عمومیکسب و کارهای برتر روز

بهترین آب معدنی برای قهوه

یکی از عوامل مهم در طعم قهوه، آبی است که برای تهیه قهوه استفاده می شود. این عاملی است که بسیاری از مردم به آن توجه نمی کنند یا به آن اهمیت نمی دهند. به همین دلیل با وجود استفاده از پودر قهوه مرغوب و دستگاه های مرغوب، هنوز طعم مطلوب و واقعی قهوه را حس نمی کنید. زیرا آب شهر و آب لوله کشی دارای سختی و ناخالصی زیادی است و این باعث تغییر طعم قهوه می شود. به علاوه پس از مدتی قسمت های داخلی دستگاه اسپرسوساز که در تماس مستقیم با آب هستند به دلیل تشکیل جرم و رسوب دچار گرفتگی می شوند. در صورت گرفتگی و خرابی قطعات، عملکرد و کارایی تجهیزات مختل می شود. در ادامه به معرفی بهترین و مناسب ترین آب برای اسپرسو سازها و تهیه قهوه می پردازیم.

آب مناسب برای اسپرسو ساز و قهوه ساز

شاید بپرسید چه نوع آبی برای تهیه قهوه خوب است؟ آب تصفیه شده، آب معدنی، آب سخت، آب چشمه، آب لوله کشی یا آب تصفیه شده با اسمز معکوس؟ ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که موقعیت جغرافیایی یکی از مهم ترین عواملی است که کیفیت آب را تحت تاثیر قرار می دهد.به همین دلیل است که طعم قهوه در آمریکا با شهرهای اروپایی متفاوت است. سختی آب و مواد معدنی این تفاوت را در طعم قهوه ایجاد می کند. از این رو استفاده از آب نرم علاوه بر جلوگیری از آسیب رساندن به دستگاه اسپرسوساز، طعم بی نظیری به قهوه می دهد. زیرا سختی آب علاوه بر قرار دادن نمک در دستگاه، در طعم قهوه نهایی بسیار موثر است.

به گفته محققان آمریکایی، بهترین آب برای دستگاه های اسپرسوساز و تهیه قهوه، آبی است که PH نزدیک به 7 داشته باشد. علاوه بر این، برای داشتن طعمی منحصر به فرد و اصیل، آب مصرفی باید دارای سختی و یون های فلزی باشد تا طعم را جذب کند. از دانه های قهوه به عنوان مثال، وجود یون منیزیم در آب باعث جذب طعم دانه های قهوه و بهبود طعم می شود. در عین حال اگر میزان بی کربنات آب زیاد باشد، طعم قهوه را ناخوشایند می کند.

آب سخت چیست؟

آب سخت به معنای آب غنی از مواد معدنی نامحلول مانند کلسیم و منیزیم و همچنین فلزات سنگین مانند روی، آهن و آلومینیوم به دلیل جاری شدن بر روی بسترهای سنگی نرم است. آب های زیرزمینی که شامل آب باران و برف می شود، پس از جاری شدن، در اثر عبور از سنگ های نرم، مقدار زیادی کربنات، بی کربنات کلسیم، آهن، روی و منیزیم را با خود حمل می کنند که باعث افزایش سختی خاک و افزایش TDS آب می شود. .سنگ های سخت مانند گرانیت به راحتی در آب حل نمی شوند، به همین دلیل است که آب نرم در مناطق سنگ سخت وجود دارد.

آب مناسب برای تهیه قهوه چه ویژگی هایی دارد؟

PH آب باید حدود 7 باشد.

آب باید تمیز و عاری از کلر باشد.

آب مصرفی باید تازه، تمیز و بدون بو باشد.

لطفا توجه داشته باشید که آب جوشیده برای دستگاه های اسپرسوساز و تهیه قهوه مناسب نیست.

سدیم موجود در آب باید حدود 10 میلی گرم باشد که خیلی مهم نیست.

مقدار متعادل منیزیم می تواند طعم و طعم قهوه را افزایش دهد.

طبق تحقیقات انجام شده، آب مناسب برای تهیه قهوه و استفاده از آن در دستگاه های اسپرسوساز طبیعی نیست و باید تصفیه شود. شاید فکر کنید که آب معدنی یا آب بطری یا شیر آب بهترین انتخاب برای این کار است، اما اینطور نیست، زیرا برای ایجاد طعم منحصر به فرد در قهوه باید از آب استفاده کنید، اگر PH آن 7 باشد به برخی خواص نزدیک است. یون های فلزی منیزیم و کلسیم زیرا این یون ها تاثیر بسزایی بر طعم آب دارند.

برای اینکه بتوانیم طعم واقعی قهوه را ایجاد کنیم، منیزیم زیادی داریم و مقدار بی کربنات آن نباید از 75 میلی گرم در لیتر یا ppm بیشتر شود، که در آب معدنی و بطری این اتفاق نمی افتد. یا آب آشامیدنی.. آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب به دلیل قلیایی بودن و وجود منیزیم و کلسیم مناسب ترین آب برای تهیه قهوه می باشد. بنابراین می توان گفت که بهترین آب برای دستگاه های اسپرسوساز و قهوه سازی، آب تصفیه شده ای است که با تصفیه آب اسمز معکوس تولید می شود.

نحوه تولید آب تصفیه شده در تصفیه آب

اگر می‌خواهید قهوه‌ای که برای مشتریانتان سرو می‌کنید جزو بهترین‌ها باشد و اگر می‌خواهید تجربه‌ای بی‌نظیر به مشتریانتان بدهید، از آب تصفیه‌شده برای تهیه تمام قهوه‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده کنید. اگرچه با چند ابزار ساده می توانید آب اسمزی یا تصفیه شده تولید کنید، اما بهتر است با توجه به مصرف آب روزانه خود یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس تهیه کنید. از آنجایی که ما فقط یک بار در روز به آب تصفیه شده نیاز نداریم، باید به طور منظم و هر روز آب تمیز داشته باشیم.

به همین دلیل تولید آب اسمزی به تنهایی زمان بر و مشکل خواهد بود. دستگاهی که برای رستوران ها و کافه ها ایده آل است، یک دستگاه تصفیه آب خانگی شش مرحله ای است که از فناوری اسمز معکوس استفاده می کند. دستگاه های تصفیه آب خانگی با تکنولوژی اسمز معکوس بهترین انتخاب برای کافه ها و رستوران ها می باشد که این دستگاه ها علاوه بر تولید آب مورد نیاز، مناسب ترین قیمت ها را متناسب با کیفیت آبی که تولید می کند دارند. اکثر این دستگاه ها در مراحل 6 تا 8 آب را تصفیه کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

سخت کننده رزین برای دستگاه های اسپرسوساز

استفاده از نرم کننده آب اسپرسو برای وسایلی که مستقیماً به آب شهری متصل هستند مناسب است. سخت کننده رزین مواد معدنی را از آب حذف می کند که بر کیفیت طعم قهوه تأثیر می گذارد. مواد معدنی موجود در آب عبارتند از منیزیم، کلسیم، آهن و روی. آلاینده ها، مواد معدنی موجود در آب به مرور زمان به قسمت های تجهیزات و مسیر حرکت آب رسوب کرده و باعث خوردگی و فرسودگی قطعات می شوند.علاوه بر ایجاد رسوب باعث تداخل در عملکرد تجهیزات و کاهش کارایی آن می شود. آب معدنی برای مصارف شخصی است و قیمت آن به نسبت گران است و تنها راهی که می توانید آن را به کار ببرید خرید آنلاین آب است.