عمومیکسب و کارهای برتر روز

در خرید میز و صندلی حصیری فضای باز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر شما هم تمایل به داشتن فضایی دل‌انگیز در بخش خارجی یا داخلی منزل خود دارید، توصیه می‌کنیم با استفاده از ، زیبایی این فضا را چندین برابر سازید. هنگام خریداری صندلی حصیری به نکاتی چون دکوراسیون، میزان مقاومت و رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. عدم دقت کافی در این خصوص می‌تواند برای شما خاطره‌ای تلخ به جای بگذارد. این وسایل اغلب دارای تنوع رنگی و طرح‌های متفاوت هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا برای زیباسازی ویلا، باغ یا منزل خود از آن‌ها استفاده نمایید.

نکات اساسی حین خرید میز و صندلی حصیری 

برای اینکه خرید شما به خریدی خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی تبدیل شود، باید با کسب اطلاعات پیرامون میز و صندلی حصیری و مشورت با فردی فعال در این حیطه، تمامی حالات را در نظر گرفته و با توجه به دکوراسیون منزل خود یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. نکات اساسی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

خرید میز و صندلی حصیری پلاستیکی یا حصیری واقعی؟!

از آنجایی که میز و دارای دو نوع پلاستیکی و حصیر طبیعی هستند؛ این امکان برای شما وجود دارد تا با تعیین محل مورد نظر، یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید. میز و صندلی حصیری پلاستیکی یا به اصطلاح پلیمری در مقایسه با میز و صندلی حصیری واقعی از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. یکی از مزایای این نوع مبلمان حصیری، مقاومت بسیار بالای آن بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا در مکان‌های مختلف و تحت شرایط آب و هوایی چون تابش خورشید، وزش باد، بارش باران و… از آن استفاده نمایید. چنانچه قصد خرید یا استفاده از انواع صندلی حصیری را دارید، می‌توانید با خیالی آسوده حتی در مناظق شرجی نیز از این مدل استفاده کنید.

میزان تحمل وزن میز و صندلی حصیری

حتماً پیش از خرید نسبت به میزان تحمل بار وسایلی چون صندلی و اطلاعات مربوطه را کسب کنید. لازم به ذکر است حتی اگر گران قیمت‌ترین کالا را نیز تهیه کرده باشید، ممکن است با استفاده نابجا از آن و انداختن کل وزن بدن بر روی آن، میز و صندلی حصیری شما آسیب ببیند. اگر می‌خواهید با خیالی آسوده از این کالا استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید نوعی از صندلی حصیری را انتخاب کنید که به صورت تمام بافت بوده و در مقایسه با سایر مبلمان حصیری دارای قیمت نسبتاً بیشتری است.

شاید شما نیز در وهله اول با شنیدن میز و صندلی حصیری پلاستیکی گمان کنید که این نوع کالا کیفیت مناسبی نداشته و از مقاومت بسیار پایینی برخوردار است. می‌توان با اطمینان خاطر این نکته را بیان کرد که به هیچ عنوان حین ساخت میز و صندلی حصیری از تجهیزات و مواد اولیه نامرغوب استفاده نشده و فروشگاه‌های این اجناس حین ساخت آن از پلیمر ویژه و فشرده استفاده می‌کنند. استفاده از پلیمر مزایای متعددی داشته و به شما این امکان را می‌دهد که دیگر نگران میزان مقاومت آن نباشید. لازم به ذکر است برخی از صندلی‌های حصیری به صورت مونتاژ شده به فروش می‌رسند؛ ولی باید هنگام استفاده از آن‌ها تمامی اصول و قوانین رعایت شود.

خرید میز و صندلی حصیری ایرانی یا خارجی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که خریداری میز و صندلی حصیری خارجی در مقایسه با محصولات ایرانی دارای کیفیت بهتر است. در واقع به هیچ عنوان این موضوع صحیح نبوده و این انتخاب افراد می‌تواند مشکلات زیانبار را برای آن‌ها به وجود آورد. از آنجا که خرید و فروش میز و صندلی حصیری با توجه به قیمت دلار دچار نوسان می‌شود، ممکن است شما برای خرید یک کالای خارجی بی‌کیفیت مجبور به پرداخت هزینه‌ای بسیار زیاد شوید. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات می‌توانید با خریداری میز و صندلی حصیری ایرانی، علاوه‌بر پرداخت مبلغی بسیار کمتر، کیفیت دو چندان را دریافت نمایید. با کمی جست‌وجو در صنایع مرتبط مبلمان حصیری، موفق به کشف فروشگاه‌های معتبر و به‌نام خواهید شد.

کیفیت رنگ در میز و صندلی حصیری

یکی از نکاتی که می‌بایست حین خرید کالا‌های حصیری به آن توجه کرد، کیفیت رنگ آن است. می‌توان گفت هر چه کیفیت لوازم ساخت میز و صندلی حصیری بالا باشد، کیفیت رنگ نیز بهتر خواهد بود. برخی از فروشندگان ممکن است به علت جنس نامرغوب مبلمان حصیری، برای رنگ‌آمیزی آن نیز از رنگی با کیفیت مناسب استفاده نکرده و از مواد بازیافتی به جهت رنگ مبلمان کمک گیرند. برای فهم کیفیت نامناسب رنگ، شما می‌توانید به نکاتی چون کدری، عدم درخشندگی و… دقت کنید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم با خریداری کالایی مناسب و مرغوب، تا حد ممکن از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمایید.

میزان مقاومت میز و صندلی حصیری در مقابل عوامل آسیب زننده

یکی دیگر از نکات مهمی که حین خرید صندلی حصیری، مبلمان حصیری و… باید بهآن توجه شود، میزان مقاومت این وسایل در برابر رطوبت، تابش آفتاب و پوسیدگی است. برای داشتن میز و صندلی مقاوم باید از مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی چون مواد ضد اشعه، پلمیر و… استفاده گردد. اگر حین خرید چنین کالایی با هزینه نسبتاً بالای آن روبه‌رو شدید، به هیچ عنوان نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید به مدت بسیار طولانی از کالای حصیری خود به بهترین نحو استفاده کنید.

آشنایی با تاریخچه صندلی‌های حصیری

انواع صندلی حصیری برای اولین بار در اقوامی که در بین‌النهرین زندگی می‌کردند، پا به دنیای مبلمان گذاشته است. این محصولات در آن زمان با استفاده از نی ساخته می‌شدند. با توجه به افزایش استقبال و استفاده مردم مصر از این صندلی‌ها، این صندلی‌ها در کشورهای دیگر نیز موردتوجه قرار گرفته و رومیان باستان، اقوامی بودند که این صندلی‌ها را به‌صورت گسترده به کشورهای دیگر معرفی کردند.

به‌تدریج، این سبک از صندلی‌ها وارد انگلستان شده و در عصر ویکتوریا، به یکی از اصلی‌ترین عناصر مورد استفاده در دکوراسیون‌ها تبدیل شدند. پس از آن‌ها، آمریکایی‌ها اقوامی بودند که در سطح گسترده‌ای از این صندلی‌ها و دیگر مبلمان با جنس حصیر استفاده کرده‌اند. توجه داشته باشید که برای تهیه این محصولات در کشورهای مختلف از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شد. متریال ساخت آن با توجه به منابعی که مردم در اختیار داشتند، متفاوت بود.

به‌عنوان‌مثال از الیافی که در مناطق مختلف برای تهیه این نوع صندلی‌ها و مبلمان به کار می‌رفت می‌توان به نخل درخت خرما، چوب درخت خیزران، بامبو و … اشاره کرد. در حال حاضر نیز بر اساس آموزش ساخت صندلی حصیری می‌توان این محصولات را با استفاده از هرکدام از این الیاف، تهیه کرد.

صندلی‌های حصیری چه ویژگی‌هایی دارند؟

صندلی حصیری از محصولاتی است که در دهه‌های گذشته با استقبال بی‌نظیری مواجه شده بود. در عصر حاضر نیز این مبلمان در دکوراسیون‌های داخلی و فضای باز، بسیار موردتوجه قرار گرفته است. با توجه به ویژگی‌هایی که این مبلمان دارند، افراد با سلایق مختلف می‌توانند آ‌ن‌ها را در چیدمان اتاق پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، تراس و باغ‌ها مورداستفاده قرار دهند. این محصولات به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، حال و هوایی متفاوت به دکوراسیون منازل و فضاهای باز می‌بخشند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت بالا

این محصولات با استفاده از متریال طبیعی ساخته شده و کیفیت بافت عالی دارند. البته به‌جز این موارد، امروزه برای تولید آن‌ها از مواد اولیه مصنوعی نیز استفاده می‌شود. با توجه به بافتی که این صندلی‌ها دارند، کیفیت آن‌ها فوق‌العاده بوده و می‌توانند فشار و ضربات فیزیکی را به‌خوبی تحمل کنند. ازاین‌رو می‌توان گفت که کیفیت و طول عمر این صندلی‌ها، قابل‌قبول است. در ضمن باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این محصولات در برابر حشرات و آفات، مقاومت خوبی دارند و دچار تخریب و استهلاک نخواهند شد.

وزن سبک

به دلیل نوع مواد به‌کاررفته در تولید این صندلی‌ها و ساختمان آن‌ها، این محصولات در مقایسه با صندلی‌هایی با جنس و بافت دیگر، از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند. به همین سبب نیز انواع صندلی حصیری را می‌توان به‌راحتی جابجا کرد. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا به هنگام تغییر دکوراسیون، مشکلی نداشته باشید.

تنوع در طرح

صندلی حصیری در انواع و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. ازآنجایی‌که انسان‌ها به‌صورت ذاتی، تنوع‌طلب هستند، تولیدکنندگان این محصولات به این موضوع توجه کرده و این صندلی‌ها را در طرح‌های مختلفی تولید کرده‌اند. صندلی‌های حصیری با پشتی بلند و فاخر که به طرح ویکتوریا معروف است یا صندلی‌هایی که دارای طرحی رمانتیک بوده و به صندلی‌های عاشقانه شهرت دارند نمونه‌ای از مدل‌های مختلف این نوع صندلی‌ها به شمار می‌روند.

صندلی‌های حصیری که برای استفاده کنار میزهای قهوه‌خوری و یا غذاخوری تولید شده‌اند، صندلی‌های حصیری مادربزرگ و صندلی‌های حصیری تابی، از نمونه‌های دیگر به شمار می‌روند. شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود، این صندلی‌ها را انتخاب کرده و با استفاده از مبلمان حصیری، ظاهری ساده و درعین‌حال شیک در منزل، تراس و یا باغ به وجود آورید.

برخورداری از ساختاری ارگونومیک

این نوع صندلی‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که با ساختار بدن، همخوانی داشته باشند. به دلیل برخورداری از ساختاری ارگونومیک، این صندلی بهترین گزینه برای خرید صندلی مادربزرگ و یا مبلمان منزل خواهد بود. نشستن بر روی این صندلی‌ها که بر روی آن‌ها از پشتی‌ها و تشک‌های نرم و راحت استفاده شده است، هرگز سبب ایجاد ناراحتی و درد در قسمت‌های مختلف بدن نشده و رفاه و آرامش را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

ایجاد فضایی دل‌نشین در منزل و فضای باز

این محصولات القاکننده آب‌وهوای استوایی هستند که هر کسی از آن خوشش می‌آید. این محصولات شما را به یاد سواحل زیبا انداخته و درعین‌حال سبب می‌شود تا فضایی بسیار صمیمی به وجود آید. در کنار مبلمان حصیری می‌توانید از انواع دکوری‌ها، جلو مبلی و میزهای حصیری نیز استفاده کرده و هارمونی بسیار زیبایی در محیط به وجود آورید.

