اقتصادی

تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی، نیاز به برق بیماران کرونایی تامین می شود

مدیرعامل شرکت مدیریت برق و سخنگوی صنعت برق گفت: تنها با صرفه جویی 10 درصدی ، محدودیت ها کاهش می یابد و نیازهای برق بیماران کرونا برطرف می شود.

به گزارش دوران خبر ، مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد: دیروز شاهد رکورد بی سابقه ای در نیاز به مصرف برق 67 هزار و 12 مگاوات بودیم که باعث عدم توازن تولید و مصرف برق به بیش از 12 هزار مگاوات شد. برای ورود به مدار صنایع اصلی

وی افزود: در حال حاضر نیاز به مصرف برق در استان هایی مانند یزد و هرمزگان نسبت به روز مشابه سال قبل 24 درصد و در مناطق شمالی 30 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اگر مشترکان تنها 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند ، نیاز به برق برای دستگاه های اکسیژن برای بیماران کرونری برطرف می شود و محدودیت های الکتریکی کاهش می یابد.

رجبی مشهدی گفت: با وجود محدودیت نیروگاههای برق آبی ، امروزه میزان تولید برق از کل نیروگاههای حرارتی و آبی در کشور به 55000 مگاوات رسیده است ، اما سطح تولید و مصرف برق همچنان منفی است و مدت زیادی وجود دارد. تنها راه مدیریت و مصرف 10٪ پس انداز می تواند جبران شود.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت برق ، تعداد خاموشی ها روز قبل به 50 درصد کاهش یافت و امروز خاموشی ها نسبت به روز قبل کمتر است ، اگرچه میزان اجرا شده مطابق خاموشی ها اجرا می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید