علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

نقشه لوله کشی دستگاه تصفیه آب خانگی

نقشه دستگاه تصفیه آب خانگی ۶ مرحله ای

پس از فروش تصفیه آب خانگی ما به شما کمک می کنیم که بهتر با قطعات و مراحل نصب آن  آشنا شوید. نقشه دستگاه تصفیه آب در شکل زیر ارائه شده است. در نقشه ارائه شده تمام قطعات دستگاه تصفیه آب قابل مشاهده است. با توجه به طراحی دستگاه ممکن است قطعات آنها متفاوت باشند. اساس کار تمام دستگاه های تصفیه آب شش مرحله ای مانند خرید دستگاه تصفیه آب سی سی کا یکسان است، اما ممکن است شرکت ها سیاست های متفاوتی در طراحی آنها داشته باشند. قطعات دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای شامل موارد زیر است:

  • مخزن ذخیره آب تحت فشار
  • شیر قطع کن برقی یا مکانیکی
  • دارای شیر برداشت
  • هوزینگ برای قرار گرفتن فیلترها
  • فیلترهای پیش تصفیه الیافی, کربن پودری و کربن بلاک
  • فیلتر ممبران
  • فیلتر پست کربن
  • فیلتر مینرال و فرابنفش
  • دارای شیر مخزن تحت فشار برای اتصال به ورودی فیلتر
  • دارای واشر برای جلوگیری از نشت آب
  • دارای چهارراهی و شلنگ برای اتصال قطعات مختلف
  • آچار مخصوص هوزینگ برای باز کردن آن
  • دارای پمپ تصفیه آب

نحوه اتصال شلنگ های ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب :

در دستگاه تصفیه آب:

  • آب ابتدا از فیلترهای پیش تصفیه عبور می کند.

فیلتر اول فیلتر الیافی است که کلیه گل و لای و ماسه موجود در آب را حذف می کند. دوم فیلتر کربن پودری است که کلیه آلاینده های شیمیایی موجود در آب را حذف می کند و طعم و بوی آن را بهبود می دهد و سوم فیلتر کربن بلاک قرار دارد که تکمیل کننده مرحله دوم است و آبی شفاف و زلال تولید می کند.

  • آب بعد از عبور از فیلترهای پیش تصفیه وارد فیلتر ممبران می شود

فرآیند تصفیه آب به روش اسمزمعکوس انجام می شود. یعنی فیلتر ممبران سختی آب را کاهش می دهد و از رسوب آب در کتری جلوگیری می کند و  آبی بدون ناخالصی تولید می کند. آب خروجی از فیلتر ممبران دارای دو انشعاب است که یکی به پساب فاضلاب متصل است و دیگری آبی است که وارد مراحل بعدی تصفیه می شود.

  • آب خالص خارج شده از ممبران وارد فیلتر مینرال می شود

فیلتر مواد معدنی املاح مفید و مورد نیاز بدن انسان مانند منیزیم, کلسیم و .. را به آب اضافه می کند و طعم آن را برای مصرف کننده بهبود می دهد.

  • آب وارد فیلتر کربن نهایی می شود

فیلتر کربن نهایی طعم و بوی  نامطبوع آب را بهبود می دهد. آب ذخیره شده در مخزن ممکن است بو و طعم ماندگی به خود بگیرد بنابراین فیلتر کربن نهایی این مشکل را حل می کند و وجود آن در فرآیند تصفیه آب امری ضروری است.

در نهایت آب سالم و تصفیه شده بعد از عبور از فیلتر کربن نهایی وارد شیر برداشت شده و مصرف کننده با خیال راحت می تواند آن را بنوشد و لذت ببرد.

آموزش مونتاژ تصفیه آب  و روش نصب دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله ای:

مراحل اتصال قطعات دستگاه تصفیه آب به شرح زیر است:

  • ابتدا فیلترهای پیش تصفیه به آب ورودی متصل شده اند.
  • سپس فیلتر ممبران متصل می شود و برای فرآیند اسمزمعکوس آب با فشار به فیلتر ممبران وارد می شود بنابراین استفاده از پمپ قبل از این فیلتر الزامی است همچنین یک انشعاب برای خروجی پساب از فیلتر ممبران به فاضلاب وجود دارد.
  • در مرحله بعد مخزن دستگاه تصفیه آب متصل می شود.
  • سپس فیلتر پست کربن و فیلترهای قلیایی متصل می گردد.
  • در آخر شیر برداشت بر روی سینک یا دیوار متصل می گردد.

البته باید توجه داشت که ورودی قطعات با نوار تفلون پوشیده شود که نشتی آب نداشته باشند.

نقشه مدار برق دستگاه تصفیه آب خانه

در دستگاه تصفیه آب خانه ای با فرآیند اسمز معکوس به دلیل وجود فیلتر ممبران و میزان فشردگی آن وجود پمپ تصفیه آب لازم و ضروری است. علاوه بر پمپ قطعات برقی دیگری به دستگاه تصفیه آب اضافه می شود که بدون هیچ مشکلی به فرآیند تصفیه ادامه دهد. این قطعات برقی عبارتند از شیر برقی , ترانس ۲۴ یا ۳۶ ولت , سوییچ قطع فشار بالا و شوییچ قطع فشار پایین که طبق نقشه زیر به یکدیگر متصل می شوند.

همانطور که در مدار برقی دستگاه تصفیه آب نشان داده شده دورنگ سیم مشکی و سیم قرمز مشاهده می شود که سیم مشکی فاز منفی ترانس و سیم قرمز فاز مثبت آن را نشان می دهد.

۱- ترانس : برق ۲۲۰ ولت شهری را به ۲۴ یا ۳۶ ولت تبدیل می کند و خروجی سیم قرمز یا مثبت آن به شیر قطع کن فشار پایین متصل می شود. همچنین دارای خروجی سیم مشکی یا منفی است.

۲- شیر قطع کن فشار پایین : این شیر در دستگاه تصفیه آب به صورت سری در مدار قرار دارد و سیم های متصل به آن ورودی و خروجی نیستند یا به بیان دیگر مثبت و منفی بودن آنها اهمیتی ندارد. هنگامی که میزان آب ورودی دستگاه از حد معینی کمتر شود این شیر مانند کلید برق عمل می کند و اتصال برق را قطع می کند.

۳- شیر قطع کن فشار بالا : این قطعه دارای دو اتصال سیم است اما مثبت یا منفی بودن برای آن مهم نیست. این شیر قطع کن زمانی که فشار آب از حد معینی بالا رود اتصال برق را قطع می کند. این قطعه نیز بصورت سری در مدار قرار می گیرد.

۴- پمپ دستگاه تصفیه آب : پمپ نقش بسیار مهمی دارد و اتصال مثبت و منفی برای آن اهمیت زیادی دارد همانطور که در شکل می بینید یا اتصال مثبت از شیر قطع کن فشار بالا و یک اتصال منفی از ترانس دریافت می کند.

۵-شیر برقی : شیر برقی بر خلاف چهار راهی مسیر آب را با برق باز و بسته می کند و به صورت موازی با پمپ در مدار برقی قرار می گیرد. اتصال مثبت و منفی برای آن اهمیتی ندارد . این شیر با روشن شدن پمپ روشن شده و با خاموش شدن آن قطع می شود.

نقشه مراحل نصب دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای

نقشه لوله کشی و مراحل نصب تصفیه آب خانگی که معمولا توسط نمایندگی تصفیه آب ارایه می شود به شرح زیر است:

مرحله اول: اتصال دستگاه تصفیه آب به ورودی آب ساختمان

ابتدا باید شیر ورودی را بسته و همه اتصالات قطعات را نوار تفلون کشیده شود. سپس به وسیله شلنگ شیر توپی شکل را به ورودی فیلتر الیافی متصل کنید.

مرحله دوم: فیلترهای پیش تصفیه و قرار دادن آنها در هوزینگ

همانطور که در نقشه دستگاه تصفیه آب نشان داده شده است برای قرار دادن فیلتر الیافی تصفیه آب ابتدا با استفاده از آچار مخصوص هوزینگ آن را باز کرده و فیلتر را درون آن قرار می دهیم. هوزینگ فیلتر الیافی اولین محفظه از سمت راست است.

برای قرار دادن فیلتر کربن پودری و کربن بلاک در هوزینگ مثل فیلتر الیافی عمل می کنیم ولی برای قرار دادن کربن پودری باید دقت کنیم که اورینگ آن سمت بالا قرار گیرد و برای فیلتر کربن بلاک باید دقت شود که به درستی در محفظه قرار گیرد که بین هوزینگ و فیلتر فاصله ای ایجاد نشود.

توجه داشته باشید که آچار هوزینگ را به صورت افقی نگه داشته شود و از ضربه زدن به آن خودداری کنید و هنگام قرار دادن کربن پودری یا فیلتر مرحله ۲ به جهت آن توجه کنید.

مرحله سوم: قرار دادن فیلتر ممبران

طبق نقشه دستگاه تصفیه آب ابتدا درب محفظه فیلتر ممبران را بازکرده و براساس جهت آن داخل محفظه قرار می گیرد.

مرحله چهارم: نصب شیر مخزن

برای اتصال شیر مخزن برای جلوگیری از نشت آب حتما روی رزوه خروجی مخزن نوار تفلون بپیچید.

مرحله پنجم: خروجی فاضلاب

همانطور که در نقشه دستگاه تصفیه آب خانگی قابل مشاهده است آب خروجی از فیلتر ممبران تصفیه آب به دو قسمت پساب و آب تصفیه شده تقسیم می شود و آب پساب به خروجی فاضلاب متصل می شود.

مرحله ششم: اتصال فیلتر فرابنفش

لامپ فیلتر یووی بسیار حساس است و توجه داشته باشید که توسط یک متخصص تعویض شود.

از روشن کردن لامپ یووی قبل از قرار دادن آن در محفظه آلومینیومی بپرهیزید چون به چشم ها آسیب وارد می کند.

مرحله هفتم: اتصال فیلتر مینرال

خروجی فیلتر فرابنفش به ورودی فیلتر تصفیه آب مینرال متصل می شود

مرحله هشتم: اتصال فیلتر پست کربن

هنگام نصب فیلتر پست کربن باید به جهت قرار گرفتن آن توجه کرد چون باعث گرفتگی می شود و آبی خارج نمی شود.

مرحله نهم:اتصال مخزن به دستگاه تصفیه آب

طبق نقشه دستگاه تصفیه آب ورودی فیلتر پست کربن به مخزن دستگاه تصفیه آب متصل می شود.

مرحله دهم:نصب شیر برداشت و اتصال آن به دستگاه تصفیه آب

شیر برداشت بر روی سینک ظرفشویی متصل می شود و برای جلوگیری از نشت آب از چسب آکواریوم استفاده می شود و خروجی فیلتر مرحله آخر به شیر برداشت متصل می شود.

برای مشاوره خرید و نصب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان به آبی تماس بگیرید یا در صورت داشتن سوال تخصصی فرم انتهای  صفحه اصلی فروشگاه تصفیه آب ثمین را پر بفرمایید.

منبع: waterpuretech