عمومیکسب و کارهای برتر روز

سایبان برقی متری چند؟

سایبان برقی از وسایل کاربردی برای مغازه‌ها، ویلاها، خانه‌ها، پارکینگ اتومبیل‌ها و غیره می‌باشد. این وسیله نوع جدیدی از سایبان است که با موتور و توسط نیروی برق باز و بسته میشود. خیلی اقتصادی و منطقی است و به همین دلیل امروزه بشدت برای در ساخت فضاهایی با معماری لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه با یک مثال نحوه محاسبه قیمت سایبان برقی را شرح خواهیم داد:
مثال: فرض کنید سایبان بالا طول 6 متر و بازشوی 3 متر دارد و 30 سانتیمتر نیز ارتفاع آویز آن است، قیمت آنرا محاسبه کنید.

شرح تعداد قیمت کل
مساحت سایبان 18 14/040/000
موتور و … 1 3/500/000
مساحت آویز 1.8 504/000
اجرت نصب 1 2/000/000
جمع کل [تومان] 20/044/000

قیمت سایبان دستی – هندلی

سایبان دستی دقیقاً مشابه سایبان برقی محاسبه می شود با این تفاوت که موتور حذف و بجای آن گیربکس دستی و هندل باید در نظر گرفته شود. البته این محاسبات قیمت تقریبی است و بیشتر برای آشنایی شما می باشد و برای دریافت قیمت دقیق بهتر است با بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.

قیمت هندل و گیربکس دستی [عدد]: 250/000 تومان

مثال بالا را بصورت سایبان دستی – هندلی محاسبه می نماییم:

شرح تعداد قیمت کل
مساحت سایبان 18 14/040/000
گیربکس و هندل 1 250/000
مساحت آویز 1.8 504/000
اجرت نصب 1 2/000/000
جمع کل [تومان] 16/794/000

نکات:

  1. متراژ کمتر از 7.5مترمربع همان 7.5مترمربع محاسبه می گردد
  2. بازشوی مفید زیر 2.5 متر همان 2.5 متر محاسبه می گردد.

فیلم نمونه سایبان دستی بازویی

در ادامه این مطلب در مورد سایبان برقی بازویی و انواع آن و مزیت‌هایی که دارد صحبت خواهیم کرد:

سایبان برقی چیست؟

سایبان با استفاده از میله‌های مستحکم، پوششی را بالای یک محیط ایجاد می­کند. این پوشش می‌تواند برای حیاط، تراس، بالای استخر، بالای ماشین در قسمتی که می‌خواهید آن را پارک کنید، بالای و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده شود.

نوع برقی آن از آنجایی که این وسیله با برق کار می­کند به راحتی با زدن یک کلید باز و بسته یا تنظیم می‌شود و برخلاف مدل‌های دستی نیازمند نیروی بازو نمی‌باشد. نوع هیبرید آن علاوه بر موتور ، در صورت قطع برق می‌توان با دست هم آن را باز و بسته کرد. و نوع دستی که فقط با هندل کار می کند و نیازی به برق ورودی ندارد.

سایبان سایه‌ای خنک را برای شما ایجاد می­کند و شما را از نور شدید خورشید در امان نگه می‌دارد. در کشور ایران اکثر نقاط آفتاب گیر بوده و نور شدید خورشید را دریافت می‌کنند، به همین خاطر استفاده از سایبان در ایران بسیار رایج است.

سایبان‌ها قابلیت نصب سنسور هم دارند تا به محض ورود نور آفتاب، باز شده و از محیط در برابر نور خورشید محافظت کنند. بنابراین کاربری آسانی خواهند داشت.

حال که با ساختار سایبان آشنا شدید، ببینیم که این وسیله چه مزیت‌هایی دارد:

مزایای سایبان برقی

نوع برقی سایبان مزایای زیادی دارد. از مزیت‌های سایبان برقی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. نرم و بی صدا باز و بسته می‌شوند.
  2. اکثر مدل‌ها در برابر باران و برف مقاوم هستند.
  3. در مقابل خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می­دهند.
  4. در اکثر مدل‌ها زاویه سایبان را به دلخواه می‌توان تنظیم کرد.
  5. از شما در برابر نور خورشید محافظت می­­کنند.
  6. می‌توان مقدار فضای پوشش داده شده را کم و زیاد کرد.
  7. فضای مطبوعی را در ویلاها به وجود می‌آورند.
  8. در صورت نبود برق، با دست می‌توان آن­ها را باز و بسته کرد.
  9. قابلیت رنگ بندی داشته و می‌توانند ساختمان را زیباتر کنند.
  10. نسبت به کارایی که دارند، از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند.
  11. طول عمر خوبی دارند و دیر خراب می­شوند.

مزایایی که گفته شد تقریبا برای تمامی سایبان‌های برقی می‌باشد، با این حال شما باید به مدل آن هم توجه داشته باشید تا از مدل مناسب برای مکانی که می‌خواهید بهره‌مند شوید. بنابراین در ادامه انواع آن را بررسی می‌کنیم.

انواع سایبان برقی

سایبان برقی مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی هم دارند، از میان آن­ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سایبان برقی فول باکس

این سایبان ظاهری زیبا و مدرن داشته و فضای زیادی را هنگام باز شدن پوشش می­دهد. همچنین از سازه آلومینیومی بهره می­گیرد و مقاوم در برابر باران و برف است. سایبان فول باکس از رایج‌ترین نوع سایبان هم می‌باشد. این مدل در اطراف موتور دارای کاور است و بنابراین از آن در برابر رطوبت و گرد و غبار به حد خوبی مراقبت می­کند.

  1. سایبان برقی کلاسیک / کالسکه ای

از نظر ظاهری شبیه سایبان‌های قدیمی که جلوی درب مغازه‌ها نصب می‌شدند است اما با برق باز و بسته می­شود.

  1. سایبان برقی یک طرفه

این مدل از یک طرف باز شده و فضای بزرگی را پوشش می­دهد. در واقع نوع ساده سایبان بازویی به شمار می­رود.

  1. سایبان برقی مغازه مدل بازویی

این مدل از نظر ظاهری عملکرد به سایبان‌های دیگر دارد با این تفاوت که بر روی آویز آن یا بر روی کل پارچه سایبان برند و اسم مغازه درج می گردد. نوع برقی به طور الکترومکانیکی با نیروی موتور کار می­کند. بسیاری از مغازه‌ها در حال جمع آوری سایبان‌های قدیمی هستند و نوع برقی را جایگزین آن می‌کنند.

  1. سایبان دکوراتیو رستوران

نوع زیباتر و مدرن‌تر سایبان مغازه است که معمولاً بجای پارچه PVC از پارچه برزنت و یا کتان ترکیه ای در آن استفاده می شود و ظاهر زیباتر دارد. البته استفاده از نیز در فضای باز کافه و رستوران ها بسیار متداول است.

  1. سایبان برقی دو طرفه

این مدل از سایبان از دو طرف باز و بسته می‌شود و بیشتر مناسب حیاط و ویلا می‌باشد.

  1. سایبان برقی آفرود

از سایبان‌های مدرن که مناسب سفر است و بالای اتومبیل نصب می‌شود. از یک طرف اتومبیل باز شده و به این ترتیب در کنار اتومبیل فضای خوبی را جهت استراحت فراهم می­کند. هر زمان که خواستید می­توانید دوباره آن را جمع کنید.

  1. سایبان برقی پنجره و بالکن

این مدل مخصوص است و هم به شکل سایر سایبان‌ها باز و بسته می‌شود و هم اینکه می‌تواند کل پنجره را مانند یک حفاظ بپوشاند. دارای دو مدل یک طرفه و دو طرفه است و با برق یا به طور دستی کنترل می­شود.

  1. سایبان استخر

بیشتر برای اطراف استخر استفاده می‌شود و از طریق آن می‌توان قسمتی از فضا را به صورت موقتی از سایر قسمت‌ها جدا کرد.

برای خرید و نصب سایبان باید ببینید که شما برای چه مکانی و چه نوع نیازی می‌خواهید سایبان نصب کنید.

سایبان برقی برای خانه و ویلا

بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و ویلاها به سایبان برقی احتیاج دارند. این وسیله در رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف قادر است هر نوع نیازی را به سایبان تامین کند. نصب سایبان کار مشکلی نیست و تخریب خاصی روی دیوار ندارد. بعداً نیز می‌توان آن را باز کرد و در جای دیگری استفاده کرد.

ویلاها برای تفریح و گذراندن وقت در اوقات تعطیل خصوصا تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر در فصل گرما باید راهی برای در امان ماندن از نور شدید خورشید داشته باشند. بهترین راه استفاده از انواع سایبان است. هر ویلا می‌تواند از یک یا چند سایه‌بان شیک و برقی در  قسمت ورودی درب ویلا تا قسمت پارک ماشین، استخر و … استفاده کند.

استفاده از سایبان‌های ضد آب باعث می­شود که در زمان‌های بارانی هم بتوان از بالکن یا هر قسمت دیگری از ویلا استفاده کرد. در خرید سایبان حتما به کیفیت پارچه یا پوشش آن توجه کنید تا دوام خوبی در برابر نور خورشید و بارندگی داشته باشد. همچنین در برابر بادهای شدید و شرایط بد جوّی باید بتواند مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. البته اگر شخص در محل حضور دارد، برای آب و هوای طوفانی بهتر است سایبان را فورا جمع کند.

کلام پایانی

اگر سایبانی که می­خرید کیفیت خوبی داشته باشد طول عمر خوبی هم خواهد داشت و دیر خراب می­شود. برای انتخاب مدل مناسب سایبان برقی حتما به نیاز خود و شرایط ساختمان توجه کنید. شما می­توانید برای خرید بهترین سایبان برقی از کارشناسان تیم کمک بگیرید.