علمی و پزشکی

افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۵ نفر

دوران خبر / کهگیلویی و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوجی از تاجگذاری تا 315 نفر در استان خبر داد و گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هموطن به دلیل ویروس کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

به گزارش دوران خبر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوجی؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون 404 بیمار مشکوک به عروق بیماری کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد 177 بیمار بیماری کرونا شناسایی شده و 5 بیمار در بخشهای ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: کوهیدل 19 با 15 هزار و 967 تعداد کل بیماران در کهگیلویه و بویراحمد را بهبود بخشید.

یزدان پناه گفت که حدود 2٪ موارد مثبت از 366 نمونه گرفته شده از آزمایشگاه سلول و مولکول یاسوجی مثبت ترین موارد در بویراحمد (3٪) ، کهگیلویه (4٪) ، گچساران (4٪) ، بهمئی (2٪) و سایر موارد مثبت است. در شهرها بود.

وی خاطرنشان کرد: در پاییز امسال این استان روند رو به رشدی از بیماری ایسکمیک قلب را تجربه کرده و تعداد کشته شدگان نیز در مقایسه با فصول بهار و تابستان در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه رمز موفقیت در غلبه بر این شرایط حمایت مردم در پایبندی به پروتکل های بهداشتی است ، افزود: باید با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان افزایش یابد. بیایید جلو برویم

وی خواستار استفاده از ماسک ، محافظت از فاصله بدنی (حداقل 3 متر) و پرهیز از صعود در همه اجتماعات شد و تأکید کرد: در صورت رعایت پروتکل های بهداشت عمومی بیشتر ، تعداد بیماران و مرگ و میر در استان کاهش می یابد.

یزدان پناه گفت: همچنین لازم است افراد به جز در موارد اضطراری از بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، مطب ها ، بانک ها ، گذرگاه ها و سایر مراکز پرخطر پرهیز کنند و به این نکته توجه کنند که بیشتر اوضاع موجود از طریق چرخه خانواده صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: بنابراین ضروری است که افراد از ماسک استفاده کرده و از ماسک فیزیکی برای حفظ فاصله جسمی با سایر اعضای خانواده استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید