اقتصادی

یک ششم حجم تجارت کشور در سال ۱۳۹۹ سهم استان بوشهر بوده است

دوران خبر / بوشهر ناظر گمرک استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آمار کلی تجارت خارجی کشور در سال گذشته نشان می دهد که حدود یک ششم از حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر است و از طریق گمرکات آن استان به دست آمده است.

بهروز قره بیگی با بیان این مطلب گفت: طبق آمار کل صادرات و واردات کشور در سال گذشته 145 میلیون و 700 هزار تن کالا بوده که 25 میلیون و 46 هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شده است. . و یا وارد کشور شد.

وی به حجم صادرات و واردات کالا در سال گذشته از گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 24 میلیون و 564 هزار تن کالا از طریق گمرکات استان صادر و 482 هزار تن کالا وارد کشور شده است. . .

ناظر استان گمرک و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: ارزش کل کالاهای صادراتی و وارداتی کشور در سال گذشته 73 میلیارد دلار بود که 8 میلیارد دلار آن 422 میلیارد دلار بود. میلیون ها دلار متعلق به استان بوشهر است که نشان می دهد 11 درصد سهم استان. بوشهر دارای ارزش کالاهای مورد بحث است.

قره بیگی افزود: علاوه بر این حدود 22 درصد از صادرات کشور از طریق گمرک از استان بوشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی گمرکات استان شامل پتروشیمی ها ، میعانات گازی ، مواد معدنی است ، افزود: چین ، امارات ، ترکیه ، پاکستان ، سنگاپور ، قطر ، هند ، برزیل ، افغانستان و عراق مقصد صادرات گمرک کالا هستند. آنها در استان بوشهر بودند.

ناظر و مدیر کل گمرک استان بوشهر افزود: علاوه بر این ، موز ، لاستیک اتومبیل ، منسوجات ، قطعات خودرو ، برنج ، لوازم جانبی ، شیرآلات صنعتی و باتری عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان به طور عمده از چین ، امارات متحده عربی است. ، هند ، فیلیپین. “، اکوادور ، آلمان ، فدراسیون روسیه ، ایتالیا ، کره جنوبی و اسپانیا به این کشور معرفی می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید