عمومیکسب و کارهای برتر روز

روش خرید قسطی فرش

فرش های دستباف و ماشینی انواع مختلفی داشته و قیمت آن ها بسته به عواملی مانند جنس، بافت و رنگ متفاوت است. امروزه قیمت فرش همانند سایر لوازم منزل به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و خرید فرش برای بسیاری از افراد جامعه به یک مشکل جدی تبدیل شده است. به همین علت برخی از فروشگاه ها و مراکز فروش فرش برای مشتریان خود امکان خرید قسطی فرش را فراهم آورده اند. برای فروش قسطی فرش هر یک از فروشگاه ها تسهیلات و شرایط متفاوتی را در نظر می گیرند. رعایت نکاتی مهم و کاربردی برای خرید فرش قسطی به کمک شما خواهد آمد.

چرا خرید قسطی فرش را انتخاب کنیم؟

فرش ها یکی از محبوب ترین لوازم منزل ایرانیان بوده و از دیرباز برای زینت بخشیدن به خانه های ایرانی از فرش های مختلف استفاده می شده است. در سالیان اخیر با افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده برای بافت فرش و نیز هزینه تولید آن مواجه شده ایم که این امر سبب افزایش قابل توجه قیمت فرش شده است.

البته لازم به ذکر است که قیمت فرش های دستباف و ابریشمی به حدی زیاد شده است که امکان خرید تماماً نقد آن برای بسیاری از افراد وجود ندارد. به همین علت خرید قسطی فرش به کمک شما خواهد آمد تا یک فرش فوق العاده را خریداری نموده و اقساط آن را به صورت بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت نمایید.

روش خرید قسطی فرش چیست؟

به طور کلی شرایط خرید قسطی فرش در فروشگاه های مختلف متفاوت است. برخی از فروشگاه های عرضه کننده فرش برای فروش فرش های خود به صورت قسطی از خریدار چک درخواست می نمایند. در این روش خریدار ملزم به ارائه چک و کارت ملی خود به فروشنده بوده و قسط بندی مبلغ فرش در این زمان است که انجام می شود.

در این روش خریدار برای هر کدام از اقساط فرش یک چک ارائه می نماید. مبلغ هر قسط بر اساس یک سوم درآمد خالص شخص خریدار تعیین می گردد. برخی از فروشندگان برای افرادی که مدرک شغلی ارائه نمی نمایند مبالغ چک را زیر یک میلیون تومان تنظیم می کنند.

بازه زمانی بازپرداخت اقساط فرش

به طور معمول مدت زمان بازپرداخت اقساط فرش خریداری شده از فروشگاه مورد نظر از قبل مشخص می باشد. برخی از فروشگاه ها اقدام به ارائه فرش های خود به صورت قسطی در اقساط بلند مدت بین ۱۲ تا ۳۶ ماه می نمایند؛ در حالی که برخی از فروشگاه های فرش اقساط فرش به فروش رفته را زیر ۱۲ ماه مشخص می کنند.

البته بهتر است بدانید که حداکثر مبلغ فرش برای فروش قسطی توسط فروشندگان در نظر گرفته شده و هر خریدار تنها تا سقف مورد نظر می تواند فرش خود را انتخاب و خریداری نماید. خرید اقساطی و بازپرداخت اقساط فرش خریداری شده در بیشتر فروشگاه ها با چک انجام شده و کمتر فروشگاهی فروش اقساطی فرش بدون چک را می پذیرد.

مدارک مورد نیاز برای خرید قسطی فرش

هر کدام از فروشگاه های فروش فرش دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود برای ارائه فرش های اقساطی هستند. با این حال مدارکی برای خرید قسطی فرش وجود دارد که در عموم فرش فروشی ها رایج می باشد. مدارک درخواست شده توسط فروشگاه خرید قسطی فرش باید به طور کامل و دقیق ارائه گردند. برخی از مدارک مورد نیاز برای خرید قسطی فرش به شرح زیر هستند:

  • یک قطعه عکس ۳ در ۴
  • قبض برق آب یا گاز از محل سکونت خریدار
  • کپی قولنامه اجاره نامه و یا سند مالکیت محل سکونت خریدار
  • پرینت سه ماه آخر حساب جاری
  • پرینت ۶ ماه آخر حساب کارمندان و بازنشستگان
  • مدارک شغلی یا پروانه اشتغال
  • آخرین فیش حقوقی
  • گواهی اشتغال به کار
  • کپی دفترچه بیمه
  • گواهی کسر از حقوق از بانک تعیین شده
  • چک یا سفته در وجه بانک تعیین شده
  • افتتاح حساب در بانک تعیین شده

نکات مهم در خرید قسطی فرش

برای انجام هر کاری رعایت مجموعه ای از نکات به شما کمک می کند تا به امر مورد نظر کاملا آگاه بوده و تمامی جوانب را بسنجید. در خرید قسطی فرش نیز مجموعه ای از نکات وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید بهترین فرش قسطی مورد نظر خود را خریداری نمایید. این نکات به شرح زیر هستند:

  1. اگر مبلغ زیادی برای خرید فرش در اختیار ندارید بهتر است از فروشگاه های خرید کنید که دارای شرایط فروش از دم قسط هستند. در این روش خرید قسطی فرش شما می توانید بدون پیش پرداخت و تنها با ارائه چک فرش مورد نظر خود را خریداری کرده و اقساط آن را به صورت ماهانه پرداخت کنید.
  2. برای خرید قسطی فرش تنها به فروشگاه های معتبر و مطمئن مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید.
  3. هنگام خرید قسطی فرش، فرش مورد نظر را به دقت مورد بررسی قرار داده و ویژگی های مختلف آن از جمله بافت فرش، جنس فرش، نقش فرش، برند فرش و رنگ فرش را مورد توجه قرار دهید. دقت کنید که قیمت فرش مورد نظر با توجه به ویژگی های ذکر شده تعیین می گردد.
  4. به قیمت فرش مورد نظر توجه کرده و در خرید فرش هایی که بی علت ارزان هستند دچار تردید شوید. از آنجایی که هیچ ارزانی بی دلیل نیست ممکن است که فرش مورد نظر به علت کیفیت پایین و یا رنگ و بافت قدیمی دارای قیمتی ارزان باشد. به علاوه از گران نبودن فرش مورد نظر نیز مطمئن شوید.
  5. پیش از خرید قسطی فرش تمامی قوانین و ضوابط فروشگاه مورد نظر را به دقت مطالعه کرده و مورد بررسی قرار دهید زیرا که برخی از فروشندگان که اقدام به فروش اقساطی فرش می‌ نمایند مبالغ بسیاری سود از خریداران دریافت می کنند. بنابراین تعیین کنید که خرید فرش مورد نظر به سود شما است یا خیر.
  6. برخی از فروشگاه های معتبر تسهیلات ویژه ای برای خریداران خود در نظر می گیرند. این تسهیلات شامل فروش فرش بدون ضامن و بدون پیش پرداخت بوده و سود آن ها برای فروش اقساطی دراز‌ مدت بسیار اندک است. سعی کنید که فروشگاه های معتبر را برای خرید انتخاب کنید.

معتبرترین مرکز خرید قسطی فرش

اکنون که با روش خرید قسطی فرش و نکات مهم هنگام خرید قسطی آشنا شده اید وقت آن رسیده است که معتبرترین مرکز خرید فرش قسطی را بشناسید. چشم نواز ترین و اصیل ترین فرش های ایرانی را می توان در فروشگاه فرش شادرخ پیدا کرد.

این فروشگاه با در نظر گرفتن خدمات ویژه برای مشتریان خود از جمله فروش اقساطی ارسال رایگان و امکان انتخاب از بین طیف وسیع فرش های موجود از تمامی هموطنان در سراسر کشور حمایت نموده و برترین محصولات خود را با مناسب ترین قیمت عرضه می کند.

خلاصه کلام

اگر دارای بودجه زیادی برای خرید فرش نیستید می توانید فرش مورد نیاز خود را به صورت قسطی خریداری کنید. خرید قسطی فرش دارای مجموعه ای از نکات و زوایای است که در مقاله ای که پشت سر گذاشته شد به شما همراهان توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید قسطی فرش یا خرید عمده فرش هم اکنون با کارشناسان فرش شادرخ تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید