی و پزشکی

کدام خوراکی‌ها در بهبود زخم‌ها موثر هستند؟

در موارد مختلف، از یک برش ساده تا یک تصادف بزرگ، می تواند منجر به زخم شود. شرایط دردناکی که می توان با تغذیه مناسب به تسریع بهبودی کمک کرد.

به گزارش دوران خبر و طبق گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، همه ما زخم هایی را تجربه می کنیم. بیشتر زخم ها در افراد سالم زمانی که تمیز و عاری از عفونت باشند به سرعت بهبود می یابند، در حالی که انواع دیگر زخم ها جدی تر هستند و اغلب نیاز به مداخله پزشکی دارند. خوشبختانه انتخاب غذاهای سالم با تامین انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز به بهبودی شما کمک می کند.

بهبود زخم با تغذیه خوب

وعده های غذایی سالم و متعادلی بخورید که حاوی مقادیر کافی از مواد مغذی از همه گروه های غذایی مانند پروتئین، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات کامل باشد.

سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C مانند توت فرنگی یا اسفناج بخورید.

برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کنید و غذاهای پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی مصرف کنید.

برخی از زخم ها ممکن است برای بهبودی نیاز به مصرف ویتامین ها و مواد معدنی خاص تری داشته باشند. قبل از شروع مکمل ها با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین بخورید. یک منوی معمولی ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، لوبیا یا عدس برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ یا گوشت کبابی برای شام باشد.

نوشیدن مقدار زیادی آب.

برای افراد مبتلا به دیابت، سطح قند خون خود را کنترل کنید تا از پیشرفت زخم به سمت بهبودی جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید