مزایای تولید زغال با کوره صنعتی

مزایای راه اندازی خط تولید زغال صنعتی

راه اندازی خط تولید زغال صنعتی چندسالی است که پرطرفدار شده است، هزینه راه اندازی خط تولید زغال نیز با توجه به سودی که دارد مقرون به صرفه است. تولید زغال محدود به سال های اخیر نیست. تولید و مصرف زغال از دیرین جز سوخت های مهم در خانواده های ایرانی بود. استفاده از زغال برای کرسی، مصرف دخانیات و .. امری طبیعی بوده است. برای تولید زغال از چوب و تنه درختان جنگل استفاده می شد. با قطع درختان برای تولید زغال، آسیب جدی به منابع طبیعی وارد شد و در حال حاضر استفاده از چوب درخت برای تولید زغال ممنوع است. از این رو توجه به سمت خط تولید زغال با کوره صنعتی جلب شد.

به نقل از کارشناسان آترین صنعت طهور؛ تولید زغال از کسب و کارهای پر سود این روزهاست. از طرفی با ظهور دستگاه های صنعتی که زحمات کار را کمتر کرده است، با استقبال زیادی به سمت راه اندازی خط تولید زغال صنعتی رو به رو هستیم. کوره های صنعتی به صورت اتوماتیک کار می کنند و آلودگی ایجاد نمی کنند. با توان بالای تولید کوره های صنعتی و قیمت ارزان مواد اولیه،  سود خوبی باقی می ماند. همه این ویژگی ها باعث استقبال بی نظیر از راه اندازی خط تولید زغال صنعتی شد.

روش های تولید زغال؛ سنتی و صنعتی!

تولید زغال در کوره های سنتی زغال و صنعتی از راه های تولید زغال است. در کوره های سنتی مواد اولیه تولید زغال، چوب است و برای خشک کردن چوب ها، نیاز به انبار های سرپوشیده با پهلوهای باز است و فرآیند خشک شدن طولانی است. کوره های سنتی از خشت و گل درست می شوند و برای راه اندازی کوره سنتی مقدار زیادی دود و گاز های سمی وارد جو می شوند که برای محیط زیست خطرساز است. در مقابل مواد اولیه کوره های صنعتی خاک اره، پوست گردو یا بادام و خاک زغال می باشد که به فراوانی یافت می شوند. از طرفی برای روشن سازی کوره های صنعتی آلودگی وارد جو نمی شود. در کل فرآیند تولید در کوره های صنعتی کوتاه است.

راه اندازی خط تولید زغال صنعتی

علت استقبال از خط تولید صنعتی چیست؟ یکی از دلایل آن این موضوع این است که علاوه بر اینکه در تولید زغال صنعتی به چوب و تنه درخت نیاز نیست، با خاک اره که از ضایعات کارگاه های مبل سازی و نجاری هاست می توان بدون آسیب به محیط زیست، زغال تولید کرد. سودی که از تولید انواع زغال مانند زغال کبابی، زغال لیمو و مخصوصا فشرده حاصل می شود بالاست، از این رو افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کاری هستند، خط تولید زغال از انتخاب آن هاست. هم چنین به دلیل کاهش آلودگی های ناشی از فعالیت کوره، آسیب کمتری  به اپراتور که در خط تولید زغال صنعتی کار می کند، وارد می شود

