اقتصادی

در ایران هر نفر چند کارت بانکی دارد؟

مدیر اداره سیستم های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3 میلیون کارت اعتباری بانکی (بازنشسته) و بانکی در کشور وجود دارد ، افزود: سرانه کارت های بانکی در کشور حدود 1.5 کارت برای هر نفر است.

به گزارش دوران خبر ، داوود محمدبیگی گفت: “اساساً کارت های نقدی و اعتباری بین کارت های بانکی افراد و کارت های هدیه و اعتباری است که قابلیت شارژ مجدد را ندارند و می توان آنها را منتقل کرد. دیگران نباید سرانه محاسبه شوند.” در نتیجه ، سرانه کارت های بانکی در کشور حدود 1.5 کارت برای هر نفر است.

این مقام بانک مرکزی ادامه داد: “در کشوری که همه افراد جامعه دارای حساب بانکی هستند و نسبت اسکناس و سکه به نقدینگی طی 7 سال از 7.5 به 7.5 کاهش یافته است ، مردم از تمام فعالیت های مالی خود با استفاده از ابزار الکترونیکی استفاده نمی کنند دارای کارت بانکی 3.5 سرانه باشید.

محمد بیگی با اشاره به اینکه بیش از 3 بانک و م institutionsسسه اعتباری غیر بانکی در کشور وجود دارد که مشتریان می توانند از خدمات مختلف خود استفاده کنند ، افزود: بنابراین اگر هر مشتری به طور متوسط ​​دو یا سه بانک داشته باشد ، طبیعتاً به آنها نیاز دارند. دو یا سه. کارت بانکی.

مدیر بخش سیستم های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: از نظر پایداری خدمات ، طبق معمول هر فروشگاهی به دو یا سه دستگاه کارتخوان مجهز است تا در صورت عدم ارائه خدمات یکی از آنها ، شرکت با مشکلی مواجه نخواهد شد. شما به دو کارت بانکی احتیاج دارید.

محمد بیگی تلفیق کارت های بانکی را معادل کاهش رقابت و متنوع سازی خدمات مشتری دانست و تأکید کرد: تلفیق کارت های بانکی به معنای حذف و وابستگی مشتری به یک م institutionسسه است یا بانک متکی به استانداردهای پرداخت و بانک ها نیست. در سراسر جهان با ایجاد موسسات و محصولات مختلف ، مشتریان را به استفاده از محصولاتشان ترغیب می كنند.

مدیر بخش سیستم های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: “از نظر سهولت استفاده و حداکثر استفاده از ظرفیت گوشی های هوشمند ، بانک مرکزی از اواخر سال گذشته پروژه کهربا را آغاز کرده است. با همکاری بانک ها و شرکت های پرداخت ، که مشتری بدون نیاز به بدنه کارت و ذخیره اطلاعات کارت در فضای امن تلفن شما ، فقط با داشتن تلفن همراه می تواند به آن دسترسی پیدا کند ، می توانید از خدمات کارتهای مختلف ذخیره شده در تلفن بهره مند شوید.

به گفته بانک مرکزی ، محمد بیگی همچنین در مورد موضوعات مربوط به مبارزه با پولشویی و ردیابی معاملات بانکی گفت: “با توجه به اینکه تمام کارت های بانکی مشتریان در شبکه پرداخت با شماره ملی خود رابطه داشته و قابل شناسایی هستند ، امکان ایجاد کنترل و محدودیتها برای کلیه کارتهای بانکی هر شخص به راحتی امکان پذیر است.

وی افزود: به عنوان مثال ، در این راستا ، سقف 4 میلیون تومانی در روز برای هر نفر ، بدون توجه به تعداد کارت های شبکه پرداخت ، که هم اکنون در حال فعالیت است ، از همه کارت های خود استفاده می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید