عمومیکسب و کارهای برتر روز

بهترین پرینترهای لیزری خانگی

20 مدل از بهترین پرینترهای لیزری خانگی موجود در بازار

یکی از مهمترین نیازهای بسیاری از دانشجویان، کارمندان و برخی از اقشار جامعه به پرینتر لیزری خانگی است. استفاده از چاپگرهای لیزری برای چاپ ، اسکن ، نمابر و کپی نیز در بین مصرف کنندگان بسیار رایج شده است. این چاپگرها با قیمت مناسب و برای استفاده عمومی مناسب هستند. بسیاری از محصولات توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه می شوند، در ایران برای خرید یکی از این پرینترهای لیزری خانگی با مارک های مختلفی روبرو نیستید و فقط این شرکت ها HP و Canon هستند که جدی هستند و در زمینه طراحی و ساخت انواع چاپگرهای لیزری تخصص دارند. در ادامه ای مطلب گریزی به تاریخچه و مزایا، معایت و معرفی بهترین پرینترهای لیزری خانگی در بازار میپرازیم باما همراه باشید.

تاریخچه پرینتر لیزری

اولین چاپگر لیزری در سال 1975 ساخته شد و 9 سال بعد HP با تولید اولین پرینتر لیزری خود که می توانست با سرعت 8 صفحه در هر دقیقه چاپ کند، انقلابی در فناوری دستگاه‌های چاپ ایجاد کرد. با گذشت سال ها، پرینترهای لیزری HP از نظر فناوری پیشرفت کرده و قابلیت های آنها افزایش یافته است. این پیشرفت را می توان در اولین چاپگر لیزری چند منظوره HP در سال 1998 مشاهده کرد که قادر به کپی، اسکن و ارسال فکس بود. چاپگرهای لیزری HP اکنون می توانند حداکثر 70 صفحه در دقیقه به صورت رنگی چاپ کنند.

انواع چاپگرهای لیزری

چاپگرهای لیزری بر اساس کاربرد و قابلیت هایشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اگر بخواهیم انواع چاپگرهای لیزری را بر اساس قابلیت ها و نوع چاپ آنها دسته بندی کنیم، باید بگوییم چاپگرهای لیزری به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. در چاپگرهای تک رنگ از کارتریج مشکی استفاده می شود و در چاپگرهای رنگی علاوه بر رنگ مشکی از رنگ های آبی ، زرد و قرمز نیز استفاده می شود. اگر چاپگرهای لیزری را بر اساس کاربرد آنها تجزیه و تحلیل کنیم ، باید آنها را به یک کاره و چند منظوره تقسیم کنیم. چاپگرهای لیزری تک کاره فقط می توانند اسناد و تصاویر را چاپ کنند. علاوه بر چاپ ، چاپگرهای لیزری چند منظوره قابلیت کپی ، فکس و حتی اسکن را نیز دارند.

بررسی مزایا و معایب پرینتر های لیزری

مزایای پرینتر های لیزری

  • کارتریج های تونر از ظرفیت و دوام بالاتری نسبت به کارتریج های جوهر برخوردار هستند ، همچنین قابلیت پر کردن مجدد کارتریج و از بین بردن نیاز کاربر برای خرید کارتریج جدید را برای مدتی دارند.
  • یکی از نکاتی که قبل از خرید چاپگر باید به آن توجه کرد ، هزینه مواد و مواد مصرفی برای چاپگر است. قیمت خرید کارتریج تونر بسیار کمتر و ارزانتر از کارتریج جوهر است.
  • سرعت چاپ لیزر بسیار سریعتر از چاپگرهای جوهر افشان است.
  • اسناد و متون چاپی در چاپگرهای لیزری از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان برخوردار هستند

معایب پرینتر های لیزری

  • چاپگرهای لیزری قیمت خرید بسیار بالایی دارند.
  • چاپگرهای لیزری می توانند تصاویر را چاپ کنند ، اما عملکرد آنها با چاپگرهای جوهر افشان قابل مقایسه نیست و پایین است.
  • اکثر چاپگرهای لیزری بزرگتر از چاپگرهای جوهر افشان هستند و به فضای زیادی نیاز دارند.

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهر افشان

در قسمت آخر مقاله، به طور خلاصه به تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهر افشان خواهیم پرداخت. زیرا هنگام خرید پرینترهای لیزری خانگی، برای خرید صحیح باید در مورد هر دو گروه بدانید. اولین چیزی که باید در مورد چاپگرهای جوهرافشان بدانید ، قیمت خرید بسیار ارزان آنها است. این قیمت خرید پایین برای بسیاری از افراد وسوسه انگیز است اما شامل قیمت خرید مواد مصرفی و لوازم چاپی نمی شود. این بدان معنی است که هزینه خرید کارتریج های جوهر که عمر و ظرفیت کمی دارند بسیار زیاد است.

ما اشاره کردیم که چاپگرهای جوهر افشان تصاویر و گرافیک های بسیار با کیفیت چاپ می کنند. برای انجام این فرآیند و چاپ تصاویر رنگی ، چاپگرهای لیزری باید رنگ مشکی را با سه رنگ دیگر مخلوط کنند. روند ترکیب رنگ کارتریج ها با یکدیگر طولانی می شود و این عامل باعث می شود چاپگرهای جوهر افشان سرعت چاپ کمتری در دقیقه داشته و در مقایسه با چاپگرهای لیزری بسیار کند باشند. در این مقاله سعی شده است در مورد پرینترهای لیزری توضیحاتی داده شود و مزایا و معایب آنها بررسی شود. اگر قصد خرید چاپگر را دارید، در ادامه ای مطلب فهرستی از 15 مدل از پرفروش ترین و بهترین پرینترهای لیزری خانگی موجود در بازار را لیست کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

19 مدل از جدیدترین پرینترهای خانگی چندکاره اورجینال

پرینتر خانگی ابزار کارآمدی است که دانش‌آموزان یا دانشجویان و افرادی را که در خانه کار می‌کنند، از از رفت‌وآمد مکرر به مراکز خدمات چاپ برای چند برگ پرینت یا ارسال فکس بی‌نیاز کند. برای خرید بهترین پرینترهای خانگی چندکاره این مطلب را بخوانید.

انتخاب یک پرینتر خانگی عالی ممکن است در ابتدا ساده به‌نظر برسد؛ اما پس از مواجهه با مدل‌های متعدد موجود در بازار، این انتخاب، کمی گیج‌کننده خواهد شد. آنچه در این میان اهمیت دارد میزان و نوع نیاز شما به پرینترهای خانگی است. چنانچه شما خانواده‌ای با نیازهای متفاوت هستید یا حتی فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی را در سر دارید، باید از میان بین بهترین پرینترهای خانگی، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. آیا به قابلیت کپی و اسکن هم نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید از طریق Wi-Fi به دستگاه خود متصل شوید؟ و بسیاری از سوال‌های دیگر که قبل از اقدام به خرید یک چاپگر خانگی باید به آنها پاسخ دهید.

هنگام انتخاب از بین بهترین پرینترهای خانگی بازار، احتمالاً به‌دنبال پرینتر چندکاره‌ای هستید تا نیازهای متفاوت اعضای خانواده را برآورده کند. خانواده شما ممکن است نیاز به کپی اسناد برای امضا، اسکن عکس‌های قدیمی و چاپ مقالات یا گزارش‌های متنی و تصویری متعددی داشته باشد. داشتن یک اسکنر با قابلیت‌های متعدد، برای اطمینان از کیفیت نسخه دیجیتالی چاپ‌شده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ همچنین بهره‌مندی از یک دستگاه کپی، برای کاهش در هزینه‌های چاپ، از دیگر نقاط قوت پرینترهای سه‌کاره به‌حساب می‌آیند.

پرینترهای خانگی چندکاره برای چه کسانی مناسب است؟

قبل از هرچیز یادتان باشد پرینترهای خانگی برای حجم کاری محدود ساخته شده‌اند و به همین دلیل است که ارزان‌تر و کوچک‌ترند. بنابراین اگر ۱۰۰۰ صفحه جزوه دارید، از پرینتر خانگی‌تان کار نکشید و به مرکز خدمات چاپ مراجعه کنید. از آن طرف اگر ماهی یک‌بار یک برگ پرینت لازم دارید، خرید پرینتر خانگی جوهر افشان منطقی نیست چون اگر مدتی طولانی با آن کار نکنید مشکل پیدا می‌کند یا جوهرش خشک می‌شود. این مقاله برای افرادی است که برای حجم چاپ کم ولی مستمر به پرینتر نیاز دارند.

اگر به صورت مداوم نیاز به چاپ متن ندارید، خرید پرینتر خانگی لیزری گزینه مناسب شماست اما اگر با چاپ عکس یا نمودارهای گرافیکی سروکار دارید، سراغ پرینترهای جوهر افشان بروید.

لیست جدیدترین پرینترهای خانگی چندکاره اورجینال :

۱. پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a

۲. پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1110

۳. پرینتر لیزری کانن مدل 6030w

۴. پرینتر بی سیم کانن مدل SELPHY CP1300

۵. پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

۶. پرینتر اپسون مدل EcoTank ET-M1100

۷. پرینتر چند کاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA TS3140

۸. پرینتر لیزری برادر مدل HL-L2365DW

۹. پرینتر اچ پی آفیس جت ۲۶۲۰

۱۰. پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12a