علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

تاثیرات هیپنوتیزم بر جسم و روح

صمد ولی زاده: افرادی که هیپنوتیزم می شوند از فشار زیادی رنج می برند. زیرا در عین حال ذهن و روح مردم درگیر است. محققان با استفاده از تکنیک های تصویربرداری عصبی، مغز این افراد را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که در طول هیپنوتیزم، تمام مغز آنها، از قشر جلوی مغز گرفته تا قشر قدامی و شبکه های عصبی، فعال است، بنابراین اطلاعاتی که آنها می دانستند. نیستند، در حین هیپنوتیزم ظاهر می شوند و بیان می شوند که در نتیجه گاهی پس از هیپنوتیزم فشار زیادی به صورت وارد می شود. برای آشنایی بیشتر با ناخودآگاه کلیک کنید.

صمد ولیزاده: با رگرسیون هیپنوتیزم خاطرات فراموش شده را بازیابی کنید

آیا هیپنوتیزم واقعی است؟ همه چیز در مورد هیپنوتیزم

صمد ولیزاده هیپنوتیزم: رگرسیون با هیپنوتیزم یا رگرسیون درمانی روشی است که به وسیله آن تمامی خاطرات فراموش شده یا سرکوب شده ناشی از صدمات و ضربه ها به فرد بازگردانده می شود، اما این روش نیز یکی از تکنیک های روانکاوی است که برای درمان ترس ها و اثرات منفی خاطرات فراموش شده استفاده می شود. مفید حتی در بسیاری از موارد افرادی که کنجکاو و به دنبال هیجان هستند و .

خاطرات گمشده را در ذهن خود می یابند، جذب پسرفت می شوند و علاوه بر درمان، آن را یک روش سرگرمی می دانند

کاربرد هیپنوتیزم در پزشکی

کاربرد هیپنوتیزم در علم پزشکی

دکتر صمد ولیزاده: پتانسیل هیپنوتیزم منجر به استفاده از آن به عنوان کمکی در روان درمانی، روانشناسی و حتی پزشکی شده است. این علم در ایالات متحده و اروپا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر مخاطبان این درمان به دنبال حذف عادات و خاطرات منفی خود هستند. این علم تا جایی پیش رفته است که در بسیاری از موارد به علم پزشکی کمک می کند و با استفاده از این روش و حذف عادات منفی کمک زیادی به بهبود و پیشگیری از بیماری های جسمانی می کند. در زیر به برخی از کاربردهای هیپنوتیزم اشاره شده است.

1- استاد صمد ولیزاده: سندرم تحریک پذیری روده

مطالعات نشان می دهد که هیپنوتیزم در کوتاه مدت می تواند علائم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد و حتی در برخی موارد منجر به درمان کامل و قطعی این بیماری شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد سندرم روده تحریک پذیر کلیک کنید.

2- بی خوابی و اختلالات خواب

مطب دکتر صمد ولیزاده: هیپنوتیزم می تواند در کنترل کابوس های شبانه (که بیشتر کودکان بین 7 تا 12 سال را تحت تاثیر قرار می دهد)، کنترل بی خوابی و برخی اختلالات غیرعادی خواب مانند راه رفتن در خواب، راه رفتن در خواب و غیره موثر باشد. خواندن مقاله ای در مورد خواب سریع نیز می تواند در کاهش مشکلات خواب شما مفید باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد خواب سریع کلیک کنید.

3- میگرن

شماره تماس دکتر صمد ولیزاده: برخی از مطالعات نشان داده اند که هیپنوتیزم می تواند در درمان میگرن و سردرد موثر باشد و به دلیل نداشتن عوارض جانبی، جایگزین مناسبی برای میگرن است. امروزه بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری با روش های جدید هیپنوتیزم به بهبودی کامل دست یافته اند. برای آشنایی بیشتر با درمان میگرن کلیک کنید.

4- کنترل درد جسمانی

دکتر صمد ولیزاده هیپنوتیزم: هیپنوتیزم می تواند اثر ضد درد داشته باشد که معمولاً در دردهای ناشی از جراحی بسیار مفید است. همچنین یک روش بسیار مفید برای کنترل درد زایمان در زنان است و به کاهش قابل توجه درد زایمان کمک می کند.

5- ترک سیگار و ترک اعتیاد

صمد ولی زاده: هیپنوتیزم درمانی می تواند به افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند یا اعتیاد را ترک کنند، کمک می کند، به خصوص اگر با درمان های دیگری مانند روان درمانی ترکیب شود، می تواند یک درمان قطعی و غیر قابل برگشت ارائه دهد. بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد از این روش برای تسهیل روند درمان و ترک استفاده می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ترک سیگار کلیک کنید

عوارض هیپنوتیزم

صمد ولیزاده: معمولا کسانی که سعی در انجام هیپنوتیزم می کنند همیشه می ترسند که هیپنوتیزور آنها را مجبور به انجام کارهای غیراخلاقی کند. اما باید بدانید که اگر کاری را به طور معمول انجام ندهید، این روش نمی تواند شما را مجبور به انجام آن کند. با این حال، اگر بعد از نوشیدن الکل از هیپنوتیزم استفاده کنید، ممکن است دچار مشکل شوید.

در ضمن اگر دچار هذیان و یا مصرف مواد مخدر هستید حتما این مشکل را در جریان بگذارید زیرا ممکن است برای شما خطرناک باشد. به هر حال هیپنوتیزم درمان قطعی نیست، شما می توانید از روان درمانی برای رسیدن به سلامت و رشد ذهنی استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با روان درمانی کلیک کنید.

دکتر ولیزاده هیپنوتیزم درمانی را برای درمان بیماران دیابتی توصیه می کند و یکی از قدرتمند ترین روش های درمان دیابت، هیپنوتراپی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید