اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

استخراج اطلاعات از گوشی با ال سی دی شکسته

آیا بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته میسر می باشد؟

در جواب به این سوال می توانیم بگوییم که بله، امکان بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته امکان پذیر است؛ ولی به تناسب شرایط فیزیکی که گوشی در حال حاضر در آن موقعیت قرار دارد، اطلاعات موجود در گوشی متفاوت می باشد. مثلاً راه‌ های بازیابی اطلاعات گوشی هایی که صفحه نمایش آنها شکسته و تاچ نمایشگر آن‌ها خراب شده ولی صفحه نمایش آن خاموش نشده و روشن است با گوشی هایی که نمایشگر آن‌ها خاموش شده متفاوت است و راه های متفاوتی برای بازیابی اطلاعات آنها می بایست طی شود.

امروزه نرم افزارهای مختلفی برای بازیابی اطلاعات گوشی مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک از آنها از عملکرد متفاوتی برخوردار می ‌باشند. در ادامه قصد داریم تا با راه های بازیابی اطلاعات از گوشی با ال سی دی شکسته را بررسی کنیم.

راهکار اول: بازیابی اطلاعات گوشی با ال سی دی شکسته توسط کابل دیتا و USB Debugging

آموزشگاه تعمیرات گوشی: اولین روش برای انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر استفاده از کابل دیتا و به وسیله Usb debugging است. جهت انتقال اطلاعات از گوشی که ال سی دی آن شکسته است به کامپیوتر می توانید از کابل دیتا بهره ببرید. برای انجام این کار کافیست کابل USB را به گوشی خود متصل کنید و اطلاعاتی که بر روی آن ذخیره شده است را به کامپیوتر منتقل نمایید. نکته ‌ای که در این میان وجود دارد این است که برای آنکه بتوانید از این روش برای بازیابی اطلاعات گوشی های ال سی دی شکسته استفاده کنید می بایست گزینه USB Debugging در گوشی شما فعال شده باشد. اگر چنین باشد شما بدون آنکه نیازی به بازگشایی قفل گوشی خود کنید و یا جواز دسترسی به کامپیوتر برای دسترسی به اطلاعات گوشی خود را صادر کنید می توانید تمامی فایل هایی که در گوشی شما وجود دارند را به کامپیوتر منتقل نمایید. اما اگر این گزینه در گوشی شما غیر فعال باشد نمی توانید از این راه برای انتقال اطلاعات از گوشی به کامپیوتر استفاده کنید و می‌بایست راه‌های دیگری را برای انجام این کار امتحان نمایید.

در حالتی که گزینه USB Debugging در گوشی شما غیر فعال می باشد، برای بازیابی اطلاعات گوشی می بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  •       در مرحله نخست اقدام به روشن کردن گوشی کرده و پس از این که یک تا دو دقیقه از روشن شدن گوشی زمان سپری شد، می بایست یک سر کابل USB را به گوشی و سر دیگر آن را به کامپیوتر متصل نمایید.
  •       در این مرحله گوشی شما به عنوان یکی از درایو های کامپیوتر شناسایی می ‌شود و در صورت فعال بودن گزینه Autoplay یک نوتیفیکیشن بر روی صفحه نمایش کامپیوتر ظاهر می ‌شود که به شما اتصال گوشی به کامپیوتر را اطلاع می ‌دهد. به همین سادگی شما به تمامی فایل هایی که بر روی گوشیتان وجود دارد دسترسی پیدا می کنید و با کپی کردن آنها به درایو مورد نظر می توانید اطلاعات گوشیتان را بازیابی نمایید.

راهکار دوم: بازیابی اطلاعات گوشی صفحه نمایش شکسته با USB Debugging غیرفعال

چنانچه صفحه نمایش گوشی شما شکسته ولی هنوز هم روشن است و کار می کند به راحتی می توانید اقدام به فعال کردن گزینه USB Debugging نموده و کار انتقال اطلاعات به روش ذکر شده در مرحله قبل را برای انتقال اطلاعات گوشی به کامپیوتر انجام دهید.

از سوی دیگر اگر نمایشگر گوشی شما علاوه بر شکسته شدن کاملاً غیر فعال و خاموش می باشد و این گزینه در گوشی شما غیر فعال است کار شما اندکی پیچیده تر می گردد. در این حالت می توانید از دو روش برای بازیابی اطلاعات گوشی استفاده نمایید:

  1.     در روش اول چنانچه صفحه نمایش گوشی شما شکسته ولی صفحه نمایش روشن است و دچار مشکل شده است، با استفاده از یک کابل USB OTG می ‌توانید اقدام به انتقال اطلاعات موجود روی گوشی به کامپیوتر نمایید. یکی از ویژگی ‌های مهم کابل USB OTG امکان اتصال گوشی به سایر دستگاه ها می باشد. به همین خاطر اگر این کابل را به گوشی خود متصل کنید و سپس اقدام به وصل کردن یک ماوس به آن کنید می توانید بدون نیاز به تاچ گوشی اقدام به کنترل کردن گوشی خود نمایید. برای این منظور جهت بازیابی داده هایی که بر روی گوشی شکسته شما وجود دارد می توانید مراحل زیر را طی کنید:
  •       ابتدا اقدام به وصل کردن یک موس به گوشی خود با استفاده از کابل USB OTG نمایید.
  •       در مرحله بعدی توسط موسی که در دست دارید می‌ توانید اقدام به باز کردن قفل گوشی خود نمایید.
  •       سپس با رفتن به قسمت تنظیمات گزینه USB Debugging را در گوشی فعال نموده و پس از فعال سازی این گزینه خیلی راحت درست شبیه مراحلی که در قبل به آنها اشاره کردیم می توانید تمامی اطلاعاتی که بر روی گوشی شما ذخیره شده است را به صورت بی ‌سیم با استفاده از برنامه های انتقال دیتا یا بلوتوث به دستگاه دیگری انتقال دهید و یا آن را به صورت مستقیم بر روی هارد کامپیوتر بریزید.
  1.     چنانچه صفحه نمایش گوشی شما شکسته و کاملاً غیر فعال و خاموش شده است، ولی امکان روشن کردن آن وجود دارد شما می توانید از یک مانیتور یا تلویزیون به عنوان نمایشگر دوم استفاده کنید و اطلاعات موجود بر روی گوشی خود را به کامپیوتر انتقال دهید. برای منظور می بایست از یک کابل HDMI و یک کانکتور استفاده کنید تا بتوانید به صورت همزمان از HDMI و کابل موس استفاده نمایید. اگر گوشی شما از درگاه میکرو پشتیبانی می ‌نماید نیازی به دستگاه OTG ریدر ندارید. اما در غیر اینصورت حتما می بایست یک کانکتور برای تبدیل خریداری نمایید. پس از اینکه یک سر کابل را به تلویزیون و سر دیگر آن را به کانکتور متصل کردید اقدام به متصل کردن کابل HDMI به کانکتور نموده و پس از روشن کردن مانیتور یا تلویزیون با استفاده از موس به بخش تنظیمات رفته و گزینه USB Debugging را در گوشی فعال کنید و به راحتی اقدام به انتقال اطلاعات موجود بر روی گوشی به کامپیوتر نمایید.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر توسط اپلیکیشن Dr.Fone

یکی از برنامه های کاربردی که جهت بازیابی اطلاعات گوشی هایی که ال سی دی آنها شکسته و خاموش شده مورد استفاده قرار می گیرد اپلیکیشن Dr.Fone می باشد. این اپلیکیشن مخصوص گوشی های با سیستم عامل اندروید می باشد و اپلیکیشن فوق از یک رابط کاربری ساده برخوردار است و خوشبختانه سرعت و دقت آن بسیار بالا می باشد.

افرادی که از این نرم افزار برای بازیابی اطلاعات گوشی خود استفاده کنند می توانند تمامی فایل هایی که بر روی گوشی آنها وجود دارد اعم از تصاویر، ویدیو ها، پیام ها، مخاطبین و تاریخچه تماس های تلفنی خود را بازیابی نمایند. اپلیکیشن Dr.Fone اولین برنامه ارائه شده برای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته و خاموش برای گوشی های اندرویدی در دنیا می باشد که از گوشی های اندرویدی مختلفی پشتیبانی می کند. به نحوی که برندهای مختلفی نظیر سونی، سامسونگ، HTC و غیره توسط این نرم افزار پشتیبانی می گردند. اگر قصد دسترسی به اطلاعات گوشی با ال سی دی شکسته از طریق این اپلیکیشن را دارید می بایست مراحل زیر را برای انجام این کار طی کنید:

1- در مرحله اول می‌ بایست این اپلیکیشن را دانلود نموده و بر روی کامپیوتر خود نصب و اجرا نمایید.

2- سپس بر روی گزینه Recover Android Data کلیک نمایید.

3- پس از آن می بایست اقدام به اتصال گوشی خود با استفاده از یک کابل به کامپیوتر نموده و مطمئن شوید که سیستم گوشی شما را شناسایی نموده است. در این مرحله سیستم عامل گوشی از شما پرسیده می شود که می بایست آن را انتخاب نموده و به مرحله بعد بروید.

4- از آن جایی که صفحه نمایش گوشی شما دچار آسیب شده و شکسته است، در نتیجه می‌ بایست اقدام به انتخاب گزینه Recover from broken phone در این مرحله نمایید. پس از آن در این مرحله از شما پرسیده می شود که قصد بازیابی چه اطلاعات و فایل هایی را از گوشی خود دارید. اگر می خواهید تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی خود را بازیابی کنید می بایست بر روی گزینه Select all کلیک نمایید.

5- در مرحله بعدی این اپلیکیشن از شما میپرسد که مشکل به وجود آمده برای گوشی شما چیست؟ اگر صفحه نمایش گوشی شما دچار آسیب شده و شکسته در این صفحه می بایست گزینه Black screen (screen is broken) را انتخاب نمایید. افرادی که صفحه نمایش گوشی آنها شکسته و ولی ال سی دی آنها روشن است و تاچ آنها غیر فعال شده در این مرحله می بایست گزینه Touch doesn’t work or cannot access the phone را انتخاب نمایند.

6- در مرحله بعدی می بایست تمامی اطلاعاتی که اپلیکیشن از شما خواسته به صورت دقیق وارد نمایید. اطلاعاتی که در این مرحله از کاربر پرسیده می شود شامل مدل و نام گوشی می باشد که می ‌توانید آن را از لیست های باز شونده ای که اپلیکیشن در اختیار شما قرار داده است انتخاب نمایید. افرادی که مدل دقیق گوشی خود را نمی ‌دانند با زدن گزینه How to check the device model که در قسمت پایین صفحه به آنها نمایش داده شده است می‌ وانند مراحل پیدا کردن مدل گوشی را مطالعه نمایند تا از مدل دقیق گوشی خود اطلاع کسب کنند. پس از اینکه مشخصاتی که از شما خواسته شده را وارد نمودید، می بایست اقدام به زدن تیک آبی در قسمت پایین صفحه نموده و بر روی گزینه next کلیک نمایید.

7- در مرحله بعدی Dr.Fone از شما درخواست می کند که اقدام به قرار دادن گوشی خود در حالت Download Mode نمایید. دستورالعمل انجام این کار به صورت تصویری توسط این اپلیکیشن به شما آموزش داده می شود که با آن می توانید این راه را به درستی طی کنید.

8- پس از اینکه گوشی خود را در حالت Download Mode قرار دادید، این اپلیکیشن بازیابی اطلاعات موجود بر روی حافظه گوشی را شروع شما می نماید. این مرحله به تناسب مقدار اطلاعاتی که بر روی گوشی شما ذخیره شده متفاوت است و افرادی که گوشی آنها تعداد فایل های بیشتری دارا می باشد این مرحله برای آنها زمانبر تر خواهد بود.

9- در مرحله آخر اپلیکیشن اقدام به اسکن کامل گوشی شما می کند و فایل های موجود بر روی گوشی را جهت انتقال به کامپیوتر در اختیار شما قرار می دهد. پس از اینکه فایل های مورد نظر خود را انتخاب نمودید با زدن دکمه Recover می توانید آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید. با انجام مراحل ذکر شده در بالا این امکان برای شما فراهم می شود که کلیه اطلاعاتی که در گوشی شما ذخیره شده را بازیابی نموده و آن را به محل امنی در یکی از درایو های کامپیوتر تان انتقال دهید. علاوه بر این پس از اینکه گوشی جدیدی تهیه کردید می توانید فایل هایی که بر روی کامپیوتر ذخیره کرده اید را به گوشی جدیدتان انتقال دهید.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر پرداختیم. به دلیل آنکه هنگامی که گوشی‌ های هوشمند دچار شکستگی در ال سی دی می شوند مشکلات مختلفی برای آنها بروز پیدا می‌ کند، در نتیجه راه های انتقال اطلاعات موجود درون آنها به کامپیوتر با یکدیگر متفاوت می باشد و تنها برخی از آنها برای انتقال اطلاعات راه های ساده تری را در پیش می توانند بگیرند.

اما برخی دیگر به دلیل بروز مشکلات بیشتر می بایست مراحل بیشتری را برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر طی نمایند. علاوه بر این نرم افزار های مختلفی نیز برای بازیابی اطلاعات موجود بر روی گوشی به بازار ارائه شده که از آنها نیز می‌ توانید برای انتقال اطلاعات گوشی شکسته به کامپیوتر بهره ببرید.

آیا شما هم تاکنون با چنین مشکلی مواجه شده اید؟ از چه راهکارهایی برای انتقال اطلاعات گوشی خود به کامپیوتر بهره گرفته اید؟