اقتصادی

شرکت‌های IT و ICT استان زنجان توانمند هستند

دوران خبر/ زنجان معاونت وزارت ارتباطات و فناوری گفت: شرکت‌های حوزه IT و ICT استان زنجان توانمند بوده و می‌توانند این استان را در اقتصاد دیجیتال به نقطه معینی برسانند.

رضا باقری‌اصل شامگاه امروز (۲۵ خردادماه) در جلسه کارگروه توسعه الکترونیک و هوشمند با اشاره به قانون مجوزها برای شرکت‌ها و نهادها، بیان کرد: طبق قوانین جدید، مجوزها دو دسته است. اول مجوز ثبتی مبنا و اعلامی و دوم مجوزهای تاییدمحور که باید هر دو این مجوزها اخذ شود.

اوکا اداد دیزد n طولانی الوت التارد

باقری‌اصل با بیان اینکه پایلوت استانی به وضوح نیست، اظهار کرد: پایلوت استانی برای استان زنجان در ذات خود موضوع بسیار مفیدی است، اما توضیحات ارائه شده در این باره واضح نیست و باید دقیق‌تر پردازش شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل پایلوت، گفت: پایلوت دو دسته است. مجوز اول پایلوت و دوم پایلوت استان که هر دو دسته باید بررسی شوند.

باقریاصل با اشاره به همکاری‌هایی که ارائه خدمات استانی می‌باشد، بیان کرد: حوزه‌های متعددی برای همکاری در ارائه خدمات استانی وجود دارد، از جمله حوزه سلامت، حوزه مالی، حوزه تجارت و حوزه محیطی که با همکاری این حوزه‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال انجام می‌شود. قانونه خوبی در این ارائه خواهد شد.

این مسئول همچنین با اشاره به طراحی نرم‌افزار «زنجان من»، گفت: ما می‌توانیم به راحتی از سرویس‌هایی مانند زنجان در توسعه اقتصاد دیجیتال استان زنجان و تنوع در سرویس‌های الکترونیکی و همچنین ایجاد پاییت استانی استفاده کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری شناساییان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده‌ها و طرح‌ها و تلاش برای پیشرفت اقتصاد دیجیتال حمایت کرده و تلاش می‌کند که استان زن در این حوزه بیشتر از اطلاعات پیش‌جانان توسعه یابد.

در این جلسه همچنین شرکت‌های بخش خصوصی IT و ICT مشکلات و پیشنهادات خود را برای پیشبرد اهداف اقتصاد دیجیتال در زنجان و راه‌گشایی از مشکلات این حوزه بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید