علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

3 روش تميز كردن انگشتر نقره: سفید کردن انواع انگشتر نقره زنانه و مردانه

محتوای این مطلب پنهان

زیورآلات نقره سیاه شده را چگونه تمیز کنیم؟

نقره فلزی ضد باکتری است و میکروب ها که در مجاورت هوا قرار دارند با نشستن روی نقره اکسید می شوند و باعث لکه دار شدن شی نقره براق می شوند که البته آن لکه ها به آسانی با استفاده مداوم و لمس کردن شی نقره قابل پاک شدن است.یکی از معضلاتی که خانم ها پس از خرید انگشتر نقره با آن روبرو هستند این است که نقره و زیورآلات نقره ای پس از چند سال استفاده سیاه و تیره می شوند و تغییر رنگ می دهند. اما خوشبختانه این تغییر رنگ ها دائمی نیستند و با استفاده از روش های ارائه شده در این مطلب براق و درخشنده می شوند.

انگشتر نقره سیاه شده را با این روش ها سفید کنید

پودر ماشین لباسشویی

درون یک کاسه متوسط را ورق آلومینیوم بیاندازید و آن را با آب داغ پر نمایید سپس یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را درون آب بریزید و حل کنید و انگشتر مردانه نقره خود را در آن بیاندازید تا سفید شود ، بعد انگشتر خود را بشویید و خشک نمایید.روی حوله مقداری سس قرمز می ریزیم و روی قسمت های سیاه نقره می کشیم. اگر نقره براق نشد ، 15 دقیقه بخش های سیاه نقره خود را با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه تمیز کنید و آن را بشویید (از مسواک نرم برای تمیز کردن درزها استفاده کنید) و خشک نمایید. برای انگشتر زنانه نقره هم این روش کاربرد دارد.

نشاسته ذرت

نشاسته و آب را به صورت خمیری در آورید و این خمیر را با یک پارچه مرطوب بر روی نقره بگذارید و اجازه دهید خمیر خشک گردد سپس با یک حوله زبر نقره را تمیز کنید ، خواهید دید که با این کار درخشش به نقره های شما بازمی گردد.

خمیردندان

روی پارچه ای مقداری خمیردندان بزنید و روی بخش های تیره نقره بمالید سپس خمیردندان را از روی نقره پاک کنید و خشک کنید تا نقره شما درخشان گردد.

شیشه پاک کن

روی یک پارچه یا یک مسواک شیشه پاک کن اسپری کنید تا نقره جات شما مانند روز اول براق شود .

نرم کننده مو

برای براق کردن نقره های تیره و سیاه شده مقداری نرم کننده مو را بر روی نقره تمیز مالیده و بگذارید خشک شود تا تمیز و درخشان گردد.

آبلیمو و برای تمیز کردن زیورآلات نقره

یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک را با یکدیگر مخلوط کنید و یک شب نقره را در این محلول قرار دهید تا نقره های شما درخشان شود.

ژل ضدعفونی کننده دست برای تمیز کردن نقره

ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست جلا دهنده بسیارخوب برای نقره است . برای تمیز کردن نقره های سیاه روی پارچه نرمی چند قطره از این ژل را بریزید و نقره را با آن تمیز کنید.

گچ برای تمیز کردن زیور آلات تان

همراه زیور آلات نقره خود چند قلم گچ نیز نگهداری کنید زیرا گچ باعث جذب رطوبت به خود می شود و از سیاه شدن نقره ها جلوگیری می کند.

سرکه برای تمیز کردن زیورآلات نقره

یک دوم فنجان سفید و دو قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید و نقره های خود را به مدت 2 تا 3 ساعت، در محلول قرار دهید آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید تا نقره جات شما بدرخشند.

براق شدن نقره با ورق آلومینیم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لیتر آب بریزید و سپس یک تکه ورق آلومینیم درون آن بیاندازید و اجازه دهید بجوشد . نقره خود را به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در این محلول بیاندازید و سپس خارج کنید.

آمونیاک

در محلولی از یک فنجان آب گرم و نصف فنجان آمونیاک بدلیجات و زیورآلات نقره ای خود را به مدت ده دقیقه قرار دهید. سپس به آرامی آمراقبت از سنگ نگین فیروزه هنگام استفاده از آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا مخاطبان عزیز را با روش های تمیز کردن انگشتر نقره و همچنین طرز نگهداری از آن ها آشنا کنیم.

اگر شما هم علاقه مند به استفاده از زیورآلاتی مانند انگشتر نقره با نگین فیروزه هستید، با ما تا پایان مقاله تمیز کردن انگشتر نقره همراه باشید تا اطلاعات با ارزش در مورد تمیز کردن و مراقبت از نگین فیروزه به دست آورید. فروشگاه اینترنتی شرف آنلاین بزرگترين مرجع ساخت اكسسوری و زیورآلات دارای انواع ، دستبند نقره، پابند نقره و با نازل ترین قیمت ها در سطح بازار می باشد.

مراقبت از تماس نگین فیروزه با کرم های آرایشی و عرق بدن

  • تماس با کرم های آرایشی، عطر و ادکلن، صابون و چربی و همچنین تیرگی و آلودگی هوا باعث تغییر رنگ فیروزه میشود پس سعی کنید فیروزه را از این گونه مواد دور نگه دارید.
  • در بعضی موارد می توان رنگ فیروزه را برعکس کرد، اما در برخی موارد به خصوص زمانی که فیروزه برای مدت طولانی با مواد شیمیایی خود تماس پیدا می کند و رنگ آن تغییر می کند، رنگ آن قابل تغییر نیست.
  • عرق بدن نیز می تواند رنگ فیروزه را تغییر دهد و اگر در حین استفاده از انگشتر فیروزه عرق کردید، بلافاصله عرق را از دستان خود پاک کنید تا با فیروزه برخورد نکند.

تمیز کردن انگشتر فیروزه از مواد شیمیایی

فیروزه سنگی است که به مواد شیمیایی، مواد قلیایی و اسیدی، پاک کننده های قوی و شوینده هایی مانند آنزیم های پاک کننده یا وایتکس بسیار حساس است. پس تا حد امکان فیروزه را از این گونه مواد دور نگه دارید و از تماس مستقیم آن با مواد شیمیایی خودداری کنید. حتی بهتر است هنگام کار با چنین موادی یا استفاده از دستکش، فیروزه را از دستان خود در بیاورید.

روش های تمیز کردن انگشتر فیروزه

با استفاده از پارچه نخی

اگر مردانه فیروزه ای یا انگشتر زنانه فیروزه شما با مواد قلیایی یا اسیدی رنگ آمیزی نشده است، می توانید از یک پارچه نخی نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پارچه را کمی نمدار کنید و روی نگین بکشید با این کار ناخالصی ها از سنگ فیروزه پاک می شود.

تمیز کردن انگشتر فیروزه با استفاده از پارچه چرمی

اگر پارچه چرمی در خانه دارید، می توانید از آن برای تمیز کردن سنگ فیروزه استفاده کنید. یک تکه پارچه چرمی بردارید و روی فیروزه بکشید پس از تمیز کردن فیروزه با پارچه چرمی، شاهد درخشش بیشتر سنگ فیروزه خواهید بود.

از آب ولرم استفاده کنید

استفاده از آب ولرم در تمیز کردن سنگ فیروزه تنها زمانی پیشنهاد می شود که فیروزه با مواد شیمیایی تماس داشته باشد. در این صورت باید فیروزه را به آرامی با آب ولرم بشویید و سپس در اولین فرصت با یک حوله نرم کاملا خشک کنید.

تمیز کردن انگشتر عقیق

روش های زیادی برای تمیز کردن سنگ عقیق یا حتی سنگ های دیگر در طبیعت وجود دارد که با استفاده از هر یک از این روش ها می توانید انگشتر عقیق خود را تمیز کرده و به اصطلاح آن را شارژ کنید تا تمام قدرتی که دارد برگردد.

چگونه انگشتر عقیق را با آتش تمیز کنیم

آتش یکی از راه هایی است که می توانید انگشتر عقیق خود را با آن تمیز کنید.  روش انجام این کار به شرح زیر است:

  • ابتدا تعدادی شعله شمع آماده کنید.
  • سنگ را برای چند ساعت دور آتش ایجاد شده توسط شمع در 4 جهت مختلف بچرخانید.
  • مرحله سوم را تا زمانی که شمع ها کاملا ذوب شوند انجام دهید.
  • پس از انجام مراحل فوق، خواهید دید که انگشتر عقیق شما تمیز شده است.

روش دیگر این است که عقیق خود را به سرعت از روی شعله ایجاد شده توسط شمع رد کنید. این روش فقط زمانی کاربرد دارد که عجله دارید زیرا ممکن است سنگ انگشتر شما ترک بخورد. البته برای اینکه انگشترتان آسیبی نبیند به شما پیشنهاد می کنیم از این روش برای تمیز کردن انگشتر عقیق استفاده نکنید.

تمیز کردن انگشتر عقیق با گل

پاسخ دیگر به این سوال که چگونه انگشتر عقیق را تمیز کنیم استفاده از گل است.  روش تمیز کردن سنگ عقیق با گل به شرح زیر است:

  • اول گلبرگ های گل را در ظرفی بریزید.
  • سپس انگشتر عقیق خود را دست کم به مدت 24 ساعت بین گلبرگ ها بگذارید.
  • برای تکمیل پیشرفت تمیز کردن انگشتر عقیق، بهتر است آن را برای چند ساعت زیر نور ماه بزارید، مخصوصاً زمانی که ماه کامل است و حتی می توانید آن را زیر نور خورشید قرار دهید.
  • پس از انجام تمامی مراحل فوق سنگ عقیق شما تمیز میشود.

لازم به ذکر است با استفاده از گیاه اسطوخودوس می توانید انگشتر عقیق خود را تمیز کنید. به این ترتیب می توانید انگشتر عقیق خود را با استفاده از گیاه اسطوخودوس بخور دهید و منتظر بمانید تا این فرآیند تمام شود بعد از گذراندن این مراحل خواهید دید که حلقه شما تمیز شده است.

تمیز کردن انگشتر عقیق با برنج

پاسخ دیگری که می توانیم به این سوال بدهیم که چگونه انگشتر عقیق خود را تمیز کنیم، تمیز کردن آن با برنج است. در این روش تمیز کردن باید مراحل زیر را سپری کنید:

  • ابتدا باید یک کاسه را با برنج خام پر کنید و حلقه عقیق خود را در وسط آن بگذارید.
  • بعد از 24 ساعت انگشتر عقیق شما عاری از هر گونه انرژی منفی می شود و انگشتر شما قدرت جدیدی پیدا می کند.

لازم به ذکر است پس از تمیز کردن انگشتر عقیق خود با این روش، برنجی که برای این منظور استفاده کرده اید قابل خوردن نخواهد بود زیرا دارای انرژی مضر و منفی است و حتی طعم برنج نیز تغییر کرده است.

چگونه انگشتر عقیق را با خاک تمیز کنیم؟

روش دیگری که می توانید برای تمیز کردن انگشتر عقیق خود استفاده کنید خاک است.  برای تمیز کردن انگشتر عقیق با این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید انگشتر عقیق خود را حداقل 24 ساعت زیر خاک باغچه قرار دهید. اگر خاک باغتان اسیدی است یا اصلا باغ ندارید می توانید انگشتر عقیق خود را در خاک گلدان بگذارید.
  • پس از مدت زمان ذکر شده انگشتر خود را از خاک خارج کرده و با آب طبیعی بشویید و بگذارید خشک شود.
  • پس از انجام مراحل بالا انگشتر شما تمیز می شود.

تمیز کردن انگشتر عقیق با سنگ شفا بخش

برای تمیز کردن انگشتر عقیق با آمتیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید یک آویز سنگ شفابخش تهیه کنید که دارای سنگهای آمتیست، کوارتز یا سلنیت باشد.
  • سپس یکی از سنگ های ذکر شده را روی انگشتر عقیق خود قرار دهید.
  • همانطور که حلقه عقیق خود را روی آویز متعادل می کنید، روی انرژی آن تمرکز کنید.
  • با انجام مراحل بالا انگشتر شما تمیز می شود.

تمیز کردن انگشتر زمرد

تمیز کردن انگشتر زمرد با روغن زیتون

پس از اصلاح زمرد با روغن زیتون، کارشناسان ترک های سطح آن را ترمیم می کنند، گاهی اوقات روغن بین ترک ها خشک شده و سفید می شود. برای رفع آن پنبه یا قلم مو را به روغن زیتون آغشته کنید و سطح زمرد را در چند مرحله با روغن چرب کنید تا سفیده ها کاملا نابود شوند.