بین المللکسب و کارهای برتر روز

ثبت نام لاتاری صفر تا صد

ثبت نام لاتاری (lottery) 2024 آمریکا، آموزش تصویری و ویدیویی رایگان + بدون پاسپورت

ثبت نام لاتاری آمریکا چگونه است؟ لاتاری برنامه ای می باشد که هدف آن ثابت نگه داشتن تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا است. یعنی طی این برنامه سعی می شود میزان ورودی مهاجران از کشور های مختلف به تعادل برسد؛ به همین منظور اگر کشوری در سال های اخیر مهاجران زیادی به آمریکا داشته است در لیست دریافت لاتاری قرار نخواهد گرفت و این کاملا متغیر است، مثلا روسیه در یک سال جزو کشور های واجد شرایط برای لاتاری نبود ولی بعد از چند سال دوباره به لیست برگشت.

لاتاری یا در واقع همان قرعه کشی برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا، باز می گردد به سال 1990 زمانی که در قانون ملیت و مهاجرت به صورت رسمی ثبت شد. بعد از این رسمیت در هرسال چیزی حدود 55 هزار ویزا به متقاصیان و به صورت تصادفی یا همان قرعه کشی اهدا می شود. از این 55 هزار ویزا ،حدود 7 درصد حداکثر سهمی است که هر کشور می تواند داشته باشد. سهم ایران چیزی بیش تر از 6 درصد است، یعنی به طور تقریبی بیش تر از 3 هزار ویزای لاتاری مختص به متقاضیان ایرانی است. در شرایط مختلف این تعداد ممکن است کم تر یا بیشتر شود مثلا شرایط سیاسی آمریکا یکی از عوامل مهمی است که می تواند این اعداد و ارقام را دست خوش تغییر کند.

ثبت نام لاتاری توسط کارشناسان چاوش مهاجر

ثبت نام صحیح و تخصصی برای لاتاری به گونه ای که تمامی نکات و شرایط عکس و اطلاعات فرم ثبت نام لاتاری را تکمیل نمایید، بسیار ضروری و پر اهمیت می باشد. کارشناسان چاوش مهاجر با 5 سال تجربه کاری در این زمینه می توانند بهترین ثبت نام را بدون اشکال و اشتباه برای شما انجام دهند تا شانس شما جهت برگزیده شدن در لاتاری افزایش پیدا کند. جهت سفارش ثبت نام لاتاری 2024 این لینک را کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام لاتاری 2024

  • عکس پرسنلی: برای تمام اعضای خانواده ( همسر و فرزندان) عکس مناسب لاتاری به صورت دیجیتالی نیاز دارید. لازم به ذکر است که صرفا برای فرزندانی که ازدواج نکرده و سن آنان زیر 21 سال می باشد نیاز به ارایه عکس و اطلاعات دارید.
  • فرم ثبت نام لاتاری: برای ثبت نام نیاز به تکمیل یک فرم آنلاین دارید که همان فرم ثبت نام لاتاری است.
  • شناسنامه و اطلاعات شناسنامه ای فرد متقاضی و همسر و فرزندان وی

نکته: برای ثبت نام لاتاری 2024 مطابق گایدلاین و اطلاعیه جدید دولت آمریکا، نیازی به دارا بودن پاسپورت نیست و جز مدارک ضروری آورده نشده است.

شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری 2024

اولین شرط لازم برای ثبت نام در لاتاری این است که اسم کشوری که در آن زندگی می کنید در لیست کشور های مجاز برای شرکت در لاتاری باشد، زیرا همان گونه که اشاره کردیم هدف از لاتاری حفظ تنوع مهاجران به آمریکا است بنابراین کشور هایی که نرخ مهاجرتشان به آمریکا بالا می باشد در لیست حضور ندارند. ایران اغلب در لیست کشور های مجاز قرار دارد. شرط دوم این است که شما باید حداقل مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید و 12 سال تحصیلی را گذرانده باشد.

چنانچه 12 سال تحصیلی را نگذرانده باشید نگران نباشید شما همچنان شانس شرکت در قرعه کشی را دارید؛ در این صورت باید بتوانید ثابت کنید حداقل 2 سال از 5 سال اخیر را مشغول به کار بوده اید و شغلی داشته اید و شغل شما باید جزو مشاغل خاص مورد قبول اداره ی کار ایالات متحده ی آمریکا باشد. برخی از مشاغل مانند: برنامه نویسی کامپیوتر، گرافیک، مدیریت، جواز کسب و کار، نوازنده موسیقی از جمله مشاغل مورد تایید است. لازم به ذکر است ارایه این مدارک صرفا در هنگام برگزیده شدن در لاتاری مورد نیاز است و در هنگام ثبت نام ارایه مدرک کاری مورد نیاز نمی باشد.

ضمنا باید بدانید داشتن تحصیلات عالیه شانس شما را برای لاتاری بالا نمی برد، یعنی شانس فردی که دیپلم دارد و یا فرد که دیپلم هم ندارد ولی مشغول به کار بوده است با یک دندانپزشک یا استاد دانشگاه کاملا برابر است و در صورت داشتن تمامی شرایط لازم برای ثبت نام در لاتاری، تنها شانس افراد تعیین کننده برنده اصلی است.

عکس شما برای ثبت نام در لاتاری اهمیت بسیاری دارد، گاهی به علت آپلود عکسی که مناسب نباشد شما وارد قرعه کشی نخواهید شد. در وهله اول که شما عکس را در سایت آپلود می کنید از لحاظ اندازه بررسی خواهد شد و در مرحله بعدی کیفیت عکس پرسنلی شما بررسی می شود. اندازه عکس پرسنلی شما برای ثبت نام باید مربع شکل  به طول 600 پیکسل تا 1200 پیسکل باشد؛ عکس باید رنگی و زمینه سفید باشد و چهره شما کاملا باید واضح و مستقیم باشد و موهای شما چهره شما را نپوشانده باشد و بدون عینک یا سایر اکسسوری ها باشد.

برای آنکه عکس خود را بررسی نمایید که آیا شرایط مورد نیاز برای لاتاری را دارا می باشد یا خیر، می توانید از طریق سایت گرنت یونیتی به صورت خودکار نیز اقدام نمایید.

ارایه تصویر تمامی اعضای خانواده جهت شرکت در لاتاری ضروری می باشد.

شرایط لازم برای عکس لاتاری

  • باید زاویه مستقیم به دوربین داشته باشید.
  • عکس به شکل مربع و طول 600*600 پیکسل تا 1200*1200 پیکسل مورد قبول است.
  • زمینه عکس باید سفید باشد.
  • عکس باید رنگی باشد و عکس سیاه و سفید مردود است.
  • عکس لاتاری باید بدون عینک و سمعک باشد.
  • موی شما نباید روی صورت شما را بپوشاند.
  • نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست.
  • عکس با حجاب هم برای مسلمانان و سایر ادیانی که حجاب در آنها تعریف شده است ممانعتی ندارد.
  • گردی صورت باید کاملا واضح باشد و با چیزی پوشانده نشود.
  • نیازی به چاپ عکس ندارید، عکس باید به صورت فایل دیجیتال به شما تحویل داده شود.
  • عکس باید مربوط به شش ماه گذشته باشد. نباید سن عکس بیش از 6 ماه باشد.
  • از عکسی که سال گذشته استفاده کردید نباید مجدد استفاده کنید.
  • عکس با ریش نیز مورد تایید می باشد.
  • عکس خود را هرگز ویرایش و ادیت دیجیتالی نکنید.
  • هنگام گرفتن عکس از نوزادان خود ، مطمئن شوید شخص دیگری در تصویر وجود ندارد.صورت او باید کاملاً نمایان باشد و چشم ها باید باز باشند.

ثبت نام برای لاتاری چگونه است؟

بعد از آن که سایر شرایط را احراز کردید برای ثبت نام اقدام کنید. دقت کنید حتما در همان بازه زمانی اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهید، زیرا امکان تمدید وجود ندارد.

برای ثبت نام باید به سایت دولت آمریکا برای لاتاری ( این لینک)  مراجعه کنید و فرم ثبت نام را پر کنید، به یاد داشته باشید اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید از شخصی که تسلط کافی دارد کمک بگیرید. اطلاعات شما باید دقیق و مطابق آن چه از شما خواسته شده وارد شود در صورتی که اطلاعات ناقص، اشتباه یا مغایر وارد کنید ،در پروسه قرعه کشی وارد نخواهید شد.

نکته مهمی دیگری که باید بدان توجه داشته باشید این است که بعد از وارد کردن اطلاعات مربوطه صفحه تایید و شماره تایید خود را ذخیره و حفظ کنید زیرا در غیر این صورت اگر حتی برنده شوید بدون این اطلاعات نمی توانید وارد ایمیل خود و آگاهی از نتایج نهایی شوید.

نکاتی در مورد لاتاری 2024

اشخاص مجرد 18 تا 21 سال می توانند به صورت جداگانه ثبت نام کنند همچنین آن ها می توانند به همراه پدر و مادر خود هم اقدام به ثبت نام کنند. این احتمال وجود دارد شما پس از برنده شدن در مصاحبه رد شوید یکی از عواملی که ممکن است در مصاحبه سفارت پذیرفته نشوید داشتن بیماری صعب العلاج باشد.

برای مشاهده برنده شدن فقط در تاریخ اعلامی به سایت اداره مهاجرت رفته و کانفرمیشن نامبر خود را وارد کنید، اگر برنده شده باشید اطلاعات شما به همراه کیس نامبر شما نمایش داده می شود و باید آن را تا زمان دریافت گرین کارت حفظ کنید. دقت کنید هیچ ایمیلی را برای اعلام نتایج خود معتبر نشمارید و ابتدا به سایت مراجعه کنید. همچنین افرادی که به روش های دیگر برای آمریکا اقدام کرده اند و موفق به دریافت گرین کارت نشده اند هم می توانند دوباره از طریق ثبت نام اقدام کنند.

اگر فردی که برنده لاتاری شده است فوت کند فرزندان و همسر او نمی تواند از لاتاری استفاده کنند. اگر کشوری که در آن متولد شده اید جزو کشور هایی است که در لیست کشور های قرعه کشی شونده نیست می توانید از طریق همسرتان اقدام کنید به شرط آن که وی در کشور دیگری که در لیست قرار دارد متولد شده باشد. همچنین دستورالعمل رسمی سایت دولت آمریکا برای ثبت نام لاتاری 2024 را می توانید از طریق این لینک دانلود کنید و پاسخ تمامی سوالات خود را به صورت دقیق و رسمی بدست آورید. لازم است بدانید برای لاتاری هم نامه تمکن مالی لازم است و بستگی به تعداد افراد خانواده شخص دارد.

زمان ثبت نام لاتاری 2024

زمان ثبت نام لاتاری 2024 هرسال در زمان معینی معمولاً در مهرماه آغاز شده و حدود یک ماه ادامه دارد. بر اساس اطلاعات سال‌های گذشته پیش‌بینی می توان کرد که زمان ثبت نام لاتاری 2024 ،  13 مهر ماه لغایت 17 آبان ماه 1401 می باشد و زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 ، اردیبهشت ماه 1402می باشد.