بهترین نرم افزارهای CRM موجود در بازار ایران کدامند؟
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را می توان به عنوان یک رویکرد سازمان یافته برای توسعه، مدیریت و حفظ روابط با مشتری تعریف کرد. نرم افزار CRM، سیستمی برای ردیابی و بررسی روابط ما با مشتری و بالعکس است. این نرم افزار سادگی، امنیت و سطح تعامل مشتری با سازمان را تضمین می کند. برای مقایسه و بررسی انواع نرم افزارهای CRM وجود دارند که براساس نیاز شما انتخاب می شوند، CRM عملیاتی، CRM تحلیلی و CRM مبتنی بر همکاری انوع CRM ها هستند.
1. سیستم های CRM مبتنی بر همکاری
هدف اصلی سیستم های CRM مبتنی بر همکاری، از بین بردن شکاف هاست. اغلب، تیم بازاریابی، نمایندگان فروش و نمایندگان پشتیبانی مشتری همه در مناطق مختلف هستند که احساس انحلال می کنند و برای سازمانهای بزرگ، هر یک از اینمولفه ها به عوامل دیگری مانند موقعیت جغرافیایی، کانالهایی که ارائه می دهند، محصولی که روی آنها تمرکز دارند یا تخصصهای خاص تعمیم می یابد. اما برای اطمینان از تجربه یکپارچه مشتری در هنگام سفر مشتری، به روشی برای اشتراک اطلاعات در زمان واقعی در سازمان نیاز دارید.
این نوع CRMها، دسترسی مساوی به اطلاعات مشتری را برای همه تیم ها ، صرف نظر از اینکه در کدام بخش کار می کنند، فراهم می کنند. پشتیبانی از مشتری فقط مربوط به تیم های بازاریابی و فروش نیست که مشتریان بالقوه را جمع می کند. بلکه همه نمایندگان به طوری با مشتری ها در تماس هستند.
این ادغام بین بخش ها و کانال ها، مشتریان را از تجربه بد تکرار هر سال جدید نجات می دهد. هر کارمندی که با او ارتباط برقرار می کند می تواند به سرعت و به راحتی همه تعاملات توهین آمیز را ثبت کند و همه چیز را در مورد مصرف کننده یاد بگیرد و یاد بگیرد.
2. عملکرد سیستم های CRM عملیاتی
CRM عملیاتی به یک شرکت کمک می کند تا فرایندهای ارتباط با مشتری خود را ساده کند. آنها ابزارهایی را برای چشم انداز موثر و مدیریت سفر مشتری فراهم می کنند، حتی اگر چندین نقطه تماس وجود داشته باشد. این کار با اولین تعامل با وب سایت شرکت شما آغاز می شود، کل مراحل مدیریت در هنگام عبور از خط لوله فروش، و پس از مشتری شدن با رفتار آنها ادامه می یابد. سیستم عامل های CRM به طور کلی ویژگی های خودکار را ارائه می دهند. اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون فروش و اتوماسیون خدمات برخی از وظایفی را که کارکنان شما برای انجام آنها نیاز دارند، آزاد می کنند. این راه را برای جنبه های خلاقانه و فردی بیشتر کار آنها – چیزهایی که انسان به آنها نیاز دارد – هموار می کند و ادامه ارائه خدمات با کیفیت بالا برای افزایش آن سطح، شرکتهای در حال رشد را بسیار آسانتر می کند.
3. سیستم های CRM تحلیلی
CRM تحلیلی به شما در تحلیل داده های مشتری برای بازدیدهای کلیدی کمک می کند. ابزارهای دیجیتال و سیستم عامل ها اکنون جمع آوری مقادیر زیادی از داده ها را بسیار آسان تر می کنند. اما تجزیه و تحلیل داده ها – گامی که برای تبدیل داده ها به چیزی مفید برای شرکت شما برداشته می شود – خطرناک است. در واقع، برآوردها نشان می دهد بیش از نیمی از داده های جمع آوری شده توسط شرکت ها هرگز استفاده نمی شود.
اطلاعات مشتری شما در این زمینه ارزشمند است. CRM تحلیلی امکاناتی را فراهم می کند که به شما کمک می کند تا از اطلاعات خود برای دیدن رفتار مشتریان خود استفاده کنید. با استفاده از این اطلاعات بهتر می توانید درک کنید که چه مراحلی منجر به موفقیت آمیزترین فروش، حفظ مشتری و بزرگترین مشکل برای مشتری می شود.
ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
CRM واقعی به شما کمک می کند تا مدیریت تماس، مدیریت سرنخ، پیش بینی های فروش، پیام رسانی فوری بین کارمندان، ردیابی ایمیل و ادغام با دیگر نرم افزارها، اشتراک فایل و محتوا و تجزیه و تحلیل قیف فروش و… را مدیریت کنید.
ابزارهای CRM معروف مانند Sales Force CRM، Dynamics CRM، Nimble CRM، Sugar CRM، Hub Speed CRM، PIPEDRIVE CRM، Vtiger CRM و موارد دیگر وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از این نرم افزار ها پرداخته ایم.
مزایا کلی نرم افزار CRM برای کسب و کارها
- روابط بهتر و پیشرفته با مشتری را فراهم می کند.
- پشتیبانی از تعاملات بهتر و در نتیجه افزایش کار تیمی.
- CRM عملکرد قوی کارمندان و رضایتمندی مشتری را ارائه می دهد.
- فروش شما را بطور چشم گیری افزایش می دهد.
- خودکارسازی امور تکراری
- ارائه راه حل های کسب و کار در یک نرم افزار جامع و…
معایب استفاده نکردن از ابزار CRM
- بدون CRM، مدیریت روابط با مشتری با حق بیمه واقعاً دشوار می شود.
- راهنمایی قابل توجه تلاش را افزایش می دهد.
- مقیاس های کوچک به راحتی معاملات تجاری را از دست می دهند.
- اطلاعات کمتر موجود و رضایت مشتری کمتر.
- انجام دستی امور تکرای و احتمال بالا خطا
درادامه به بررسی چند نمونه از محبوب ترین نرم افزار های CRM پرداخته ایم و مناسب ترین را برای استفاده کسب و کار های ایرانی برای شما نوشته ایم.
1. Hub Spot CRM
HubSpot CRM به تیم فروش این امکان را می دهد تا بدون تغییر گردش کار موجود، کار را شروع کند. این به شما امکان می دهد دید کاملی در مورد خط لوله فروش داشته باشید.
امکانات:
- می توانید انتقال ایمیل ها را ردیابی کنید.
- HubSpot به شما امکان می دهد جلسات مشتری را به راحتی سازمان دهی کنید.
- می توانید ایمیل های انبوه ارسال کنید.
- می توانید همه گزارش ها را در یک صفحه مشاهده کنید.
2. نرم افزار Salesforce CRM
Salesforce به شما کمک می کند روابط مشتری را مدیریت کرده و راه حل های سفارشی متناسب با نیازهای تجاری خود ایجاد کنید.
امکانات:
- به افزایش وفاداری، حفظ و رضایت مشتری کمک می کند.
- به شما کمک می کند فرصت های جدیدی را شناسایی کنید.
- به ایجاد روابط معنی دار و پایدار کمک می کند.
3. ویتایگر
Vtiger یک برنامه CRM است که گردش کار بین تیم های شما را فراهم می کند. این به تیم های شما کمک می کند تا زمان بیشتری را با مشتریان سپری کنند و اطلاعات بیشتری را وارد کنند. خودکارسازی های نامحدود را در اختیار شما قرار میدهد و بدلیل متن باز بودن، می توانید امکانات زیادی را به آن اضافه کنید
امکانات:
- می توانید تمام اطلاعات خود را در یک مکان منسجم مشاهده کنید.
- امکان ثبت یادداشت برای هر مخاطب موجود است و می توانید توضیحات لازم را برای او وارد کنید تا دیگر افراد در جریان امور قرار بگیرند.
- به سهولت فروش و افزایش درآمد شما کمک می کند
- باعث افزایش گردش کار کل سازمان می شود.
- گزارشات مشتری بسیار دقیق و قابل اطمینان را ارائه می دهد.
- به همکاری بین دپارتمان های مختلف کمک می کند.
- در پیش بینی و برنامه ریزی فروش از ابتدا تا پایان فروش به تیم فروش کمک می کند.
- می توانید نرم افزار CRM ویتایگر را به نرم افزار های دیگر کسب و کارتان متصل کنید.
- می توان از آن برای ساده سازی فرایندهای تجاری استفاده کرد.
- می توانید برنامه های دلخواه خود را برای تجارت خود ایجاد کنید.
- به شما امکان می دهد کنترل پنل را شخصی سازی کنید
4. Insightly CRM
این نرم افزار داده های مشتری فعلی و بالقوه شما را برای بهبود محصول شما پیگیری می کند. به ایجاد ارتباط با مشتری با تیم فروش کمک می کند.
امکانات:
- می توانید به سرعت قراردادها را به پروژه تبدیل کنید.
- به شما کمک می کند Mail Champ، Google Drive، Gmail، و موارد دیگر را اضافه کنید.
- پیگیری اطلاعات مقدماتی مربوطه امکان پذیر است.
- می توانید یک فرآیند کسب و کار چند مرحله ای ایجاد کنید.
- به شما امکان ارسال، ردیابی و ذخیره ایمیل را می دهد.
5. Capsule CRM
Capsule یک برنامه CRM آنلاین است که توسط Zesta ایجاد شده است. به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری را سازماندهی کنید. این CRM همچنین خلاصه ای از فروش شما را ارائه می دهد.
امکانات:
- می توانید به سرعت ایمیل، یادداشت و اسناد را به همه اضافه کنید.
- به شما امکان می دهد مخاطبان خود را تقسیم کنید.
- می توانید مخاطبین خود را از اسناد Gmail، Outlook و CSV کپی کنید (مقادیر جدا شده از هر یک)
- این برنامه خلاصه ای از فروش شما را ارائه می دهد.
- این کپسول بیش از ۱۳ گزارش فروش ارائه می دهد.
- مسئولیت های فروش خود را ایجاد و انجام دهید.
از کدام نرم افزار می توان استفاده کرد؟
تا اینجا با مزایای کلی نرم افزار CRM و مزایای هر کدام از محبوب ترین آنها آشنا شدید چرا نمی توان از آن ها در ایران استفاده کرد؟ بدلیل هزینه های دلاری، هزینه پرداختی شما بسیار زیاد خواهد شد. بدلیل اینکه این شرکت ها در ایران نماینده ندارند، پشتیبانی و آموزش هم از طرف این شرکت ها دریافت نمی کنید. پایه این نرم افزارها، به زبان انگلیسی است و تقویم آن ها، تقویم میلادی است. اگر همه این امور را هم پشت سر بگذارید، باز هم بدلیل تحریم بودن کشور ما، ممکن است نرم افزار در کشور ما بلااستفاده باشد!
اما کدام یک از این نرم افزار ها برای افراد ساکن ایران و کسب و کار های ایرانی مناسب است؟
در بین نرم افزار های ذکر شده، نمونه بومی سازی شده نرم افزار ویتایگر در اختیار ما قرار دارد. نرم افزار پارس ویتایگر، نمونه بومی سازی شده نرم افزار ویتایگر است که متناسب با کسب و کار های ایرانی است. یعنی شما می توانید از امکانات این نرم افزار بهره مند شوید که متناسب با کسب و کار شما باشد.
در نرم افزار CRM پارس ویتایگر، زبان نرم افزار، فارسی است، تقویم شمسی در اختیار شما قرار دارد و می توانید از پلن های پشتیبانی که برای شما موجود است، استفاده کنید. کار با نرم افزار پارس ویتایگر به طور رایگان به شما آموزش داده می شود و کنترل کامل بر روی اطلاعات خود دارید.