علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

نایلون حباب دار چیست و به چه منظور به کار می‌رود؟

نایلون حباب‌دار که نایلونی شفاف و ضربه گیر است، به دلیل خاصیت ضد ضربه بودن مورد استقبال مردم در صنف‌های مختلف قرار گرفته است. این نایلون جهت بسته بندی کالا و اجناس جهت اسباب کشی و یا در کارخانه‌های تولید و مونتاژ قطعات، به کار می‌رود. حباب های هوا روی سطح نایلون حبابدار برای کاهش آسیب کالا و کاهش ضربه های وارد بر کالا در حین جابجایی و حمل و نقل کارایی بسیاری دارند. اندازه ی مقاومت این نوع نایلون ارتباط مستقیمی با اندازه ی حباب های آن دارد. برای نگهداری یا حمل کالاهای ظریف تر با حساسیت بالا از نایلون حباب دار که حباب ریزتری دارد استفاده می شود و برای نگهداری یا حمل کالاهای شکستنی بزرگتر از نایلون با حباب بزرگتر آن استفاده می کنند.

انواع نایلون حباب دار

·        پلاستیک حباب دار استاندارد

·        پلاستیک حباب دار فوم‌دار

·        پلاستیک حباب دار چسب دار

·        پلاستیک حباب دار آنتی استاتیک

·        پلاستیک حباب قابل بازیافت

·        نایلون حبابدار ضربه گیر دو لایه

تولید نایلون حباب دار

برای اولین بار فردی به نام آلفرد فیلدینگ، این نایلون را جهت تزیینات و برای پوشش سطح دیوار یا همان کاغذ دیواری، اختراع کرده بود. البته این ایده با شکست مواجه شد زیرا مردم از کیسه‌های حباب دار استقبال خوبی نکردند. پس از این اتفاق، شرکت اسپانسر این دانشمند آمریکایی، متوجه خواص ضد عایق این محصول شد و ساخت این محصول به سرعت در بازارهای سطح شهر، رایج شد. ساخت و استفاده از این پلاستیک، انقلاب عطیمی را در صنعت بسته بندی به وجود آورد. همچنین در مشتی‌رانی و تجارت الکترونیک، استفاده زیادی از این پلاستیک‌ها شد.

 در فرآیند تولید پلاستیک حباب دار، از ماده اولیه پلیمری به نام پلی اتیلن استفاده می‌شود. به این صورت که دو لایه فیلم پلی اتیلن با ضخامت مشخص آماده می‌شود. سپس این دو لایه روی یکدیگر قرار می‌گیرند. سپس به وسیله دمیدن هوا در میان این دو لایه و محبوس کردن آن، نایلون‌ها تولید می‌شوند. این نایلون‌ها به خوبی می‌توانند در برابر نفوذ حرارت، نور و گردو غبار از خود مقاومت نشان دهند.

ویژگی نایلون حباب دار چیست؟

این پلاستیک باعث شده تا چربی، گرد و غبار، رطوبت و نور بر روی محصول بی اثر باشد و از آن در برابر خسارات جلوگیری می‌کند. در ادامه با دیگر ویژگی‌های پلاستیک حباب دار آشنا می‌شوید:

  • عایق بودن
  • استحکام بالا
  • ضخامت مطلوب
  • ارزان بودن
  • ضربه گیر بودن

کاربرد نایلون حباب دار

  • در این قسمت به صورت خلاصه به کاربردهای فراوان نایلون‌ حبابدار اشاره می‌کنیم:
  • بسته‌بندی وسایل و تجهیزات حساس در برابر ضربه
  • بسیاری از مرسولات پستی در بسته‌بندی‌هایی ارسال می‌شوند که داخل آنها با نایلون حبابدار پوشانده می‌شود.
  • در بسیاری از کیسه‌های خواب نیز از این نایلون‌ها استفاده می‌شود که موجب نرمی، راحتی بیشتر و عایق شدن آن در برابر حرارت می‌شود.
  • در مواقعی دیده می‌شود که این نایلون‌ها در نقش عایق در برخی خانه‌ها در کنار پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • بازی کردن با این نایلون‌ها و ترکاندن حباب‌های آنها نیز بعضا به عنوان سرگرمی جالبی برای کودکان و حتی بزرگ‌ترها به شمار می‌رود

خرید و قیمت نایلون حباب دار

کیسه حباب دار را می‌توانید به صورت محدود یا به صورت عمده در تعداد بالا از طریق سایت کیهان پلاستیک ثبت کنید و در کمترین مدت زمان آن را دریافت کنید. برای هرگونه سوال و یا مشاوره می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین جهت مشاهده کالا به سایت keyhan-plastic.com مراجعه فرمایید.