اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

راهنمای خرید ساعت اکودرایو

درباره اکودرایو و قیمت ساعت اکودرایو

اگر شما هم در زمره دوستداران محیط زیست هستید، پس می‌پذیرید که ایجاد فناوری اکودرایو یکی از بهترین چیزهایی است که تا به حال برای صنعت ساعت‌سازی اتفاق افتاده است. در سال 1976، سیتیزن اولین ساعت آنالوگ با انرژی نور در جهان را ساخت و این فناوری را Eco-Drive نامید. با تکیه بر این نوآوری، ساعت اکودرایو حتی از نور کم انرژی تولید می‌کند و قادر است برای ماه‌ها حتی در تاریکی کار کند. برای اولین بار گواهینامه Ecomark ( انجمن محیط زیست ژاپن JEA) در سال 1996 به یک کمپانی ساعت سازی (سیتیزن) داده شد به منظور قدردانی از سهم این شرکت در پایداری محیط زیست در سال 2014 جایزه طلایی Ecomark را دریافت نمود.

ویژگی ساعت‌های اکودرایو سیتیزن

همانطور که گفته شد، اکودرایو که در سال 1976 توسط برند ساعت سیتیزن، یک شرکت الکترونیک ژاپنی که به خاطر ساعت‌های خورشیدی خود شناخته شده بود، ایجاد شد، اولین مکانیزم کوارتز با انرژی نور در جهان است.  این حرکت به طور کامل با استفاده از هر منبع نوری، اعم از مصنوعی یا طبیعی، بدون نیاز به تعویض باتری اجرا می‌شود. ساعت‌های اکودرایو سیتیزن، نیاز به تعویض باتری ندارند، بنابراین شما با مشکل و هزینه تعویض منظم باتری‌ها مواجه نخواهید بود.

از طرفی این محصولات برند سیتیزن حتی در نور کم انرژی تولید می‌کنند. بنابراین این ساعت‌ها قادر هستند تا نه تنها در نور خورشید بلکه در نور داخلی نیز انرژی تولید کنند. پس نیازی نیست نگران توقف ساعت خود باشید. و دیگر ویژگی ساعت اکودرایو این است که بیش از شش ماه در تاریکی اجرا می‌شود. یک بار شارژ کامل کافی است تا اکثر مدل‌های Eco-Drive بیش از شش ماه در تاریکی کار کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از مدل‌ها می‌توانند 10 سال هم کار کنند. تا زمانی که نور وجود داشته باشد، ساعت اکودرایو در هر کجا که هستید به کار خود ادامه خواهد داد. با الهام از این فناوری نوآورانه، خرید ساعت اکودرایو و این محصولات به انتخاب محبوب بخش قابل توجهی از مردم در سراسر جهان تبدیل شده است.

ریشه‌های ایجاد سیستم اکودرایو

هنگامی که در سال 1970  صنعت ساعت‌سازی تحت به اصطلاح بحران کوارتز قرار گرفت، ایرادات یک ساعت کوارتز بیش از پیش برجسته شد. چرخه عمر کوتاه باتری و فرآیند ضعیف بازیافت سازگار با محیط زیست سبب شد تا همگان به فکر بیفتند تا طرحی نو دراندازند. در آن زمان، سیتیزن سخت در تلاش بود تا بتواند محصولاتی تولید کند که با نور خورشید کار کنند و طراحی ساعتی بدون تعویض باتری را به عنوان چشم‌انداز کاری خود متصور بودند.

سال 1976  سیتیزن اولین ساعت آنالوگ با نور خورشید را به نام Citizen Quartz Crystron Solar Cell، به بازار عرضه کرد. این ساعت نقطه عطفی در ساعت سازی آنالوگ و دیجیتال است.  در سال 1996 این ساعت‌ها پیشرفت بی‌سابقه‌ای را در فناوری در مقایسه با جایگزین‌های خورشیدی آن زمان به صنعت ارائه کردند. این فناوری مدرن نیاز به آن سلول‌های قدرت ضخیم را از بین برد و آن‌ها را با طرح‌های باریکی جایگزین کرد که در واقع ظاهر خوبی داشتند.

مفهوم ساعت اکودرایو، ناشی از حرکت کالیبر 7878 آن است. این اولین در نوع خود بود. سلول‌های خورشیدی در زیر صفحه نصب شده بودند. این سلول شفاف بود تا نور از آن عبور کند تا انرژی ایجاد کند و در نتیجه باتری را شارژ کند. این ساعت می‌تواند 180 روز کامل به کار خود ادامه دهد تا اینکه دوباره در معرض نور قرار گیرد.

اگر یک ساعت خورشیدی برای مدت زمان معینی منبع نور دریافت نکند، محصول بسیاری از برندهای دیگر به حالت خواب زمستانی می‌روند و عقربه ها در نهایت از چرخش باز می‌مانند. هرچند حرکت کوارتز به ردیابی زمان ادامه خواهد داد. هنگامی که دوباره در معرض نور قرار می‌گیرد، عقربه‌ها به زمان مناسب حرکت می‌کنند و مانند گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهند. اگر ساعت خود را به مدت سه ماه در کشو بگذارید و دوباره آن را بیرون بیاورید، عقربه‌ها زمان مناسب را پیدا می‌کنند.

  ساعت بی نیاز به تعویض باتری

با پذیرش اینکه تمام ساعت های کوارتز باید در فواصل زمانی معین باتری هایشان را تعویض کنند ظهور تکنولوژی اکودرایو تفکر مردم را زیر و رو کرد.اکودرایو یک فناوری با انرژی خورشید است که ساعت ها را جذب نور و تبدیل آن به انرژی بوسیله یک سلول خورشیدی داخلی به حرکت در می آورد و دردسر تعویض باتری را از بین برد.

ساعت اکودرایو حتی در نور کم کار می کند

ساعت Eco-Drive برای شارژ از منابع نور معمولی روزمره مانند چراغ های داخلی منزل و چراغ های رومیزی طراحی شده است. می توانید با اطمینان به اینکه ساعت شما هرگز متوقف نخواهد شد به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

*برای اینکه بیشترین بهره را از ساعت خود ببرید در هر ماه حدود 5 ساعت به شارژ آن در نور اختصاص دهید*

ساعت اکودرایو بیش از 6 ماه حتی در تاریکی کار می کند

آیا در ساعت های اکودرایو سیتیزن برای تولید انرژی همیشه احتیاج به در معرض نور بودن دارد؟

خیر ، با تکنولوژی اکودرایو با یک بار شارژ کامل کافیست تا بیش از 6 ماه حتی در تاریکی مطلق کار کند. در واقع ، برخی از مدلهای مجهز به عملکرد ذخیره انرژی می توانند تا هفت سال کار کنند.

*برخی از مدلهای ساده کمتر از 6 ماه با یکبار شارژ کامل کار می کنند*

ساعت اکودرایو سیتیزن چگونه از جی پی اس استفاده می‌کند؟

این ساعت‌ها ظرف مدت 3 ثانیه سیگنال‌های جی پی اس ماهواره‌ها را دریافت می‌کنند و به راحتی در 28 شهر و 4 محدوده زمانی جهانی به سیگنال‌ها دسترسی دارند. ساعت‌های اکودرایو بسیار پیچیده هستند و عملکردهای مختلفی را به سادگی و همزمان انجام می‌دهند. استفاده از امکانات این ساعت بسیار ساده است و به آموزش خاصی نیاز ندارد با یک نگاه ساده به دفترچه  راهنما می‌توانید همه چیز را یاد بگیرید. زمان و تقویم ساعت باید طبق پذیرنده جی پی اس تنظیم شده و اگر در محیط‌های باز باشند بدون تداخل با لوازم الکتریکی می‌توانند موقعیت‌های مکانی را به وضوح نشان دهند.

وقتی تنظیمات ساعت به درستی انجام شده باشد تنها کافی است 8 ثانیه دکمه ساعت را نگه دارید تا زمان و تقویم به روز رسانی شود. همه تنظیم‌های این ساعت به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و تنها تنظیم ساعت‌های تابستانی به صورت دستی صورت می‌گیرد. در شرایطی هم که فضا بسته باشد و سیگنال چی پی اس دریافت نشود تنظیمات ساعت خیلی ساده است. باید دسته را تا اولین درجه بیرون بکشید و با چرخاندن عقربه ثانیه آن را روی زمان صحیق قرار گیرید، باقی عقربه‌ها به صورت اتوماتیک سر جای خود قرار می‌گیرند.

برای تنظیم ساعت‌های تابستانی (SMT) چه باید کرد؟

اگر روی ساعت گزینه SMT دیده می‌شود یعنی در جایی هستید که می‌توانید این تنظیمات را انجام دهید.

  • دسته موتور را بیرون بکشید، دقت کنید بیش از یک درجه این کار را انجام ندهید
  • دایره درونی GMT به صورت اعداد مثبت و منفی نشان داده می‌شود دسته را خلاق عقربه‌های ساعت بچرخانید و تنظیم کنید
  • عقربه تابع که کنار عدد 8 است را به سمت آن و آف حرکت دهید
  • دکمه سمت راست پایین A را فشار دهید و رها کنید
  • دسته موتور را به جای اولیه خود بازگردانید تا ساعت شروع به کار کند

مهم‌ترین مزیت‌های اکو درایو کدام‌ها هستند؟

سیتیزن روی این قابلیت ساعت‌های خود خیلی سرمایه گذاری کرده است و البته سود سرشاری هم از ارائه این ساعت‌ها به دست آورده است. این ساعت‌های مقرون به صرفه که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند مزایای بسیاری هم دارند در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تکنولوژی اکودرایو با کمترین نور غیر مصنوعی هم شارژ می‌شود
  • درصورت شارژ کامل ساعت تا 2 سال به شارژ مجدد نیاز پیدا نمی‌کند
  • ساعت به راحتی متوقف نمی‌شود و اگر مدتی آن را به دست نبدید مشکلی برای عملکرد آن ایجاد نمی‌شود
  • این ساعت‌ها تا 6 ماه هم در تاریکی کامل و بدون شارژ شدن به فعالیت خود ادامه می‌دهند
  • این ساعت‌ها علاوه بر کاراریی به راحتی با استایل‌های مختلف هماهنگ می‌شوند
  • اکودرایوها از بهترین مواد اولیه (آلیاژهای سبک) تولید شدند و روی دست سبک و راحت هستند
  • صفحه ساعت خلوت بوده و خواندن تاریخ و زمان را ساده کرده است
  • مدل‌های پیشرفته این ساعت‌ها مجهز به کرنوگراف هستند
  • بیشتر تنظیمات ساعت به کمک جی پی اس و به صورت اتواتیک انجام می‌شود
  • مدل‌های پیشرفته این ساعت‌ها تا 20 سال بدون توقف و با دقت بسیار بالا کار می‌کنند
  • این ساعت‌ها تا 28 فوریه سال 2100 بدون نیاز به تنظیم خاصی عمل کرده و بسیار دقیق هستند