اقتصادی

رکوردشکنی دوباره مصرف برق در خوزستان

دوران خبر/ خوزستان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان این که روند افزایش مصرف انرژی بیش از حد سیر صعودی دارد، گفت: رقم جدید مصرف ۸ هزار و ۷۰۸ مگاوات در شبکه تحت نظارت این شرکت به ثبت رسیده است.

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با دوران خبر، اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه ۲۸ تیر) پیک مصرف برق در شبکه خوزستان به عدد تاریخی ۸ هزار و ۷۰۸ مگاوات رسید و از پیک مصرف ۸ هزار و ۶۲۷ مگاواتی رسید که در یکشنبه ۲۶ تیرماه به ثبت رسید. رسیده بود ، عبور کرد.

فرانسیس بیانایا المات التد افاتدشد افسد ا النرا را را را ماتاوترده.

دمای هوای پایایی و عبور از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ خوزستان مشخص کرد: دماهای دمایی ۵۰ درجه و بالاتر از آن به همراه هوای هوا و ماندی آن از شروع هفته جاری باعث می شود که میزان مصرف برق افزایش یابد و شبکه در شرایط پربار قرار گیرد.

دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان برای تامین شبکه مصرف برق برای حفظ پایداری برق، بیان می‌کند: برق برای روز متوالی است که در بالای 50 درجه در نهایت پرباری بوده است که اگر مدیریت و کاهش پیدا کند، باعث می‌شود تجهیزات کوتاه و ناخواسته شود. و خاموشی در شبکه رخ دهد.

وی با بیان اینکه صنعت برق همه تلاش خود را بکار گرفته تا شبکه در پایداری کامل باشد و حوادث ناخواسته ناشی از پرباری و گرما در کمترین زمان ممکن باشد، گفت: راه حفظ پایداری شبکه برق از مدیریت مصرف می‌گذرد و مشترکان با کاهش ۱۰ درصدی. مصرف خود می‌تواند مانع خاموشی برق منازل شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: در این شرایط که هوای گرم باقی بماند، صرفه‌جویی در مصرف برق بیشتر از احساس می‌شود تا در جریان برق‌رسانی خللی وارد شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید