عمومیکسب و کارهای برتر روز

لیفت صورت با نخ های کلاژن ساز برای چه کسانی مناسب است؟

با افزایش سن و کاهش میزان تولید کلاژن و الاستین، پوست صورت شل شده و دچار افتادگی می‌ شود. در واقع بالا رفتن سن موجب از بین رفتن طراوت پوست صورت می‌ شود اما جای نگرانی نیست. زیرا روش‌ های مختلفی برای بازگردان جوانی به چهره وجود دارند. یکی از بهترین راه‌ های درمان چین و چروک‌ ها و صاف کردن پوست صورت در میانسالی، جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز می باشد. صورت یکی از مهمترین عناصر زیبایی هر فرد محسوب می‌ شود. از این رو همواره دوست داریم چهره‌ ای جوان و شاداب داشته باشیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این تکنیک زیباسازی چهره بپردازیم. اگر شما هم می‌ خواهید افتادگی‌ ها و مشکلات صورت خود را برطرف نمایید و چهره‌ ای جذاب و پوستی صاف و با لطافت داشته باشید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتها همراه باشید. الیته به این نکته نیز توجه نمایید که وجود دارد.

لیفت پوست صورت با نخ کلاژن ساز

جوان ماندن و داشتن ظاهری زیبا و جذاب رویای هر فردی است. زمانی که سن افزایش می‌ یابد اولین نشانه‌ های گذر عمر و پیری در صورت نمایان می‌ شوند. این نشانه‌ ها به صورت چین و چروک، شل شدن، افتادگی، تیرگی، گودی و فرورفتگی، لک و جوش و … هستند. از این رو افراد در سنین میانسالی برای جلوگیری از نشانه‌ های پیری از روش‌ ها وتکنیک‌ های زیبایی و جوانسازی مختلفی استفاده می‌ کنند.

امروزه با پیشرفت در علم پزشکی راهکارهای مختلفی برای صاف کردن پوست صورت ارائه شده‌ اند که یکی از داغ‌ ترین و جدیدترین این روش‌ ها کلاژن ساز است. این تکنیک جوان سازی جزو کم خطر‌ترین و موثرترین روش‌ های جوانسازی محسوب می‌ شود که از عوارض بسیار کمی برخوردار است. نخ‌ هایی که در صورتی متناسب و چهره‌‌ای موزون غریزه‌ای مشترک بین تمام انسان‌هاست؛ همه دوست دارند جوان‌تر از سن واقعی‌شان به نظر برسند. با اینحال گاهی عواملی مانند ژنتیک، بیماری‌های مزمن، مصرف سیگار و دخانیات، تغذیه‌ی ناسالم و قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید انسان‌ را از تناسب چهره دور می‌کنند و باعث می‌شوند پیرتر از آنچه که هست به نظر برسد.

بعضی وقت‌ها خانم‌های جوانی را می‌بینیم که حجم صورتشان خوب است اما دچار افتادگی پوست شده‌اند. گاهی با افرادی مواجه می‌شویم که بعد از اتمام دوره‌ی تزریق فیلر و بوتاکس هنوز هم به ظاهر دلخواه‌شان نرسیده‌اند. حتی خانم‌هایی هستند که صورت‌شان هیچ نقصی ندارد اما از پیری می‌ترسند و روش‌های موزون سازی را به عنوان راه حلی پیشگیرانه دنبال می‌کنند.

فرقی نمی‌کند شما عضو کدام دسته باشید. لیفت غیر جراحی با استفاده از ساده بهترین راه برای رسیدن به چهره‌ای موزون است. اگر در مورد این روش نوین چیزی نمی‌دانید با ما همراه باشید و با دیدگاه در مورد کلاژن سازی و بهبود قوام پوست با استفاده از نخ‌های کلاژن ساز PDO ساده آشنا شوید.

نخ کلاژن ساز چیست؟

نخ‌ های کلاژن ساز PDO ساده (که نخ‌های مونو هم نامیده می‌شوند) از جنس بهترین نخ‌های جذبی جراحی پلاستیک هستند. این نخ‌ها که ظرف مدت 2 تا 3 هفته کاملا جذب می‌شوند، فیبروبلاست‌های لایه درم را به شدت تحریک می‌کنند تا بافت ترمیمی غنی از کلاژن و الاستین را بسازند.

دکتر لیلا فرد:

در این تکنیک اثری از خود این نخ‌ها باقی نمی‌ماند، اما بافت ترمیمی سفت و محکمی که ساخته‌اند باعث لیفت پوست می‌شود. این روش کاملا بدون درد و با حداقل دوره نقاهت همراه خواهد بود.

لیفت صورت با نخ های کلاژن ساز برای چه کسانی مناسب است؟

در افرادی که با فیلرهای هیالورونیک، گودی‌های صورت را اصلاح کرده‌اند و مخازن هیالورونیک پوست را با پروفایلو (هیالورونیک خالص که ماده اولیه ساخت کلاژن است) پر کرده‌اند، بهترین نتیجه‌ی حاصل از لیفت صورت با نخ‌ را شاهد خواهیم بود.

ماندگاری لیفت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

اثر و لیفت با نخ های کلاژن ساز مونو تا 2 سال ماندگاری است. با اینحال با توجه به اینکه نخ های PDO از جنس نخ‌های بخیه‌ی جذبی هستند پس از 6 تا 8 ماه توسط بدن جذب می‌شوند و بهتر است سالانه یکبار تکرار شوند.

فیلم تزریق نخ کلاژن

عوارض نخ کلاژن ساز چیست؟

لیفت با نخ های کلاژن ساز، همانند دیگر روش‌های موزون سازی از جمله تزریق فیلر و ، یک اقدام علمی است اما به شرطه‌ها و شروطه‌ها:

  • انتخاب مورد مناسب که در زمان معاینه و توسط پزشک شما مشخص می‌شود (بدیهی است اینکار برای همه مناسب نیست)
  • نوع نخ مورد استفاده
  • محل جای‌گذاری آن در صورت
  • تکنیک جای‌گذاری

ضمنا فراموش نکنید که تکنیک‌های موزون سازی هم همانند سایر اقدامات پزشکی، مهم و به لحاظ سلامتی سرنوشت ساز هستند. در صورتیکه هرگونه مشکل قلبی، عروقی، بیماری ریوی، بیماری پوستی، مشکلات سیستم ایمنی و… دارید، پزشک متخصص طب زیبایی خود را در جریان بگذارید.

دکتر لیلا فرد:

جلسه ويزيت و معاينه، قبل از هر گونه اقدام پزشكى، يكى از اركان مهم حفظ سلامتى ما به حساب مى‌آيد. همانگونه كه قبل از هر جراحى يا حتى يك آندوسكوپى و عكسبردارى ساده، پزشكمان را در جريان وضعيت جسمى و سلامتى خودمان قرار می‌دهيم، براى هرگونه اقدام زيبايى (حتى تزريق بوتاكس كه به نظر ساده مى‌آيد) بايد، پزشك‌مان را از بيماری‌ها و شرايط سلامتی‌مان، مطلع كنيم. گاهى وجود يك بيماري، منع مطلق تزريق بوتاكس يا فيلر است و يا براى حفظ سلامتى و رعايت احتياط، نيازمند مجوز از پزشك متخصص بيمارى ديگرى مثل همكار متخصص داخلى، قلب يا روماتولوژى هستيم.

در کاشت نخ‌ های کلاژن ساز دو هدف مهم مورد نظر ما است:

  • کلاژن سازی که به تدریج باعث سفتی و افزایش قوام بافت می‌شود و اثرات آن در طولانی مدت (مثلا 6 تا 12 ماه) مشخص می‌شود. تاثیرات لیفت صورت با نخ در نخ‌ها PDO ساده به خوبی مشهود است.
  • لیفت و بالا کشیدن نواحی مانند شقیقه، گونه، ماریونت و… که برای رسیدن به این هدف می‌توان از نخ‌هایی مانند سیلوئت آمریکا استفاده کرد.

نخ‌ های کلاژن ساز زمانی بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند که کارهای تزریق فیلر و بوتاکس را کامل کرده‌ باشید، صورتتان پر باشد و گودی نداشته باشد و بخواهید برای رفع افتادگی و افزایش قوام پوست کار مکمل عالی را انجام دهید. انتظار نداشته باشید (نخ چه نوع ساده و چه نوع ملا کاگ مثل سیلوئت) خط خنده یا ماریونت را پر کند. جهت استفاده از نخ، مانند و بوتاکس، به نوع نخ، محل جایگذاری و تبحر و مهارت پزشکتان توجه کنید.

 

از نخ کلاژن انتظار معجزه نداشته باشید چون روش‌های لیفت در کنار هم موثر هستند و قرار نیست یک دفعه همه مشکلات چهره ما با یک اقدام طبی رفع شود.

آیا تعداد نخ‌ های کلاژن ساز همواره مشخص است؟

محورهای مورد نیاز و تعداد نخ‌ های کلاژن در هر فرد ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. اما یک الگوی علمی مشخص دارد که توسط پزشک شما بر اساس سن شما، جنس پوست و ضخامت و قوام آن و میزان افتادگی‌ها تعیین می‌شود.

در ویدئو زیر نمونه‌ای از درمان مربوط به یکی از مراجعه کنندگان عزیز دکتر فرد را می‌بینید. در مورد ایشان از 20 عدد نخ PDO ساده در هر طرف صورت استفاده شده است.

توضیحات ویدئو از زبان دکتر لیلا فرد:

برای مراجعه کننده عزیز که تمام کارهای فیلر و بوتاکس‌شون رو کامل کرده بودیم و دو جلسه پروفایلوشون رو هم زده بودیم، برای تکمیل کلاژن‌سازی، بهبود قوام پوست و افزایش محتوای کلاژن از نخ‌های کلاژن‌ساز یا PDO ساده استفاده می‌کنیم.

این نخ‌های کلاژن‌ساز که همون نخ‌های جراحی پلاستیک هستند و ظرف 2 تا 3 هفته جذب می‌شوند، تدریجا فیبروبلاست‌ها رو تحریک به ساخت کلاژن می‌کنند. برای ایشان در چهار محور (محور خط فکی، محور زاویه فکی، محور خط خنده و محور راس گونه) و در هر محور 5 نخ – مجموعا برای هر سمت صورت 20 نخ استفاده شده است.

در این روش درد بسیار ناچیز و قابل تحمل است. اثرات درمان پس از 1 تا 2 هفته شروع و به تدریج مشهودتر خواهد شد.

عوارض لیفت صورت با نخ کلاژن چیست؟

همانطور که گفتیم نخ‌ های کلاژن ساز جایگزین فیلر هیالورونیک، بوتاکس و نیستند اما یک مکمل درمانی عالی محسوب می‌شوند.
اگر این نخ‌ها از جنس مرغوب انتخاب شوند، با تکنیک درست جایگذاری شوند و در انتخاب فرد مناسب دقت کافی انجام گیرد، کاملا بدون عارضه هستند.

قیمت  نخ‌ کلاژن ساز چقدر است؟

از آنجائیکه تعداد نخ‌ های کلاژن ساز و محورهای جایگذاری نخ کلاژن برای هر کس متفاوت است، قیمت این تکنیک یکسان نیست. برای تعیین وقت مشاوره و اطلاع از هزینه‌های مربوط به این تکنیک و سایر تکنیک‌های موزون سازی که توسط دکتر فرد ارائه می‌شوند با واحد پذیرش تماس بگیرید. برای اطلاع از راه‌های تماس

پرسش‌های رایج در مورد نخ های کلاژن ساز مونو

آیا می‌شود از این درمان برای لیفت شقیقه و بالا کشیدن انتهای چشم‌ها استفاده کرد؟

دکتر لیلا فرد:

خیر؛ من از نخ‌های کلاژن ساز PDO استفاده می‌کنم. این نخ‌ها ظرف مدت 1 تا 2 هفته جذب می‌شوند و با تحریک شدید بافت ترمیمی و کلاژن سازی یاعث افزایش قوام پوست می‌شوند. من از نخ‌های بالا کشنده مانند نخ‌هایی که با آنها لیفت شقیقه و چشم گربه‌ای انجام می‌دهند، استفاده نمی‌کنم.

آیا شما نخ سیلوئیت را تائید می‌کنید؟

دکتر لیلا فرد:

بله؛ اگر از همکاران کسی نخ سیلوئیت آمریکا را موجود داشت، برای بالا کشندگی پوست، حتما استفاده بفرمائید. تا جائی که من مطلع هست مدتیست در ایران موجود نیست.

برای افتادگی پایین صورت، فیلر چانه بهتر است یا لیفت با نخ کلاژن ساز؟

 

پاسخ این سوال را در متن داده‌ایم: فیلر + نخ، در صورتی که در معاینه دقیق، شما مناسب این اقدامات باشید، کمک کننده هستند.

لیفت با نخ کلاژن چه زمانی توصیه می‌شود؟

 

من مدت‌هاست برای مراجعین عزیزی که برنامه تزریق فیلر و بوتاکس آنها را کامل کرده‌ام، به عنوان مکمل درمان و تقویت کلاژن سازی از نخ‌ های کلاژن ساز PDO استفاده می‌کنم.

آیا نخ‌ های کلاژن ساز PDO در جوانسازی گردن کاربرد دارند؟

 

بله؛ یک روش مکمل و عالی در کنار میکروبوتاکس، و فیلر هیالورونیک استفاده از نخ کلاژن PDO است که سالانه یکبار توصیه می‌شود.

شما هم می‌توانید سوالات خود را در زمینه کلاژن سازی با نخ PDO  در بخش نظرات همین مطلب یا صفحه اینستاگرام دکتر فرد مطرح کنیدلیفت صورت با نخ کلاژن

برای رفع بسیاری از چین و چروک های صورت و همچنین نابود کردن علائم پیری و افزایش سن می توان روش های متعددی مانند استفاده از لیزر و جوانسازی پوست، استفاده از هزاران نوع ماسک خانگی و شیمیایی، درمان های گیاهی و انواع ماساژ بهره برد. اما روش های بسیار موثرتر و جدیدتری هم هستند که به سرعت می توانند فیس لیفت را انجام دهند. لیفت صورت با نخ کلاژن یکی از برترین و داغ ترین روش ها برای لیفت صورت است.

از بهترین روش های رفع افتادگی پوست و همچنین محرک کلاژن سازی پوست است. در این روش نخ های غیر قابل مشاهده در بافت زیر پوست به کار برده میشود که باعث بالا کشیده شدن پوست و… میشود. پس از جای‌گذاری نخ‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که موجب تحریک کلاژن‌سازی و سلول‌سازی پیرامون نخ‌ها می‌شود، لیکن این یک روش کلاژن‌سازی صرف نیست.

بسیاری از افرادی که تمایل به کشیدن پوست صورت خود برای از بین بردن چین و چروک ها و افتادگی پوست خود دارند از زمان ورود این شیوۀ بسیار جالب برای لیفت صورت به شدت به سمت آن گرایش داشته اند به گونه ای که هم اکنون لیفت صورت با نخ کلاژن یکی از پرطرفدارترین عمل ها در این زمینه است.

روش لیفت با نخ کلاژن چگونه است؟

در روش جوان سازی لیفت صورت با نخ، تزریق نخ به صورت، به شکل بخیه، برای پوست صورت، تولید کلاژن می کند. هورمون های کلاژنی پوست، مسئول اصلی جوانی و شادابی پوست می باشند؛ که با تزریق نخ، این میزان کلاژن مضاعف شده و صورت را جوان می سازد.

بعد از مراجعه و بررسی میمیک صورت، بینی، گونه، چشم و غیره، پزشک متخصص زیبایی، طراحی لازم تزریقات نخ را در صورت متقاضی لیفت مشخص می سازد. بعد از بیهوشی موضعی، پزشک با سوزن های مخصوص و بسیار ریزی، روی پوست صورت سوراخ هایی ایجاد می کند، سپس نخ مخصوص لیفت را از سوراخ هایی که ایجاد کرده است، عبور داده و پوست صورت را با کشیدگی و اتصالات به نقاط دیگر پوستی، درست در جهتی که مشخص کرده است، به صورت حرفه ای با نخ ثابت می کند.

معمولاً کدام ناحیه‌ی صورت با نخ لیفت می‌شود؟

نواحی زیر برای لیفت صورت با نخ مورد استفاده قرار می گیرند:

  • ابروها
  • خط فک
  • گونه‌ها و قسمت میانی صورت
  • گردن

انواع نخ های لیفت

انواع مختلفی از نخ‌ها در این روش ( امبدینگ- لیفت صورت و بدن) استفاده می‌شود مانند:

که به اختصار به آن PDO می‌گویند نخ تک‌رشته‌ای است و خیلی اثرات لیفت ندارد.

PDO-COG

نخ تک‌رشته‌ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی‌ها باعث افزایش سطح تماس می‌شود که خود موجب التهاب و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می‌کند. این نخ گران‌تر و موثرتر از بقیه است.

در این سیستم نخ به‌ شکل مارپیچ کار گذاشته می‌شود لذا به‌همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می‌شود که خود باعث التهاب و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود. این نخ‌ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و در کنار نخ‌های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند. بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن‌سازی و خونرسانی بیشتر می‌شود. این سوزن‌ها و نخ‌ها وابسته به محل کارگزاری که می‌تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت‌های مختلف و با طول‌های مناسب هر محل موجود هستند

لیفت صورت با نخ کلاژن برای چه افرادی مناسب خواهد بود؟

لیفت صورت با نخ کلاژن برای این افراد مناسبتر و پرفایده تر خواهد بود:

کسانی که دارای پوستی نرم هستند زیرا این گونه افراد ممکن است با کوچکترین عاملی حالت مناسب پوست خود را از دست بدهند.

افرادی که به شدت در پی خلاص شدن فوری و همیشگی از شر چین و چروک پوست صورتند (به خصوص خانمها و البته گاهی آقایان) و می خواهند این رفع چروک، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

چه کارهایی باید قبل از لیفت صورت انجام داد؟

پزشکی را انتخاب کنید که به او اعتماد کامل دارید و اطمینان دارید این روش را به طور صحیح و حرفه ای انجام میدهد. با او در مورد مناطقی که می خواهید تغییر کنه و اینکه از چه تکنیکهایی استفاده خواهد کرد صحبت کنید.

باید یک رژیم سالم یک هفته قبل از جراحی طبق تجویز یک متخصص داشته باشین. در ضمن ویتامین C برای کمک به روند بهبود شناخته شده ترین گزینه است.

ممکن است مجبور باشین داروهای خاصی را مصرف کنین یا داروهایی را مصرف نکنین. داروهای حاوی ایبوپروفن و آسپرین نباید مصرف بشن چون این دست دارو ها میتونه باعث کبودی بشه.

بیمار همچنین باید از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کند چون با تاخیر در مراحل بهبودی مواجه می شوند.

مراقبت بعد از لیفت با نخ کلاژن

  • بعد از لیفت صورت با نخ، لازم است یک شبانه روز با کمپرس یخ یا پارچه ای خنک، التهاب پوست را کاهش دهید.
  • در تغذیه خود از جویدن زیاد و خوردن غذاهای سخت جلوگیری کرده و حتی الامکان غذای آبکی و سوپ میل شود.
  • در زمان استراحت یا خوابیدن، به پشت بخوابید و از دو بالشت زیر سر خود استفاده نمایید.
  • عی کنید در مدت دو هفته، از مصرف داروهای مسکن و آسپرین خودداری کنید.
  • تا مدت زمان یک ماه، از ماساژ پوست صورت خود خودداری کنید.
  • تا مدت 6 تا 7 هفته، از ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • تا مدت زمان 24 ساعت بعد از عمل دوش نگیرید.

افرادی که علاقه مند به شرکت در دوره آموزش اسکین کر هستند باید بدانند که آکادمی دکتر فاخته در تهران یکی از بهترین مراکزی است که می توانید جهت یادگیری اسکین کر یا مراقبت های پوستی به این مرکز مراجعه کرده و بعد از مشاوره رایگان در صورت نیاز اقدام به ثبت نام کرده و سپس بهترین و معتبرترین مدرک را دریافت نمایید.

لیفت با نخ کلاژن چقدر دوام دارد؟

نخ های مورد استفاده در لیفت صورت، از جمله نخ های سازگار با بدن است که براحتی جذب می شوند. در حقیقت همان نخ های مورد استفاده در بخیه عمل های قلب، روده، چشم و غیره است که مطمئناً دوام خوب و مناسبی را به همراه خواهد داشت.

براساس آمار بدست آمده از متقاضیان لیفت با نخ، و همچنین نظرات و تجربیات پزشکان زیبایی، دوام لیفت با نخ، با توجه به شرایط متقاضی، نوع نخ بکار رفته، میزان نخ مصرفی، میزان آسیب های پوستی، افتادگی و چین و چروک، سن، مدت زمان عمل، نوع کار پزشک متخصص و غیره، متفاوت می باشد. اما به طور میانگین، مدت زمان دوام نخ، با توجه به موارد ذکر شده، می تواند از 2 تا 5 سال و یا حتی بیشتر نیز باشد.

لیفت صورت با نخ کلاژن چه مزایایی دارد؟

  • کاهش اثرات پیر
  • سفت کردن پوست صور
  • کاهش چین و چروک پوس
  • هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی شو
  • قابل جذب بودن ماده استفاده شده با قابلیت تکرار
  • ماندگاری نسبتا طولانی
  • نتیجه کار بلافاصله قابل مشاهده است
  • زمان کوتاه کار
  • اثرات درمان پایدار و پابرجا باقی می ماند
  • از سن ۲۰ سالگی قابل انجام است
  • واکنش بافتی حداقل و ریسک عفونت پایین
  • التهاب و قرمزی پس از انجام لیفت، حداقل است
  • بدون نیاز به اتاق عمل

لیفت صورت با نخ کلاژن چه عوارضی دارد؟

  • آلرژی و حساسیت پوست به نخ یا همان عدم سازگاری
  • تورم یا التهابات پوستی، کبودی به مقدار کم
  • ایجاد عفونت یا قرمزی وکبودی های پوستی
  • به ندرت موجب خونریزی در پوست می شود.
  • ایجاد عدم تقارن در صورت
  • بی حس شدن پوست
  • پوست نسبت به لمس حساس می شود.

حرکت کردن نخ ها که به مرور زمان نامتقارنی در صورت را به همراه خواهد آورد در صورتیکه نخ ها درون پوستتان جا به جا شوند، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا با درمانی مکمل، نامتقارنی صورتتان را اصلاح کند.

موارد منع مصرف از نخ کلاژن:

  • حساسیت به نخ های بخیه
  • وجود آکنه یا عفونت در محل
  • استعداد ابتلا به کلوئید در بیمار
  • وجود بیماری های ایمنی در بیمار
  • هموفیلی
  • حاملگی
  • سابقه بدخیمی
  • وجود هپاتیت HIV, B , C
  • سابقه وجود اندوکاردیت عفونی در بیمار
  • سابقه ابتلا به تبخال های راجعه و وسیع
  • اختلالات روانی
  • سابقه وجود ژل های ماندگار مانند ژل پاژ در محل
  • مصرف آنتی کواگولان(داروهای ضد انعقادی)
  • داشتن تصورات غیر واقع بینانه در بیمار

هزینه لیفت صورت با نخ کلاژن

هزینه های لیفت صورت با نخ، براساس موارد مختلفی قابل محاسبه می باشد و نمی توان قیمت یا هزینه برای آن تعیین نمود. از مهم ترین مواردی که در لیفت صورت با نخ، برای هزینه لحاظ می شود، توجه به نکات زیر می باشد:

  • شرایط سلامت پوستی متقاضیان لیفت صورت با نخ کلاژن
  • دستمزد پزشک متخصص
  • میزان مواد و داروهای مصرفی در لیفت صورت
  • هزینه ویزیت و برنامه های جانبی کلینیک، مطب یا بیمارستانی که عمل لیفت صورت با نخ در آنجا انجام گرفته است.
  • نوع نخ کلاژن و میزان مصرف آن با توجه به پوست صورت

برچسپ ها:

لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرند مخصوص بوده و دارای مواد پروتئینی هستند. این نخ‌ ها زمانی که در لایه‌ های زیرین پوست جایگذاری می‌ شوند باعث تحریک سلول‌ های فیبروبلاست شده و به تولید کلاژن کمک می‌ کنند.

بعضی از پروتئین‌ ها مانند کلاژن و الاستین با افزایش سن دیگر در بدن تولید نمی‌ شوند و یا روند تولید آنها به کندی صورت می‌ گیرد و مثل ایام جوانی دیگر به جوان ماندن و تازگی و لطافت پوست کمک نمی‌ کنند. در روش جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز، علاوه بر کشیدن پوست به سمت بالا هدف دیگری نیز وجود دارد. که احیای سلول‌ ها و تولید دوباره کلاژن است. به همین دلیل این روش ادامه دار بوده و اثرات ماندگاری دارد.

مراقبت های لیفت صورت با نخ کلاژن ساز

مانند هر عمل دیگری برای انجام لیفت پوست صورت با نخ نیز باید به نکاتی توجه کرد و دستورالعمل‌ هایی را قبل و بعد از عمل رعایت نمود تا عمل لیفت و کلاژن سازی به بهترین نحو صورت بگیرد و نتایج مثبت و بهتری حاصل شود. البته برای نیز این مراقبت ها باید رعایت بشود.

مراقبت های قبل از لیفت صورت با نخ 

  1. انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مجهز و مناسب.
  2.  عدم مصرف دخانیات و الکل یک هفته قبل از انجام لیفت صورت.
  3.  اجتناب از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین.
  4.  عدم فعالیت سنگین در ساعات قبل از عمل.

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

  1. استفاده از کمپرس یخ در روز اول برای برطرف نمودن التهابات احتمالی.
  2.  عدم انجام فعالیت های سنگین و ورزش.
  3.  عدم استفاده از لوازم آرایش و کرم‌ ها در روزهای ابتدایی بعد از عمل.
  4.  بالا نگه داشتن سر و خوابیدن در حالت زاویه 45 درجه.
  5.  مصرف غذاهای نرم و مایعات.
  6.  پرهیز از جویدن آدامس.
  7.  جلوگیری از وارد آمدن هرگونه فشار به صورت.

هزینه لیفت صورت با نخ کلاژن ساز

هزینه جوانسازی صورت از طریق لیفت با نخ با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. نمی‌توان هزینه و قیمت مشخصی را برای این تکنیک زیبایی چهره در نظر گرفت. فاکتورهایی همچون شدت افتادگی پوست، اندازه چروک‌ ها، کیفیت و جنس نخ، میزان مواد مصرفی، هزینه ویزیت و مشاوره، موقعیت مکانی کلینیک، تجهیزات و شرایط کلینیک، میزان تخصص و تجربه پزشک و … از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت لیفت پوست با نخ می‌ باشند.

ماندگاری لیفت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

یکی از سوال هایی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. نخ‌ های مورد استفاده در لیفت صورت خاصیت جذب شدن دارند و به راحتی جذب لایه‌ های زیرین پوست می‌ شوند. این نخ‌ ها دارای مواد پروتئینی مخصوصی هستند که هنگام جذب باعث تحریک سلول‌ های کلاژن ساز می‌ شوند. کلاژن یکی از پروتئین‌ های اصلی برای جوانی و لطافت پوست است و باعث می‌ شود پوست سفت و صاف گردد.

عمل لیفت صورت با نخ کلاژن ساز یکی از راه‌ های با دوام برای جوانسازی چهره شناخته می‌ شود. زیرا این نخ‌ ها باعث می‌ شوند علاوه بر کشیده شدن پوست به سمت بالا و صاف شدن آن، عملیات کلاژن سازی که بخاطر افزایش سن متوقف شده بود، دوباره شروع شود. با بازگشت روند تولید کلاژن مثل سابق، جوانی پوست ادامه دار می‌ گردد. معمولا مدت زمانی که برای دوام لیفت صورت با نخ در نظر می‌ گیرند، بین 1 تا 3 سال است. البته این زمان بستگی به موارد مختلفی مانند نوع و کیفیت نخ‌ ها، تجربه و تخصص پزشک، رعایت نکات مراقبتی و … دارد.

جوان سازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز برای چه کسانی مناسب نیست؟

در کنار تمام باید در نظر گرفت که این روش زیبایی برای برخی از افراد مناسب نیست. افرادی که دارای بیماری‌ های زمینه‌ای مانند بیماری‌ های قلبی و عروقی، دیابت یا بیماری‌ های خود ایمنی هستند، بهتر است از این روش زیباسازی پوست استفاده نکنند. ممکن است سلامتی آنها با خطر مواجه شود. یا نتیجه دلخواهی از عمل دریافت نکنند. و عوارض بیشتری برایشان ایجاد شود. همچنین به خانم‌ های باردار و شیرده نیز توصیه می‌ شود که اگر قصد دارند از لیفت صورت با نخ برای کشیدن پوست خود و جوان ساختن چهره استفاده کنند، آن را به بعد از اتمام دوران بارداری یا شیردهی موکول نمایند.

به طور کلی اگر بیماری خاصی دارید و یا داروهایی مصرف می‌ کنید، قبل از انجام عمل لیفت صورت با نخ حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. و راهنمایی‌ های لازم را دریافت نمایید. شما می‌ توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا تماس گرفته و اطلاعات لازم را درباره لیفت صورت با نخ کلاژن ساز کسب کنید. مفتخریم که در این مرکز انواع خدمات زیبایی پوست و مو از جمله جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز را با بالاترین کیفیت توسط پزشک متخصص و کادر درمان مجرب ارائه می‌ دهیم.

آیا امکان جوانسازی صورت با استفاده از نخ های کلاژن ساز وجود دارد؟

بله در واقع در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت انجام لیفت نخ با استفاده از نخ های کلاژن ساز می باشد.

آیا لیفت صورت با نخ های کلاژن ساز عوارض دارد؟

بدیهی است که لیفت صورت با استفاده از نخ های کلاژن ساز مانند سایر عمل های زیبایی ممکن است عوارض کمی داشته باشد. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که میزان عوارض لیفت نخ در صورتی که در کلینیک زیبایی معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود، بسیار کاهش می یابد.