مزایای راه اندازی خط تولید زغال صنعتی

  • مواد اولیه تولید زغال ارزان و در دسترس: خاک اره ، خاک زغال و پوست گردو ارزان تر و بی دردسر تر از مواد اولیه کوره های سنتی هستند. با استفاده از دستگاه تولید زغال فشرده، مواد اولیه فشرده شده و به حالت چوب در می آیند.
  • کاهش آلودگی ناشی از تولید زغال: برای روشن کردن کوره های صنعتی، گازهای گلخانه ای زیادی تولید نمی شود.
  • بهره وری بالای تولید و تولید زغال بیشتر: با حرارت غیرمستقیم به بریکت ها، زغال بیشتری تولید می شود.
  • عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد: دستگاه های صنعتی با همراهی علم و تکنولوژی نیاز به نیروی انسانی زیاد و ۲۴ساعته ندارند برخلاف کوره های سنتی که باید چند اپراتور در حین کار نزدیک کوره باشند.
  • کاهش آسیب رسانی به محیط زیست و هوا به میزان قابل توجهی: درب کوره های صنعتی تولید زغال به گونه ای طراحیی شده است که در هنگام فعالیت هیچگونه هوا وارد نمی شود و از طرفی هیچ دودی خارج نمی شود. این یکی از فاکتورهای اساسی در تولید زغال با کوره های صنعتی است.
  • کاهش زمان فرآیند تولید زغال: با تولید زغال در کوره های صنعتی، فرآیند تولید زغال کاهش می یابد و در زمان برابر، کوره های صنعتی نسبت به کوره های سنتی زغال بیشتری تولید می کنند.
  • تقاضای بالا برای زغال و تولید به موقع: با کوره های صنعتی تا حدی در تولید زغال محدودیت نخواهید داشت.
  • عدم تولید دود در فرآیند تولید زغال: با استفاده از کوره ای صنعتی در فرآیند تولید زغال های فشرده، بریکت، کبابی و … هیچگونه دودی تولید نمی شود.
  • افزایش قدرت ماندگاری زغال: با فشرده شدن خاک اره، قدرت ماندگاری و سوختن زغال بیشتر می شود.

کوره سنتی چیست؟

کوره ستنی کوره ای است که از آجر و کاه گل ساخته شده است و همچنین گنجایش هر واگن تقریباً ۵۵۰ کیلو گرم می باشد که بعد از روشن شدن کوره و قرار گرفتن واگن داخل آن سیر روند کربنازیسیون (مرحله تبدیل به کربن)  انجام می شود. در طی این روند بریکت ها وزن خود را از دست می دهند که حدود ۱۸۰ کیلوگرم محصول حاصل از هر واگن آماده بسته بندی و ارائه می شود. این نوع کوره خود سوز بوده و نیاز به مشعل و مواد سوختی ندارد. محصول تولیدی در کوره سنتی حدودا ۵۰ درصد مرغوب تراز محصول ساخته شده در کوره های صنعتی می باشد.

کوره صنعتی همرفتی چیست؟

بطور استاندارد میزان حجم کوره صنعتی معادل با ۲۰۰۰ کیلو گرم می باشد که شامل سیستم دود سوز، تابلو برق و نازل خروجی سرکه است که با مشعل گازوئیلی یا گازی تغذیه می شود. همچنین با توجه به هزینه بالای کوره صنعتی پخت زغال در این نوع کوره به صورت ناقص انجام می شود و گاز و بو داخل زغال باقی می ماند. این کوره از نظر قیمت زغال، به دلیل کیفیت پایین زغال خروجی با زغالی که در کوره سنتی پخته می شود قابل مقایسه نمی باشد.

قیمت کوره زغال یک تنی

در تهیه کردن هر محصولی مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد علاوه بر کیفیت آن محصول، هزینه آن است. قیمت کوره زغال یک تنی و زغال چینی به علت کارایی بالا و مقرون به صرفه بودنش از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار بوده و در زغال فشرده هیچ گونه مواد افزودنی شیمیایی استفاده نمی شود.

دستگاه خط تولید زغال ساز فشرده و خط تولید زغال فشرده و زغال چینی به علت فشرده سازی زغال که از ضایعات چوب، پوسته گردو، بادام و خاک اره و… به وجود می آید تولید شده است. این دستگاه با هزینه مناسب در بازار به فروش می رسد. کار اصلی این دستگاه این بوده است که ضایعات چوب و باقی مانده های گیاهان کشاورزی و جنگلی را فشرده سازد.

شرکت کوره سازی آترین صنعت طهور با ساخت کوره های صنعتی نسل جدید بر اساس استاندارد های زیست محیطی انوع محصولات خود را با تولید و فروش در زمینه انواع دستگاه زغال ساز و زغال ارائه می دهد. این کوره ها دارای سیستم تصفیه و حذف دود می باشند. کوره های صنعتی دارای عایق بندی متفاوتی بوده که امکان از بین رفتن آن وجود نداشته و این دستگاه ها با دستگاه های موجود در بازار تفاوت دارد.