انواع صندلی‌های حصیری کدم‌اند؟

صندلی حصیری به‌جز طرح و رنگ، در جنس نیز با هم فرق دارد. بر همین اساس نیز این محصولات را در دو دسته صندلی‌ها ساخته شده با حصیر طبیعی و صندلی‌های ساخته شده با حصیر مصنوعی قرار می‌دهند. در ادامه با این نوع صندلی‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

صندلی‌های ساخته شده با حصیر طبیعی

در ساخت این نوع صندلی‌های حصیری از الیاف طبیعی مانند تنه درخت نخل خرما و چوب خیزران استفاده می‌شود. این محصولات دارای ظاهری بسیار جذاب بوده و می‌توان تنوع طرح و رنگ را در آن‌ها مشاهده کرد. طبق آموزش ساخت صندلی حصیری، برای ساخت این محصولات معمولاً الیاف طبیعی برش زده شده، سنباده کشی می‌شوند و سپس درزگیری خواهند شد. در ضمن به‌منظور افزایش مقاومت آن‌ها در برابر عوامل جوی، روکشی بر روی این محصولات کشیده می‌شود.

صندلی‌های ساخته شده با حصیر مصنوعی

اگر برای خرید مبل و صندلی‌های حصیری، سری به بازار بزنید با محصولاتی مواجه خواهید شد که دارای بافت حصیری بوده؛ اما جنسی متفاوت دارند. در تولید این محصولات از الیاف مصنوعی نظیر رزین و یا وینیل استفاده می‌شود. این محصولات در رنگ‌های متنوعی تولید شده و به‌راحتی قابل تمیز کردن هستند. امروزه اغلب مبلمان حصیری با استفاده از این متریال ساخته می‌شوند.

صندلی حصیری در چه مواردی به کار برده می‌شوند؟

صندلی حصیری از محصولاتی است که در موارد مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. این‌که این صندلی‌ها با توجه به چیدمان محیط‌های مختلف ساخته شده‌اند، سبب شده تا افراد از آن‌ها استقبال زیادی به عمل آورند. ازجمله کاربردهای این صندلی‌ها در دکوراسیون فضاهای مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از صندلی حصیری در باغ

اصلی‌ترین کاربرد صندلی حصیری به استفاده از آن در فضای باغ‌ها اختصاص دارد. این محصولات برای استفاده در چیدمان باغ، بهترین گزینه هستند. با فضای طبیعی این محیط‌ها، بیشترین همخوانی را داشته و زیبایی آنجا را دوچندان می‌کنند. شما می‌توانید این صندلی‌ها را در انواع صندلی‌های معمولی و یا انتخاب کرده و در باغ خود استفاده کنید. در مدل‌های مختلف حصیری و فلزی و… طراحی می‌شود که شما می‌توانید متناسب با کاربری فضا، بهترین مدل را انتخاب نمایید. البته ابعاد و طرح این محصولات، متفاوت است و بر اساس نظر خود می‌توانید آن‌ها را در مدل‌های متنوعی خریداری کنید.

به کار بردن صندلی حصیری در چیدمان داخلی

این صندلی‌ها گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی نیز به شمار می‌روند. استفاده از آن‌ها به‌صورت صندلی‌های تکی در کنار یا یک میز و یا استفاده از آن‌ها در نقش مبلمان اصلی و … از مواردی است که می‌توانید بر اساس طرح دکوراسیون منزل خود، مورداستفاده قرار دهید.

کاربرد صندلی‌های حصیری در کنار میز غذاخوری

امروزه صندلی‌های حصیری با طرح‌های جذاب تولید می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در کنار و یا در اطراف قرار داد. معمولاً این صندلی‌ها در ابعاد، ارتفاع و رنگ دارای تنوع بسیاری هستند و دست خریداران در انتخاب آن‌ها باز است.

استفاده از صندلی حصیری به‌عنوان صندلی‌های قهوه‌خوری

نمادی از آرامش و استراحت هستند. با توجه به ویژگی‌های صندلی‌های حصیری، این محصولات می‌توانند به‌عنوان صندلی در کنار این میزها قرار گرفته و ظاهری چشم‌نواز در یک گوشه از منزل به وجود آورند.

منبع: https://villasaze.ir/