اقتصادیعمومیکسب و کارهای برتر روز

تست درایور پرینتر

 تست درایور پرینتر سامسونگ چگونه انجام می شود؟

درایورهای پرینترتان، بر روی دیسک درایو تان نصب شده اند، که در صورت پر شدن آن، در زمان پرینت، باصدور پیغامی، خطای Low Disc Space را به شما اعلام می کند، این در حالی است، که در زمان ارسال دستورات چاپ به پرینتر، دستورات آن دریافت و ترجمه خواهند شد و این کار باعث افزایش حجم فایل مربوط به پرینتر، در درایو کامپیوترتان می شود. در زمانی که دیسک درایو کامپیوترتان که روی آن فولدر درایور پرینت واقع شده، دارای فضای کمی باشد، در هنگام ترجمه دستورات پرینت، (به خصوص فایل هایی که حجیم بوده و تعداد آنها، زیاد می باشند)، باعث پر شدن درایو شده و خطای فضا را به شما اعلام می کند.

وقتی فضای درایو کامپیوتر پر می شود

درصورت دادن پیغام خطا توسط  انواع چاپگر، باید به برطرف کردن آن، پرداخته و بعد آن را تست نمایید، برای گرفتن پرینتر بعد از پیغام خطا، موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی اینکه کاغذ موجود باشد.
  • کاغذ داخل دستگاه گیر نکرده باشد.
  • کارتریج تمام نشده باشد.

اگر با انجام مراحلی که ذکر شد، باز هم گرفتن پرینت برایتان میسر نشد، می توانید برای تست کردن، دستگاه خود را روی یک کامپیوتر دیگر نصب نمایید، این بار اگر با تمام این کارها باز هم نتیجه نگرفتید، بهتر است، تماسی با قسمت خدمات و پشتیبانی نمایندگی شرکت سامسونگ، گرفته و مشکل را رفع نمایید.

تست وجود درایور پرینتر

مشکلاتی که باعث چاپ نکردن پرینتر هستند، عبارتند از:

  • درایور نصب نشده است.
  • درایور آپدیت نمی باشد.
  • به طور احتمالی، فایل ها پاک شده اند.

درایور در زمان نصب، وظیفه شناسایی پورت مربوط به پرینتر را داشته و به آن یک آیی دی یا شماره اختصاص می دهد، که امکان دارد، در این روال اشکالاتی رخ دهد. برای آنکه از وجود درایور پرینتر خود باخبر شوید، باید وارد کنترل پنل ویندوز شده و گزینه Device and Printers را انتخاب نموده، در این پنجره، امکان دیدن تمام دستگاه هایی که درایور آنها نصب شده، وجود دارد، همچنین، دستگاه آماده برای استفاده، نیز در این پنجره دیده می شود.

در این صفحه با پیدا کردن پرینترتان، کابل یو اس بی پرینتر را از کامپیوتر جدا کرده و به مدت چند ثانیه تأمل کنید. در صورتی که آیکن مربوط به پرینترتان را کمرنگ یا به اصطلاح فریز شده، دیدید، به معنای آن می باشد، که نصب پریتر شما و درایور آن به درستی بوده، حالا کابل را وصل کرده، که باید آیکن پرینتر شما از حالت کمرنگ خارج شود.

در صورت استفاده از درایورهای اصلی و اورجینال پرینترتان، نرم افزارهای کوچکی همراه آن، نصب خواهند شد، که خطاهای مربوط به زمان خرابی پرینتر و پرینت نگرفتن را به شما اعلام خواهند کرد.

چگونه بدانیم پرینتر و درایور آن در ویندوز، نصب است؟

وارد کنترل پنل شده به قسمت Device and Printer بروید و از نصب پرینترتان، اطمینان حاصل کنید، به گونه ای که اگرنصب باشد؛ رنگ آیکون پرینتر شما پر رنگ بوده و بر روی آن، علامت هشدار (به رنگ زرد) وجود ندارد.

در صورتی که در لیست آیکون پرینترتان را پیدا نکردید، به نصب دوباره درایو پرینترتان بپردازید. توجه داشته باشید، که به هنگام نصب، باید کابل USB را از پرینتر جدا کنید و وقتی آن را متصل کنید، که در حین نصب درایور، باشید و حتما اینترنت تان در هنگام نصب، باید قطع باشد.

پرینت اسپولر چیست؟

پرینت اسپولر، سرویسی می باشد، که ارسال آن، به منظور مدیریت فایل ‌هایی برای پرینتر و یا پرینت سرور، می باشد و همچنین توسط چندین کاربر، می تواند مدیریت دسترسی به چاپگرها را نیز داشته باشد. امکانات این سرویس، حذف فرمان چاپی، کنسل و یا اولویت بندی آن‌ها می باشد، همچنین با این سرویس، کنترل بیشتری روی صف چاپ، خواهید داشت.

به بیانی دیگر، پرینت اسپولر به عنوان یک سرویس در ویندوز شما به حساب می آید، که به مدیریت فایل های ارسالی تان، برای ارسال به پرینتر و دستور چاپ می پردازد. این سرویس توانایی دارد تا فرمان چاپی را حذف کند و آن را کنسل کرده و یا اولویت بندی، را بین دستورات چاپ در نظر گیرد. پرینت اسپولر، کنترل کاملی روی صف چاپ پرینترتان انجام داده و یکی از دلایل پرینت نگرفتن دستگاه تان می باشد. خطای اسپولر پرینت، را در زمانی که سرویس از کار بیفتد و یا دچار اختلال شود، خواهید دید.

مشکل اسپولر پرینت چگونه رفع می شود؟

برای رفع مشکل اسپولر پرینت، در کیبوردتان، باید کلیدهای ترکیبی “ویندوز” و حرف “R” را فشار دهید، بعد در پنجره ظاهر شده، به تایپ عبارت “services.msc” بپردازید. در پنجره باز شده، تمام سرویس های ویندوز را می توانید ببینید. در این بین، سرویس Print Spooler را پیدا کنید، روی نام آن، راست کلیک کرده و به انتخاب آیتم properties بپردازید. در این حالت، می توانید، گزینه های stop و start را ببینید. در اکثر مواقع اختلال اسپولر، وضعیت سرویس،stop شده و شما می توانید، به دوباره سرویس را استارت کرده، که با این عمل تان، پرینتر دوباره به کار خود، ادامه خواهد داد.