علمی و پزشکی

احتمال فراخوان مردم برای تزریق مجدد واکسن کرونا همزمان با پاییز

وزیر بهداشت اعلام کرد: تحلیل ما این است که امسال احتمالا برای شهریور و مهرماه مجدداً برای واکسیناسیون کرونا اعلام می کنیم تا مردم بیایند و دوباره واکسینه شوند.

به گزارش دوران خبر، دکتر بهرام عین اللهی درباره احتمال فراخوان مردم برای تزریق مجدد واکسن کرونا همزمان با پاییز گفت: تحلیل ما این است که امسال احتمالا برای شهریور و مهرماه واکسیناسیون مجدد کرونا را اعلام کنیم تا مردم می تواند بیاید و دوباره واکسینه شود.”

وی با بیان اینکه ما از اصطلاح دوز چهارم برای این تزریق استفاده نمی کنیم، گفت: تا زمانی که همه گیری وجود دارد، واکسیناسیون ضروری است. بر این اساس، مانند واکسن آنفلوآنزا که مردم هر سال برای آن مراجعه می کنند، اعلام می کنیم که مردم برای واکسن کرونا هم مراجعه کنند.

عین اللهی در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، تاکید کرد: البته همه افراد در مقابل آنفولانزا واکسینه نمی شوند، اما اعلام می شود که فقط کسانی که بیماری زمینه ای دارند باید واکسینه شوند. چنین واکسیناسیون زمانی اتفاق می افتد که یک بیماری همه گیر از یک بیماری همه گیر به یک وضعیت موضعی تغییر کند. در مورد کرونا، از آنجایی که ما هنوز در همه گیری هستیم، همه باید دوباره واکسن کرونا را دریافت کنند. زیرا سیستم ایمنی بدن به مرور زمان در برابر ویروس ضعیف می شود و سیستم ایمنی باید دوباره تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید