عمومیکسب و کارهای برتر روز

ساخت دستگاه تصفیه آب با فیلتر

آیا تا به حال در موقعیتی بوده‌اید که اداره آب اعلام کند ممکن است آب شما آلوده شود؟ آیا خانواده شما بدون دلیل بیمار شده‌اند؟ آیا برای شما هم این اتفاق پیش آمده که بخواهید از شیر آب، آب بخورید و آب زنگ زده از شیر خارج شود؟

اگر پاسخ شما به هرکدام از این پرسش‌های بالا «بله» است، حتما باید از یک  با کیفیت نصب نمایید.  اما چنانچه در شرایط اضطراری باشید، ممکن است مجبور شوید آب را در خانه تصفیه کنید. اگر تا به حال با هیچ کدام از این شرایط روبرو نشده‌اید، چه کسی می‌تواند بگوید که در آینده هم روبرو نخواهید شد؟

در این مطلب نحوه ساخت دستگاه تصفیه آب ساده با علف، سنگ ریزه، خاک، زغال چوب و… که توسط آن ناخالصی‌هایی که باعث بیماری می‌شوند حذف می شود را آموزش می دهیم. در صورتی که به دنبال مراحل  هستید، پیشنهاد می شود روی لینک قبل کلیک و مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

چنانچه به دنبال  با فیلترهای آب هستید، پیشنهاد می شود مقالات زیر را مطالعه نمایید.

چرا باید خودتان یک فیلتر تصفیه آب درست کنید؟

قیمت  دستگاه اسمز معکوس ro: به هر دلیلی از جمله پیچیدگی، هزینه خرید و تعویض مداوم فیلترهای تصفیه آب انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و  ، ممکن است بعضی از افراد توانایی خرید این مدل ها را نداشته باشند. همچنین به دلیل عدم قابل حمل بودن بعضی از نمونه ها، ممکن است در هر موقعیتی قابل استفاده نباشند، این موارد دلایل خوبی هستند که یاد بگیرد در خانه فیلتر تصفیه آب درست کنید:

نحوه ساخت یک فیلتر تصفیه آب خانگی

افسوس که همه به جز یک مفهوم از دستگاه تصفیه آب خانگی ، اصول ساخت فیلتر آب برای آشامیدن را نمی‌دانند. برای هر کسی بسیار مهم است که بیاموزد چگونه یک فیلتر تصفیه آب برای شرایط اضطراری بسازد. برای کمک به شما، در یک سری مقالات مرتبط را آموزش می دهیم. پنج مورد که جزو آسانترین فیلتر تصفیه آب‌ ساخته شده در خانه هستند.

 فیلتر تصفیه آب زیستی  Bio-Filter

وسایل مورد نیاز  برای  :

فیلتر زیستی Bio-filter، به عنوان یک فیلتر تصفیه آب خانگی، از سه لایه جداگانه از سنگریزه، ماسه و زغال چوب فعال تشکیل شده است. این یک روش ساده برای تصفیه کردن ناخالصی‌های آب است که از بزرگترین تا کوچکترین ناخالصی‌های آب  را حذف می کند.

نحوه تصفیه آب توسط فیلتر تصفیه آب خانگی Bio

هیچ روش منحصر بفردی برای انجام این کار وجود ندارد و طراحی آن کاملا دست خود شما است. در حقیقت، می‌توانید نوآوری کنید و به مواد ذکر شده، سنگریزه، ماسه و زغال چوب فعال تکیه نکنید. فراموش نکنید سوراخی به اندازه کافی بزرگ در انتهای آن ایجاد کنید تا از طریق آن خاک و آب را بریزید. همچنین باید آن را با اتصالات پلاستیکی بالای یک ظرف آویزان کنید.

در این مقاله قصد داریم  را آموزش دهیم که علاوه بر حذف گل و لای، شن و ماسه، ذرات معلق، زنگ و پوسیدگی لوله ها، کلر و آلاینده های شیمیایی و… توانایی حذف بخش قابل قبولی از رسوبات، آهک، گچ، و برخی میکروارگانیسم های بیماری زا مانند انگل و باکتری را هم دارد.

مدل BF-301 شما را مقدور می سازد نمونه کوچکی از یک سیستم فیلتراسیون در اختیار داشته باشید، که تا حدی ارتقاء پیدا کرده است. این دستگاه آب تصفیه کن ، از نمونه قبلی BF-201  به اندازه 5 تا 10 برابر دقیق تر است و کیفیت آب خروجی آن تا حد زیادی لطیف تر خواهد بود. برای مطالعه مقاله  روی لینک قبل کلیک نمایید.

برای  BF-301 و استفاده از آن ، نیازی به برق ندارید و تنها وجود لوله کشی آب شهری کافی است.

BF-301 را با فیلترهای آب و وسایلی که در صنعت تصفیه آب موجود هستند انجام خواهیم داد. در واقع فرض بر این است که شما دسترسی به یک  دارید و می توانید مواد اولیه لازم را تهیه کنید.  پکیج های آماده این دستگاه آب تصفیه کن را در اختیار شما قرار می دهد.

:   مدل BF-301 دقتی برابر با 0.5 میکرون دارد که آن را یک سیستم توجیه پذیر می کند.

مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دستگاه تصفیه آب تقویت شده BF-301 :

آشنایی با مواد اولیه برای ساخت دستگاه تصفیه آب :

این دستگاه فیلتراسیون آب می تواند کارهای ذیل را برای شما انجام دهد:

این دستگاه تصفیه آب چه کارهایی را نمی تواند انجام دهد:

آیا استفاده از این دستگاه تصفیه آب دست ساز مفید است:

این دستگاه تصفیه آب ارتقاء پیدا کرده مدل قبلی BF-201 است. علاوه بر آنکه همه توانایی های تصفیه آب قبلی را دارد، در کاهش سختی و آلودگی های میکروبی نیز موثر است.

دستگاه آب تصفیه کن سه مرحله ای مدل BF-301 از روش هایی برای فیلتراسیون آب استفاده میکند که سازمان بهداشت جهانی در بسیاری مناطق که فاقد دسترسی به آب آشامیدنی هستند نیز پیشنهاد کرده است. BF-301 ، اگرچه برخی کارها را نمی تواند انجام دهد، ولی 3 مرحله فیلتراسیون اصلی و بسیار مهم را به خوبی انجام خواهد داد. با BF-301 می توانید آب را کاملا زلال کرده و هرگونه طعم و مزه بد آب را حذف نمایید. ضمن آنکه بخش عمده ای از انگل و آلودگی میکروبی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

هزینه ساخت دستگاه تصفیه آب BF-301 :

با توجه به اینکه چه دقتی از فیلترهای آب را انتخاب می کنید، ممکن است هزینه ساخت آن متفاوت باشد. ما در مجموعه بهاب 2 پکیج مجزا از قطعات این دستگاه آب تصفیه کن تقویت شده را آماده کرده ایم که هر دو برای شما قابل تهیه است:

شامل فیلترهای پایه گیاهی اورجینال تایوانی با کیفیت بسیار بالا و دقت 1 میکرون و اتصالات و لوازم جانبی تایوانی است.  کد خرید BF-301A

شامل فیلتر های تصفیه آب تایوانی با کیفیت خوب و دقت 5 میکرون و دارای قیمت مقرون به صرفه.  کد خرید BF-301B

زمان مورد نیاز برای ساخت دستگاه تصفیه آب دست ساز BF-301 :

این مساله بستگی به توانایی شما در انجام امور فنی دارد. ولی عموما صرف حدود 25 تا 40 دقیقه وقت برای آن کافی است.

سرویس و نگهداری دستگاه تصفیه آب BF-301  :

فیلترهای الیافی و کربن پودری باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند.

فیلتر سرامیک باید سالی یک مرتبه تعویض شود. بهتر است هر 3 ماه یکبار، فیلتر سرامیک را باز کرده و با استفاده از یک شیء تیز مانند چاقو، لایه نازکی از سطح روی آن را برداشت (حدود 0.5 میلیمتر) این کار باعث باز شدن حفره های سرامیک شده و سرعت تصفیه آب را افزایش می دهد.

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.