عمومیکسب و کارهای برتر روز

چرا یخچال سامسونگ روشن نمی شود؟

بی شک یخچال سامسونگ با امکانات فوق العاده ای که دارد، زندگی های امروز را نسبت به گذشته آسان تر کرده است. با وجود این وسیله خانگی افراد منزل دیگر نگران فاسد شدن مواد غذایی نیستند. همین موضوع باعث شده است که نبود این دستگاه بتواند زندگی روزمره انسان را در منزل زیر و رو کند. روشن نشدن یخچال سامسونگ یکی از نگران کننده ترین اتفاقاتی که ممکن است برای این دستگاه رخ دهد و باعث سردرگمی اعضای منزل شود.

قبل از اینکه بخواهید با تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید؛ بد نیست با شناسایی علت روشن نشدن یخچال سامسونگ، عیب یابی این دستگاه را در منزل انجام دهید. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید دلیل کار نکردن یا روشن نشدن این وسیله را شناسایی کنید.

اگر یخچال سامسونگ روشن نمیشود به ارور نمایان شده بر روی صفحه نمایش توجه کنید. برای درک این موضوع پیشنهاد میکنیم که مقاله علت ارور یخچال سامسونگ را مطالعه نمایید.

5 علت روشن نشدن یخچال سامسونگ

دلایل روشن نشدن یخچال سامسونگ نسبتاً محدود است. بنابراین؛ می توان علت بروز این مشکل را در مدت زمان کم شناسایی کرد. به طور معمول عواملی که بیشتر از همه باعث روشن نشدن یخچال می شوند، عبارت هستند از:

  • نبود جریان برق
  • سوختگی کمپرسور و اجزای آن
  • سوختگی رله اضافه بار
  • معیوب شدن اجزای سیستم دیفراست
  • معیوب شدن برد الکترونیکی

در ادامه تمام موارد فوق به طور کامل شرح داده می شوند.

انرژی لازم برای روشن شدن یخچال سامسونگ تامین نمی شود

یخچال برای روشن شدن و کار کردن نیاز به برق دارد. اگر این انرژی به دلیل نبودن برق در ساختمان یا خراب شدن پریز، دو شاخه و کابل تامین نشود، یخچال نیز روشن نمی شود. ابتدا وضعیت جریان برق را چک کنید؛ اگر مشکلات از برق ساختمان و پریز است؛ از تکنسین برق برای حل این مشکل کمک بگیرید.

اما اگر نرسیدن برق به یخچال به دلیل خراب شدن دو شاخه یا پارگی و قطعی کابل این دستگاه است، باید آن ها را تعویض کنید. توجه داشته باشید که گاهی ممکن است سوختگی فیوز علت روشن نشدن یخچال سامسونگ باشد، که با تعویض آن می توان این مشکل را رفع کرد.

 موتور یا کمپرسور یخچال سامسونگ خراب شده است

متاسفانه یکی از علت های شایع روشن نشدن یخچال سامسونگ، خراب شدن موتور یا کمرپسور است. با خراب شدن این قطعه عملاً یخچال کارایی خود را از دست می دهد. خاموش شدن ناگهانی، خاموش شدن دستگاه مدتی پس از روشن شدن از نشانه های سوختن موتور است. همچنین در مواردی که نمایشگر و لامپ روشن می شود، اما یخچال روشن نمی شود، می توانید تا حدودی مطمئن شوید که علت بروز این اتفاق، خرابی کمپرسور است. البته تنها سوختگی کمپرسور باعث روشن نشدن یخچال نمی شود، گاهی معیوب شدن برخی از قطعات آن می تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود.

رله اضافه بار در کمپرسور یخچال خراب شده است

رله اضافه بار قطعه ای است در کمپرسور یخچال که وظیفه ایمنی این دستگاه را برعهده دارد. این قطعه گاهی به عنوان محافظ اضافه بار شناخته می شود. محافظ اضافه بار به بررسی وضعیت دمای کمپرسور یخچال می پردازد و در صورت نیاز آن را خاموش یا روشن می کند. برای مثال زمانی که کمپرسور یخچال بیشتر از حد معمول داغ شود، رله آن را خاموشی می کند. زمانی که این قطعه خراب شود، ممکن است کمپرسور کار نکند و یخچال نیز روشن نشود. خرابی محافظ اضافه بار با مولتی متر قابل تشخیص است.

ترموفیوز و ترمودیسک یخچال معیوب شده است

از دیگر علت های روشن نشدن یخچال برند سامسونگ، می توان به معیوب شدن قطعاتی چون ترمودیسک و ترموفیوز در سیستم دیفراست اشاره کرد. این سیستم موظف به یخ زدایی در یخچال است. اگر هر یک از قطعات این سیستم آسیب ببینید، پیامی برای مغز یخچال یعنی برد الکترونیکی ارسال نمی شود، که نتایجی چون روشن نشدن یخچال یا خنک نکردن یخچال را به دنبال دارد.

برد الکترونیکی یخچال سامسونگ معیوب شده است

برد الکترونیکی دقیقاً همان چیزی است که معیوب شدن آن با هزینه بالایی همراه است. این قطعه که به عنوان مغز لوازم برقی خانگی شناخته می شود؛ در صورت خراب شدن می تواند مشکلات متعددی را برای دستگاه ها به بار بیاورد. یکی از این مشکلات، روشن نشدن یخچال سامسونگ است. اگر برد الکترونیکی فرمان لازم برای روشن شدن، کار کردن، خاموش شدن، تنظیم دما، تولید سرما و…را ندهد، عملاً دستگاه بلااستفاده می شود. این قطعه قابلیت تعویض دارد؛ اما برای تعویض آن نیاز است که از تکنسین لوازم خانگی کمک گرفته شود.

چرا یخچال سامسونگ بعد از شستشو روشن نمی شود؟

در بسیاری از مواقع یخچال سالم است و کار می کند؛ اما بعد از شستشو روشن نمی شود. علت روشن نشدن یخچال سامسونگ بعد از شستشو، وجود رطوبت در قطعاتی چون برد و رله است. در چنین شرایطی بهتر است دستگاه را از برق جدا کنید و منتظر بمانید تا یخچال و اجزای داخل آن به طور کامل خشک شود. توجه داشته باشید که یخچال دستگاه حساسی است که امکان دارد قطعات آن به دلیل برخورد با آب و رطوبت دچار سوختگی شود.

برد الکترونیکی یخچال اگر در اثر رطوبت بسوزد، تعویض آن با هزینه بسیار بالایی همراه است؛ به طوری که فرد گاهی به جای تعویض این قطعه، اقدام به خرید یخچال جدید می کند. بنابراین؛ بسیار اهمیت دارد که در حین تمیز کردن، رطوب به اجزای این دستگاه وارد نشود.

چگونه مشکل روشن نشدن یخچال سامسونگ را رفع کنیم؟

روشن نشدن یخچال سامسونگ مشکلات رفاهی و مالی زیادی را به بار می آورد. اما خوشبختانه علت بروز این مشکل قابل شناسایی است. اگر علت بروز این مشکل، نبود برق یا مشکلات برقی در ساختمان باشد، می توان با کمک یک تکنسین برق این مشکل را رفع کرد. اما اگر علت روشن نشدن یخچال سامسونگ خراب شدن یکی از اجزای این دستگاه باشد، لازم است از یک تعمیرکار یخچال باسابقه برای تعویض یا تعمیر قطعه آسیب دیده کمک گرفته شود.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.