اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

قیمت سقف شیروانی ارزان

معرفی بهترین و ارزان ترین پوشش سقف

سقف به عنوان یکی از مهم ترین ارکان ساختمان به شمار می رود و می تواند نقش ویژه ای در امنیت سازه و تامین آسایش و آرامش ساکنان داشته باشد. امروزه انواع مختلفی از سقف ها شامل سقف عرشه فولادی، سقف دال بتنی، سقف تیرچه بلوک، سقف طاق ضربی، سقف پیش تنیده، سقف کامپوزیت، سقف تیردال، سقف کوبیاکس، سقف روفیکس و … در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و هر کدام از آنها می توانند در موقعیت های مختلفی به کار بروند و از مزیت ها و معایب منحصر به فردی برخوردار باشند. یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب سقف، کیفیت و قیمت آن است. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی بهترین و ارزان ترین پوشش سقف پرداخته خواهد شد.

اهمیت سقف در ساختمان سازی

به صورت کلی فاکتورهای متعددی می توانند در ایمنی، دوام، زیبایی و جذابیت، هزینه های یک ساختمان موثر باشند و سقف ها از مهم ترین آنها به شمار می روند. سقف می تواند در جلوگیری از نفوذ عوامل طبیعی مانند نور خورشید، باد، بارش باران و … موثر باشد. همچنین سقف ها از نظر معماری می توانند در یکپارچه سازی ساختمان اهمیت بالایی داشته باشند و باعث زیبایی و جذابیت بیشتر سازه گردند.

سقف شیبدار می تواند در برابر نیروهای فیزیکی وارد شده بر ستون ها، دیوارها و … نیز موثر باشد. هزینه های اجرای سقف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که سقف در کنار تمامی ویژگی های گفته شده مقرون به صرفه بوده و در کاهش هزینه های کلی نیز موثر باشد. خوشبختانه امروزه از مواد مدرن و جدیدی همچون ورق عایق پلاستوفوم در تولید مصالح ساختمانی استفاده می شود که می تواند در کاهش هزینه ها، کاهش وزن کلی سازه، افزایش امنیت و … موثر باشد.

ارزان ترین پوشش سقف

امروزه انواع مختلفی از سقف ها در ساختمان سازی به کار می روند و از مواد و مصالح مختلفی در ساخت و اجرای آنها استفاده می شود. هر کدام از سقف ها می توانند با توجه به نوع مصالح به کار رفته، نحوه اجرا و … هزینه های مختلفی داشته باشند. از جمله ارزان ترین سقف ها که در صنعت ساختمان می توان به کار برد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

شینگل های آسفالتی

شینگل های آسفالتی از جمله سقف هایی است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و بسیار مقرون به صرفه هستند. انواع مختلفی از شینگل های آسفالتی در دسترس هستند که مدل ۳-tab از همه آن ها ارزانتر بوده و می تواند در کاهش هزینه های کلی موثر باشد. در اصل مدل های ابعادی شینگل های آسفالتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند طول عمر بالاتری داشته باشند.

در حقیقت شینگل های آسفالتی می توانند در کنار قیمت مناسب از زیبایی مناسبی نیز برخوردار باشند و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شینگل های آسفالتی کامپوزیتی ساخته شده از ورقه های فایبرگلاس با روکش آسفالتی دو طرفه نیز نوعی سقف ارزان قیمت هستند که روی آنها با گرانول های ورقه سنگی، کوارتز یا سرامیک پوشانده است و می تواند طول عمر بالایی داشته باشد.

سقف های شیروانی سفالی

سقف شیروانی سفالی نیز به عنوان یک نمونه از ارزان ترین پوشش سقف شناخته می شود که معمولا در معماری های سنتی استفاده می شود و در نواحی گرم و خشک و حتی مناطق ساحلی بسیار کاربردی می باشند. این سقف ها علاوه بر قیمت مناسب و مقرون به صرفه می توانند از زیبایی قابل توجهی نیز برخوردار باشند و در برابر گرد و غبار، رطوبت، گرما و سرما و … مقاومت بالایی دارند هرچند که نمونه های مرغوب این سقف ها نیز می توانند قیمت بیشتری داشته باشند. این سقف ها می توانند عایق انرژی مناسبی باشند و بیشتر در سقف های شیروانی به کار می روند.

سقف های چوبی

چوب همواره از رایج ترین و در دسترس ترین مصالح ساختمان سازی بوده و هست، به همین دلیل سقف های چوبی از اقتصادی ترین سقف ها در جهان به شمار می رود. سقف های چوبی می توانند ویژگی ها و مزیت های متعددی همچون زیبایی و جذابیت بالا، نصب و اجرای راحت، قیمت مناسب، ماندگاری بالا و … دارد. البته باید توجه داشت که چوب های مرغوب می توانند قیمت بالایی داشته باشند.

سقف های چوبی می توانند در برابر نفوذ گرما و سرما مقاومت بالایی داشته باشند و برای افزایش مقاومت آنها در برابر آتشسوزی و رطوبت نیز از مواد مختلفی استفاده می شود به همین دلیل می توانند از بهترین سقف ها به شمار بروند و طول عمر آنها حتی از شینگل های آسفالتی و سقف های شیروانی بیشتر است. از جمله رایج ترین چوب هایی که در ساختمان سازی به کار می روند می توان به چوب قرمز سدر، چوب ساج، چوب والابا، چوب کاج، چوب گردو و … اشاره کرد. در مقاله ای دیگر از سایت مادفوم تحت عنوان یونولیت دیواری به بررسی و معرفی کامل یونولیت های دیواری، کاربردها و ویژگی های آن پرداخته شده که مطالعه آن می تواند مفید و موثر باشد.

سقف های فلزی

سقف های فلزی اگرچه کمتر از سایر سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند اما می توانند از باکیفیت ترین ها و ارزان ترین سقف ها باشند. از جمله رایج ترین فلزاتی که در اجرای سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند می توان به آهن، فولاد، آلومینیوم، روی و … اشاره کرد و به شکل مدل های کاروگیت و ایستا و … استفاده می شوند. این نوع از سقف ها می توانند در انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و … استفاده شوند و از مهم ترین مزایای آنها می توان به طول عمر بالا، مقاومت عالی در برابر فشار و ضربه، مقاومت بالا در برابر گرما و سرما، مقاومت در برابر رطوبت و … اشاره کرد.

سقف های رولی

از دیگر سقف هایی که می توانند در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار باشند، سقف های رولی هستند که نصب و اجرای ساده ای نیز خواهند داشت. این سقف ها می توانند در سقف هایی که از شیب کمی برخوردارند کاربردی باشند و بهتر است که از آنها در سقف های صاف استفاده نکرد. این سقف ها از آنجایی که نیاز به زیرسازی ندارند می توانند ارزان ترین سقف باشند و از طول عمر مناسبی نیز برخوردار خواهند بود.

سقف های یونولیتی

یونولیت سقفی به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمان سازی شناخته میشود که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از مهم ترین مزیت های این سقف ها می توان به وزن بسیار کم، نصب و اجرای راحت، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر صوت و حرارت، طول عمر بالا، مقاومت در برابر فشار و ضربه و … اشاره کرد. یونولیت های سقفی در انواع ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و … به کار می روند و می توانند در کاهش هزینه ها و افزایش امنیت سازه نقش پررنگی داشته باشند.

 در کنار سقف های معرفی شده سقف های دیگری همچون سقف های آلومینیومی، سقف های فولادی، سقف های گالوالومی، سقف های عرشه فولادی، سقف های وافل، سقف های LCP ، سقف های TPO یا پلی اولفین ترموپلاستیک و … نیز می توانند قیمت مناسب و کیفیت بالایی داشته باشند و در ساختمان های مختلفی به کار بروند.