عمومیکسب و کارهای برتر روز

روش های لیفت صورت

در زیبایی‌شناسی و فاکتورهای تعیین‌کننده زیبایی، چهره و صورت مهم‌ترین قسمت بدن هر فرد است. داشتن پوستی زیبا و بدون چین‌وچروک آرزوی همه است؛ اما پوست و صورت انسان در اثر عوامل مختلفی آسیب‌دیده و زیبایی دوران جوانی خود را از دست می‌دهد. پوست صورت در اثر پیری، کم‌آبی، تغذیه نامناسب و آلودگی‌های مربوط به آب‌وهوا شادابی و طراوت اولیه خود را از دست می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد لیفت صورت و انواع روش‌های مختلف و به‌روز لیفت پوست صورت آشنا شویم. با ما همراه باشید.

با الماسی به نام کلاژن آشنا شوید

کلاژن یکی از پروتئین‌هایی که به‌وفور در بدن انسان یافت شده و در ساختار پوست، مو، ناخن، بافت‌های هم‌بند، غضروف‌ها، استخوان‌ها و مفاصل وجود دارد. حدود ۳۰ درصد کل پروتئین‌های ذخیره‌شده و سنتزشده در بدن انسان را کلاژن‌ها تشکیل می‌دهند. کلاژن عنصری حیاتی در استحکام و جوانسازی پوست انسان است. پوست انسان بخشی طراوت و شادابی خود را مدیون حضور این پروتئین است.

هرچه سن افزایش پیدا می‌کند، سنتز و ذخیره کلاژن در بدن کاهش‌یافته و پوست دچار افتادگی، پیری و چین‌وچروک می‌شود. افتادگی پوست بین سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی رخ می‌‌دهد، درست زمانی که کیفیت و کمیت کلاژن تشکیل‌یافته از گلیسین، پرولین، هیدروکسی‌پرولین و آرژینین در بدن انسان رو به نقصان می‌گذارد.

بدن مردان منابع کلاژن بیشتری نسبت به زنان دارد. سن ۲۵ سالگی سنی است که بدن کم‌کم شروع به کم کردن منابع کلاژن کرده و این روند کاهشی تا حدود سن ۴۵ سالگی، باعث از دست رفتن ۳۰ درصد از کلاژن کل بدن می‌شود. ضخامت پوست مردان بیشتر از زنان بوده و رخ دادن در زنان، باعث شده است تا زنان منابع کلاژن کمتری نسبت به مردان داشته باشند. رژیم غذایی شامل مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، مغزهای خام و ویتامین C بر میزان کلاژن تولیدشده در بدن تأثیر می‌گذارد.

Face lift methods

لیفت صورت چیست؟

تاریخچه جوانسازی و لیفت بسیار طولانی بوده و در سنگ‌نوشته‌های مصر و یونان باستان نیز وجود دارد. این نکته نشان می‌دهد تمایل به جوانی و زیبایی از همان ابتدا برای انسان‌ها اهمیت زیادی داشته است. لیفت و سفت کردن پوست صورت که به rhytidectomy (ریتیدکتومی) شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی برای جوان‌سازی پوست افراد است.

در این روش بافت‌های پوست و صورت انسان با استفاده از تکنیک‌های مختلف به نحوی دستکاری می‌شود که نتیجه، زیباتر شدن، سفت‌ترشدن، کشیده‌تر شدن و جوان‌تر شدن پوست صورت باشد. لیفت صورت چگونه انجام میشود؟ اساس کار حذف سلول‌های مرده و کم‌تحرک به‌همراه چربی‌ها و پوست‌های شل‌شده اضافه و جایگزینی آن‌ها با موادی که پوست را کشیده‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. در انواع روش‌های لیفت کل صورت، و با تحریک سلول‌های پوستی و اصطلاحاً بالا کشیدن پوست، چین‌وچروک‌های اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، دهان، بینی، پیشانی و فک را حذف کرده و پوستی جوان‌تر را به شما هدیه می‌دهد.

عواملی که باعث افتادگی و پیری پوست می‌شوند از قرار زیر هستند:

  • افزایش سن
  • استرس
  • وراثت
  • استفاده از سیگار
  • استفاده از الکل
  • استعداد
  • آب‌وهوای آلوده
  • زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی
  • بیش از حد در معرض آفتاب بودن
  • آسیب‌های پوستی، زخم‌ها و ‌ها
  • بیماری‌های مانند سرخک و
  • بیماری‌های پوستی (تشخیص این مورد با خواهد بود)

اهداف اصلی عمل لیفت صورت و گردن به شرح زیر است:

  • از بین بردن چربی و آلودگی‌های پوست
  • از بین بردن زخم‌های پوستی در اطراف فک‌ها
  • کاهش میزان چربی انباشته‌شده در ناحیه چانه و گردن
  • از بین بردن تیرگی پوست چانه و گردن
  • از بین بردن چین‌وچروک در کنار دهان، چشم‌ها و پیشانی
  • سفت کردن پوست
  • نتایج حاصل از عمل صورت دائمی است
  • چهره شما حداقل ۱۰ سال جوان‌تر می‌شود
  • احیای شادی و طراوت پوست صورت
  • جوان‌سازی چهره و افزایش اعتمادبه‌نفس
  • از بین بردن غبغب

لیفت صورت چند سال دوام دارد؟

با رعایت یک سری نکات مانند داشتن رژیم غذایی مناسب، پرهیز از دود سیگار و قلیان، عدم حضور در مناطقی با آب‌وهوای آلوده و دوری از تابش نور مستقیم خورشید، نتایج جراحی لیفت صورت تا ۱۰ سال و بیشتر پابرجا خواهد ماند. عمل لیفت فوری صورت معمولاً بین ۲ تا ۴ ساعت به‌طول می‌انجامد و بهبودی کامل پس از ۱ تا ۳ هفته حاصل خواهد شد.

آنچه اغلب مصرف کنندگان سرم لیفتینگ صورت گاتیو از آن ابراز رضایت میکنند، احساس کشیدگی فوق العادهای است که پس از استفاده از این سرم در پوست خود داشتهاند. این کشیدگی شدید موجب اثر بخشی بسیار بالای این سرم بر روی چین و چروکهای پوستی و هرگونه اثر افزایش سن میگردد. البته این محصول تنها حریف اثرات افزایش سن بر روی پوست نیست، بلکه میتوانید برای از بین بردن هرگونه اثرات افتادگی پوست به سبب چاقی و لاغریهای مکرر یا استعمال دخانیات نیز، روی آن حساب باز کنید.قیمت سرم لیفتینگ گاتیو نسبت به سرم لیفت های دیگر بسیار ارزان تر میباشد.

روش های مختلف پزشکی لیفت صورت

در ادامه با روش‌های رایج و پرطرفدار لیفت آشنا خواهیم شد:

۱. لیفت صورت به روش هایفوتراپی

در روش هایفوگرافی برای تحریک سلول‌های پوستی جهت تولید کلاژن بیشتر و جوان‌سازی پوست، از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا استفاده می‌کنند. اساس کار دادن گرمای بیش‌ازحد به منطقه مورد نظر و آسیب رساندن به سلول‌های آن ناحیه است.این روش از آن جهت که لایه‌های زیرین پوست را به‌صورت عمقی مورد هدف قرار می‌دهد، روش ایمن و بسیار کارآمد بوده به‌شکل مؤثری ظاهر پوست را جوان می‌کند. در این روش تمام اتفاقات در لایه‌های زیرین پوست می‌افتد و مدت‌زمان شلیک امواج اولترسوند به ناحیه هدف در هایفوتراپی، کمتر از ۱ ثانیه است، به‌همین دلیل سطح بیرونی پوست کاملاً سالم می‌ماند.

۲. لیفت صورت به روش اندولیفت

در روش اندولیفت از یک لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر برای هدف قرار دادن کلاژن‌ها و تجزیه چربی‌های انباشته زیرپوستی استفاده می‌شود. این روش کاملاً غیرتهاجمی بوده و نتایج آن هم‌تراز و قابل‌مقایسه با روش‌های جراحی صورت است.این روش برای افرادی که ترس از تیغ جراحی یا بی‌هوشی دارند بسیار مناسب است، زیرا در این روش نیازی به بی‌هوشی و بستری‌شدن نیست و پس از تنها ۲ روز استراحت در خانه، بیمار به زندگی عادی خود برمی‌گردد. تأثیر این روش در صورت رعایت نکاتی که پزشک پوست در مورد لیفت صورت به شما گوش‌زد خواهد کرد تا ۳ سال باقی‌مانده و پس از ۳ سال نیاز به ترمیم خواهد داشت.

۳. لیفت صورت به روش میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ، عمل تحریک سلول‌های پوست و وادار کردن آن‌ها به ساخت کلاژن بیشتر، از میکرونیدل‌های استریل استفاده می‌شود. این روش توانایی بهبود افتادگی‌های شدید پوستی را ندارد و برای درمان مشکلات و چین‌وچروک‌های سطحی پوست کاربرد دارد؛ اما با توجه به تأثیرگذاری بالا و کم‌تهاجمی بودن طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

۴. لیفت صورت به روش میکرودرم ابریژن

روش‌های لیفت صورت

در روش میکرودرم ابریژن، به‌کمک دستگاه‌های مخصوص و مکانیکی، تراش‌های سطحی و کنترل‌شده روی پوست ایجادشده و سپس دستگاه شروع به مکیدن و لایه‌برداری سلول‌های مرده می‌کند. در اثر این مکش هم لایه‌های سطحی برش‌داده شده حذف می‌شوند و هم با افزایش گردش خون در منطقه موردنظر، سطح کلاژن‌سازی بالاتر می‌رود. در این روش پزشک حدود ۳۰ دقیقه روی صورت فرد کار می‌کند.

۵. لیفت صورت به روش RF فرکشنال

روش RF فرکشنال همان‌طور که از نامش مشخص است، ترکیبی از دو روش جداگانه بوده و برای ایجاد حالت ارتجاعی و احیای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش امواج رادیوفریکوئنسی و میکرونیدلینگ ترکیب شده و پوست را جوان می‌کنند.اساس کار به این صورت است که ابتدا امواج فریکوئنسی با تحریک سلول‌های پوستی و وادار کردن آن‌ها به سنتز کلاژن بیشتر، افتادگی‌های صورت را برطرف کرده و پوست را سفت‌تر می‌کند. سپس امواج میکرونیدلینگ وارد عمل شده و با محو کردن جای جوش‌ها و ‌ها، پوستی شفاف‌تر و جوان‌تر را به فرد هدیه می‌کند.

کرم سفت کننده پوست گاتیو مزایای متعددی برای پوست دارد، از جمله:

سفت شدن و لیفتینگ پوست: این کرم با تحریک تولید کلاژن و الاستین، به سفت شدن و لیفتینگ پوست شل و افتاده کمک می‌کند.

کاهش چین و چروک و خطوط ریز: با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، کرم سفت کننده گاتیو به طور قابل توجهی چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.

آبرسانی و مرطوب کنندگی: این کرم با ترکیبات آبرسان قوی، پوست را به طور عمیق و طولانی مدت آبرسانی و مرطوب می‌کند.

روشن شدن و درخشان شدن پوست: کرم سفت کننده گاتیو با لایه‌برداری ملایم، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و به روشن شدن و درخشان شدن پوست کمک می‌کند.

مناسب برای انواع پوست: این کرم برای انواع پوست، اعم از چرب، خشک، مختلط و حساس مناسب است.

جذب سریع و بدون ایجاد چربی: کرم سفت کننده گاتیو به سرعت جذب پوست می‌شود و بدون ایجاد چربی و سنگینی، پوست را صاف و نرم می‌کند.

نکته:امروزه به علت قیمت های بالا کرم دور چشم اکثر افراد دیگر میل به خرید ندارند. قیمت کرم دور چشم گاتیو به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت عالی یکی از گزینه های مناسبی است که شما میتوانید به راحتی ان را تهیه نمایید.