تابلو لایت باکس و تاثیرات شگرف آن در کسب درآمد
تاثیر تابلوهای تبلیغاتی بر کسب در آمد
در دنیای امروز سرعت پیشرفت تکنولوژی اسبابی را در جهت ارائه خدمات و محصولاتی نو از سوی شرکتها و اماکن تجاری فراهم آورده و مدیران کسب و کار را در رابطه با معرفی، نوع بازاریابی و تبلیغ محصولات خود به چالش کشانده و سوالاتی را در ذهن آنها بوجود آورده است.
سوالاتی از قبیل:
چطور محصولات خود را بازاریابی کنیم؟
چطور برند سازی کنیم؟
چطور کسب در آمد کنیم؟
از چه تبلیغاتی برای معرفی محصولاتمان استفاده کنیم؟
و مواردی مشابه
چطور تابلوهای تبلیغاتی بر کسب درآمد تاثیر گذار خواهند بود؟
در این مطلب با چگونگی معرفی محصولات، برند سازی و کسب در آمد از راه تبلیغات محیطی و تابلو های تبلیغاتی و بررسی عوامل موثر بر قیمت لایت باکس با ما همراه باشید. تبلیغات محیطی به نوعی از تبلیغات گفته می شود که توسط ساخت و نصب تابلو های تبلیغاتی نظیر بیلبورد ها، تلویزیون های شهری، انواع تابلو مغازه و تابلوهای سر در مکان های تجاری در سطح شهر به معرفی محصولی خاص می پردازد. بدون شک شخصی نیست که با عبور از مکان های عمومی و تجاری در سطح شهر در گیر تابلو های تبلیغاتی و معرفی محصولی نو نشده باشد. در ادامه می پردازیم به معرفی عناوینی که چطور تابلو های تبلیغاتی بر کسب درآمد تاثیر گذار خواهند بود:
درصد بالا در دیده شدن:
همانطور که می دانیم تبلیغات به شیوه های متفاوتی مانند آگهی تلویزیونی، آگهی روزنامه، سایتهای اینترنتی و … در سطح جامعه انجام می شود.اما به اطلاع رساندن این نوع پیام های تبلیغاتی مستلزم نیاز مخاطب در زمانی خاص و در رابطه با خرید محصول مورد تبلیغ می باشد. به عنوان مثال:فرض کنید شخصی قصد خرید یک خورو را دارد. مسلما اولین اقدام رجوع به یکی از این منابع آگهی در جهت کسب اطلاع و خرید خودرو مورد نظر می باشد.در واقع خریدار در این اقدام به خواسته و میل خود مبادرت به رویت آگهی و پیام های تبلیغاتی نموده است و اجباری به رویت تبلیغ نخواهد داشت.
از سوی دیگر تابلو تبلیغاتی که نوع دیگری از تبلیغات به شمار می رود کاملا با تبلیغات قبل متفاوت خواهد بود. همانطور که گفتیم تابلو های تبلیغاتی معمولا برای سر در مکانهای تجاری استفاده می شود و روزانه عابرین بسیاری در حال عبور از کنار این تابلو ها هستند. مزیت اصلی این نوع تبلیغات این است که اکثر عابرین به طور آگاه یا نا خود آگاه مجبور به مشاهده این تابلو ها هستند که همین مورد باعث مطرح شدن برند، نوع محصول، خدمات فروشنده و در نهایت کسب درآمد به شمار می رود.
تصمیم اولیه خریدار:
معمولا اشخاصی که در پی تصمیم خرید محصول مورد نیاز خود هستند همانطور که گفتیم در ابتدا با رجوع به منابع تبلیغاتی، چندین مرکز تجاری را انتخاب کرده و با مراجعه به یکی از این مراکز اقدام به خرید و سفارش محصول خود می نمایند. بعد از مراجعه به مرکز منتخب، اولین مشخصه ای که می تواند منجر به تصمیم نهایی خریدار شود تابلو سر در آن مرکز در رابطه با نوع خدماتشان می باشد. مسلما مکانی که دارای تابلو تبلیغاتی مناسب در جهت معرفی برند خود نباشد می تواند باعث منصرف شدن خریدار از آن مجموعه و مراجعه به مرکزی دیگر باشد.
متفاوت بودن با رقبا:
در دنیای امروز ارائه محصول و نوع خدمات در میان رقبای مشغول به فعالیت در یک صنف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این میان ارائه خدماتی نو می تواند آغازگر وجه تمایز بین رقبا باشد. یکی از راه های موثر برای معرفی ارائه محصولات، تبلیغات محیطی و نصب تابلو تبلیغاتی می باشد. نصب یک تابلو سر در تبلیغاتی مانند ساخت تابلو حروف برجسته، تابلو چلنیوم یا تابلو تبلیغاتی led می تواند موجبات تفاوتی چشم گیر بین چندین رقیب را ایجاد کند و تاثیر مستقیم بر کسب درآمد آنها داشته باشد.
مدرن بودن تبلیغات:
با توجه به تغییر و تحولات تابلو های تبلیغاتی که به سرعت در حال پیشرفت و مدرن بودن است. نصب یک تابلو تبلیغاتی جدید و تازه می تواند تصویری از یک برند را با توجه به نو آوری تابلو نصب شده در ذهن مخاطب ایجاد کند. برای کسب و کار بهتر و در آمد زایی با یک استراتژی مفید تبلیغاتی همراه با نصب تابلویی مدرن می توان در معرفی محصول نسبت به رقبا چندین گام بلند پیش رفت، که دلیلی محکم بر کسب و کار و در آمد زایی خواهد بود.
از تابلو های تبلیغاتی مدرن می توان به تابلو استیل، تابلو سه بعدی وکیوم، تابلو نئون پلاستیک، انواع تابلوهای تبلیغاتی جدید چلنیوم و دیگر حروف های برجسته اشاره کرد.که تمامی آنها را می توان با توجه به متریال های روز دنیا به شکل تلفیقی همراه با نوع آوری تولید و عرضه کرد. در آخر باید گفت که تبلیغات هزینه نیست، تبلیغات معرفی برند و خدماتی است که تمام افراد می توانند از آن بهرمند باشند، که تابلو های تبلیغاتی نیز یکی از مفید ترین و کاربردی ترین نوع تبلیغات به شمار می رود.
مهمترین نقش تابلو مغازه در برندسازی
این تابلوها هستند که استراتژی و فلسفه برند شما را در ابتدا برای مخاطبان تعریف می کنند. تابلوها در فرآیند تابلوسازی نه تنها باید جذاب باشند، بلکه باید انتخاب محل آنها به صورت استراتژیک تعیین گردد تا توجه هر چه بیشتر مخاطب را به خود جلب کنند. اگر قصد تعمیر و بازسازی مغازه خود یا ایجاد تغییراتی کاربردی که منجر به بهتر دیده شدن شما شود را دارید، یا به طور کلی بخواهید مغازه ای تاسیس کنید، تابلو مغازه یک گزینه اجتناب ناپذیر برای تغییر است. در حقیقت تابلو در هر کسب و کار می تواند به برند شدن آن حرفه کمک شایانی کند.
مردم بیشتر مغازه هایی را به ذهن می سپارند که از لحاظ بصری بیشتر در نگاه شان نشسته است. هنگامی که به دنبال توضیح اهمیت تابلو مغازه برای موفقیت یک کسب و کار هستید، نمی توان مفهوم “هویت برند” را نادیده گرفت. تابلوسازی نامور، یکی از تخصصی ترین تابلوسازی هاست که می تواند کسب و کار شما را در برند شدن یاری رساند.
اصطلاح “هویت برند” به شیوه ای که یک کسب و کار می خواهد توسط مشتریانش درک شود و همچنین به ارزش هایی که می خواهند تجسم کنند، اشاره دارد. در همین وبسایت، نام، لوگو، تایپ، لحن و شعار بهعنوان اجزای اصلی هویت برند ذکر می شود که با هم همکاری می کنند تا درک کلی از یک برند را ایجاد کنند. در این مقاله از معنای برند، هویت برند و تصویر برند و تفاوت این دو با هم خواهیم گفت و بعد به سراغ انواه تابلو مغازه و مهمترین نقش تابلو مغازه در برندسازی خواهیم رفت.
معنای برند و تفاوت هویت برند و تصویر برند
انجمن بازاریابی آمریکا در تعریف برند گفته است: “برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه یا علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.”
یکی از تصورات غلط رایج مربوط به مفاهیم “هویت برند” و “تصویر برند” است. بسیاری از مردم بر این باورند که این دو اصطلاح به یک چیز اشاره می کنند، در حالی که در واقع به مفاهیم بسیار متفاوتی اشاره می کنند. تصویر برند به نحوه درک واقعی برند اشاره دارد، نه اینکه چگونه می خواهد درک شود.
به عنوان مثال، یک مغازه ممکن است بخواهد دوستدار محیط زیست و “سبز” باشد، اما مصرف کنندگان آن را برعکس ضایع کننده و مضر برای محیط زیست بدانند. مفهوم اول هویت مورد نظر برند است. در حالی که دومی تصویر آن را در بین عموم مردم تشکیل می دهد. مهم است که مغازه داران و صاحبان مشاغل، به ویژه آنهایی که کمتر در زمینه بازاریابی تبحر دارند، از این تمایز آگاه باشند تا به طور تصادفی به سمت مفهوم اشتباه نروند.
برخی از انواع تابلو مغازه
یک تابلو تبلیغاتی یا تابلو مغازه دارای انواع گوناگونی است، که بسته به نیاز شما و شرایط محیطی باید نوع آن را مشخص کرد. به عنوان مثال جنس تابلو در مناطق گرمسیر با سردسیر متفاوت است و شاید تابلو ترمووود یا چوبی انتخاب مناسبی برای مناطق سردسیر نباشد. پس انواع تابلو مغازه به شرح زیر است:
– تابلو چوبی یا ترمووود
– تابلو استیل
– تابلو فلکسی
– تابلو چلنیوم یا آلومینیوم
– تابلو پلاستیک فشرده
– تابلو کامپوزیت
– تابلو لایت باکس
مهمترین نقش تابلو مغازه در برندسازی
با در نظر گرفتن مفهوم هویت برند، درک اینکه چگونه تابلو مغازه نقشی در کمک به برندسازی شما دارد، دشوار نیست. بهترین تابلو مغازه، تابلویی است که انتخاب خصوصیات گوناگون آن از جمله، جنس، طرح، رنگ، سایز، محل نصب و سایر این ویژگیها، با یک مشاوره تخصصی و در نظر گرفتن یک سری نکات کلیدی انجام گیرند.
بنابراین، همانطور که پیش از این ذکر شد، نمایش بصری نام یک کسب و کار، خواه از طریق یک لوگوی ساده یا یک درج نام بر روی تابلو، اولین نشانه ای است که مشتریان در رابطه با آن برند دریافت می کنند. بنابراین مهم است که جلوه فیزیکی آن یعنی همان تابلو تا حد امکان قابل مشاهده و فوراً قابل شناسایی باشد. روزهایی که همه تابلوهای سر در مغازه ها یکسان به نظر می رسیدند و هر کسب و کاری با محصولات موجود در ویترینش شناسایی میشد، گذشته است. پس بیایید به مهمترین نقش تابلو مغازه ها در برندینگ کسب و کار نگاهی بیندازیم:
سهولت در بهتر دیده شدن محل کسب شما
تابلوی مغازه به عنوان یک راهنما برای نشان دادن محل حضور آن کسب و کار به مشتریان شان عمل می کند. به ویژه کسب و کارهای جدید به تابلوی مغازه جذاب نیاز دارند. زیرا اکثر مردم محلی هنوز درباره افتتاح کسبوکار در آن مکان چیزی نمی دانند. همچنین در یک مرکز تجاری یا پاساژ شلوغ که مغازه های مشابه شما هم احتمالا وجود دارند، برای اینکه مشتریان شما را دیده و انتخاب نمایند، به یک تابلو متفاوت نیاز دارید. شاید هم مغازه شما در مکان تاریکی است و شب ها نیاز به بهتر دیده شدن داشته باشید. استفاده از تابلو لایت باکس در این موقعیت ها می تواند ایده ای خلاقانه باشد.
پیشی گرفتن از رقبا
همه کسب و کارها رقبای مستقیم یا غیرمستقیم دارند و بنابراین همیشه به دنبال یافتن برتری در مقابل رقبای خود هستند. اینجاست که یک تابلو مغازه چشم نواز می تواند یک کسب و کار را از بقیه تابلوها در یک منطقه تجاری جدا کند. تابلوها در فرآیند تابلوسازی نه تنها باید جذاب باشند، بلکه باید انتخاب محل آنها به صورت استراتژیک تعیین گردد تا توجه هر چه بیشتر مخاطب را به خود جلب کنند.
تاثیر روانشناسانه بر روی مشتریان
از اهمیت رنگ و تاثیر گرافیک محیطی هر چه بگوییم کم است. در روانشناسی رنگ ها، هر رنگی با صفاتی خاص به ذهن مخاطب متبادر می شود. پس توجه کنید که چه رنگ و چه تایپوگرافی را برای تابلو مغازه انتخاب می کنید. یک تابلو چشم نواز تاثیر روانی مثبتی بر ذهن مخاطب گذاشته و باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین کسب و کار و برند شما با مخاطب می شود. نتیجه این تاثیرات، فروش و سودآوری بیشتر است.
برندسازی و تقویت برند
این تابلوها هستند که استراتژی و فلسفه برند شما را در ابتدای امر برای مخاطبان تعریف می کنند. در یک تحقیق مشخص شده است که اگر تابلو مغازه کیفیت پایینی داشته باشد، افت فروش تا ۵۰ درصد قطعی است! همچنین تابلو مغازه می تواند به عنوان ابزار مناسبی برای انتقال پیام شما به مشتری در نظر گرفته شود.
یک سرمایه گذاری مطمئن و تبلیغ دائم
تابلو مغازه شما تبلیغ دائمی شماست و درست مثل یک تابلو تبلیغاتی عمل می کند. تابلو مغازه ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در معرض دید مخاطبان است و برای شما مشتری جذب می کند. بسیار مهم است که هزینه ای که برای تابلو می کنید را یک سرمایه گذاری در تبلیغات مغازه و برندسازی خود بدانید.
یک بازاریابی مقرون به صرفه
نصب یک تابلو مغازه جذاب به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و متوسط یک بازاریابی مقرون به صرفه است. هزینه این تابلو را با تبلیغات شهری و داخل مکان های عمومی مقایسه کنید. ضمن اینکه شما یک بار این هزینه را پرداخت می کنید اما برای چندین سال به جذب مشتری خواهید پرداخت.