اجتماعیکسب و کارهای برتر روز

انتخاب کارتن سازی مناسب براساس نیازهای بسته بندی شما

کارتن چیست؟

کارتن یا سایر جعبه های بسته بندی؟ سوال این است که کدام یک میتوانند پاسخگوی نیاز امروز تولیدکنندگان و صادر کنندگان محصولات مختلف باشند. مهمترین رکن تشکیل دهنده کارتن و از عوامل موثر بر قیمت کارتن، کاغذ بوده که از لایه های مقوا تشکیل شده است. انواع کارتون، مصرف بسیار زیادی در صنایع دارد زیرا به دلایل گوناگون بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات خصوصا صادراتی شناخته شده است و دلایلی که می توان کارتن را بهتر از سایر بسته بندی ها دانست عبارتند از:

  • وزن سبکتر
  • انعطاف پذیر بودن و طراحی آسان مدل های گوناکون
  • دارا بودن قابلیت بازیافت
  • حمل و نقل راحت
  • قابلیت چاپدار بودن آن، مهترین ویژگی که آن را از سایر بسته بندی ها متمایزتر میکند

و میتواند طرح های زیبا و رنگ های جذاب و همچنین متن های تاثیر گذار بر روی کارتن با جلوه های ویژه چاپ نمود. این امر موجب گسترش برندینگ در حوزه تبلیغات را کاملا پوشش می دهد و یک تیر دو نشان می شود. کارتن انواع مختلفی دارد که نسبت به محصول و نیاز مشتری ساختار و ترکیب متفاوتی می تواند داشته باشد که با در نظر گرفتن این موارد کارتن‌های سینگل فیس، ۳ لایه، ۵ لایه و ۷ لایه تولید می شوند. کارتن های سینگل فیس یا دولایه و هفت لایه به نسبت کارتن های سه لایه و چهارلایه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

کارتن ۳لایه

کارتن سه لایه همانطور که از اسمش مشخص است از ۳ لایه ساخته می شود، لایه رویی،میابی و زیرین تشکیل شده است. لایه میانی، فلوت نامیده میشود که دارای مدل های مختلفی است و لایه رویی و زیرین که به صورت صاف و مسطح میباشد میتواند از ترکیبات مختلف و گوناگونی ساخته شود این ترکیبات در کیفیت و مقاومت کارتن تاثیر گذار هستند که با توجه به سفارش مشتری از آنها استفاده و برای وی تولید میگردد.

چند نمونه از لایه های مقوایی صاف که در کشور ایران کاربرد زیادی دارند را می توان اصطلاحا انواع کرافت، بازیافتی، ایرانی، تست و … نام برد که این لایه ها بر اساس ضخامت و کیفیت برای تولید انتخاب می شوند. کارتن سه لایه، از چهار نوع فلوت A,B,C,E,F تشکیل شده است که هر کدام بیانگر ویژگی خاصی هستند و با توجه به ابعاد، وزن، نوع و مقصد محصول در تولید جعبه های کارتنی بکار گرفته می شود. فلوت F از کوچترین فلوت ها میباشد و کمترین مصرف را درصنعت کارتن سازی دارد. فلوت E برای بسته بندی های کوچک و ظاهری شکیلتر و فلوت A,B برای محصولاتی که ابعاد و اندازه متوسط تر دارند و از فلوت C هم برای کارتن هایی با ابعاد بزرگتر که اصطلاحا کارتن مادر نام دارند استفاده میگردد.

کارتن ۵لایه

کارتنهای ۵ لایه، از پنج لایه تشکیل شده است، این امر باعث میشود تا کارتنی مقاوم تری تولید گردد و برای محصولاتی که وزن بیشتری و ابعاد بزرگی دارند مناسب است. در نظر داشته باشید ساختار جعبه در کارتون سازی دارای قواعدی است که می بایست آن رعایت شود زیرا اگر ترکیب لایه های کارتن را ضعیف در نظر گرفته شود جعبه در نیمه راه اصطلاحا وا رفته یا دفورمه شده و برند را زیر سوال برده و به گنه ای ضعف محصول را نشان می دهد و اگر لایه ها را بسیار قوی در انتخاب شود به مطمئنن سرمایه را دور ریخته اید.

همان طور که در بالا گفته شد فلوت های مورد استفاده در کارتن ۵ لایه هم وابسته به محصول و ابعاد آن هستند تا مناسب ترین انتخاب گردد. در فلوتها، بیشترین کاربرد را در ایران EB و BC داشته و در تصویر بالا میتوانید تفاوت آن را احساس کنید و همچنین تفاوت کارتن ۵ لایه و ۳ لایه را با کمی دقت به تصاویر بالاتر، به راحتی خواهید فهمید که به غیر از نوع فلوت ها که در ظاهر قابل مشاهده است نوع لایه های مسطح هم میتوانند متفاوت باشند که میتوانید از کارتنساز خود آن را پرسیده تا مطلع شوید تا چه نوع ترکیباتی در جعبه بسته بندی شما به کار رفته است. این امر باعث می شود در دفعاتی بعدی بهتر لایه های کارتن بسته بندی خود را مدیریت کنید.

کارتن ۷لایه

بیشترین کاربرد کارتنهای هفت لایه در لوازم خانگی های بزرگ و محصولات صادراتی با حجم بالاتر مورد استفاده می باشد و از مقاومت بسیار خوبی می تواند برخوردار باشد اگر ترکیبات به نسبت مناسبتری در نظر گرفته شده باشد. کارتن ۷ لایه از ۴ لایه انواع مقوا و ۳ لایه انواع فلوت به نسبت نیاز بسته بندی محصول و کالا ساخته میشوند.

کارتن یا کارتن پلاست

با توجه به مستنداتی که وجود دارد و صحبت های که در این مقاله انجام شد بدون شک بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات به حساب می آید. در بسته بندی های کارتنی هیچ محدودیتی در صادرات وجود ندارد اما کارتن پلاست با کاستی هایی در این خصوص روبرو است زیرا بسیاری از کشورهای مطرح جهان از ورود محصولتی با بسته بندی پلاستیکی یا به صورت کارتن پلاست جلوگیری می کنند. چاپ بر روی بسته بندی کارتنی بسیار متنوع تر به نسبت چاپ بر روی کارتن پلاست است که نمونه آن را در عکس کارتن نخست صفحه می توانید مشاهده کنید. کارتن پلاستها شاید در ابتدا به نسبت کارتنها ، از مقاومت بهتری برخوردار باشند که این موضوع را با تمرکز بر انتخاب ترکیبات آن میتوان باعث شد تا از آن پیشه گرفت .

انواع محصولات با بسته بندی کارتنی

امروزه اکثریت محصولات بسته بندی کارتنی و یا مقوایی را بر تن دارند از جمله بسته بندی های مواد غذایی، خشکبارها، خرما، میوه و صیفی‌جات، دارویی، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم یدکی، صنعتی و مکانیکی، لوازم خانگی و الکترونیکی … را می توانید در بسته بندی های خاص به بازار ارائه دهید. برای راهنمایی و مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

تاثیر کارتن بر صادرات

برای اینکه یک صادر کننده موفق باشید باید کسری از نکات مهم و اصولی را در محصول و بسته بندی آن رعایت کنیم. در صادرات هم کیفیت محصول مهم است و هم ظاهر بسته بندی آن، برای اینکه یک محصول مشتری پسند داشته باشید بهتر است تا بسته بندی آن را بگونه ای انجام دهیم تا کمی موجب جلب توجه شود و به دلیل قابل بازیافت بودن این نوع بسته ها، کشور های خارجی از بسته بندی های کارتنی استقبال بیشتری دارند. شما با کلیک بر روی لینک نمونه کار های بسته بندی کارتنی و مقوایی می توانید با انواع بسته بندی و نمونه کار های شرکت کارتن سازی آریانا آشنا شوید..

کارتن آریانا

شرکت و کارتن سازی آریانا با بیش از یک دهه فعالیت، به دنبال طراحی و تولید جذاب ترین جعبه های بسته بندی کارتنی یا مقوایی میباشد تا بتواند سهمی در بالا بردن فروش کالای ایرانی با کیفیت در بازار داخلی و خارجی داشته باشد. کارتن سازی آریانا جزء بهترین های کارتن سازی ایران شناخته شده است زیرا متخصیص ایده پرداز مدل های بسته بندی گروه کارتن ساز و جعبه ساز این مجموعه، مدام بسته بندی انواع کشورها را مورد آنالیز و بررسی قرار داده و با الهام گرفتن از خصوصیات بالقوه آنها و در توسعه و کشف و بهبود نواقص آنها در تولیدات خود، در تلاش است بتواند از آنها پیشه گرفته و بهترین بسته بندی دنیا را تولید نماید.