اقتصادی

صنعت با اعتماد به مجموعه‌های علمی در تولید تکنولوژی، از خروج ارز جلوگیری کند

دوران خبر / بوشهر رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این صنعت باید با اعلام نیازهای فناوری و اتكا به مجموعه های علمی در تولید فناوری ، جلوی گردش پول را بگیرد.

علی احمدی زاده در دیدار با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم و مدیران پالایشگاه نه پارس جنوبی گفت: صنعت نفت و گاز می تواند به تولید فناوری بومی کمک کند و بر اساس دانشمندان ملی از خروج جلوگیری می کند. بالقوه و اعلام نیازهای آنها ارز.

وی افزود: با توجه به توانمندی های بالا در زمینه آموزش ، آماده راه اندازی مرکز آموزش نفت ، گاز و انرژی در منطقه هستیم. این مرکز می تواند برای استان و منطقه ایجاد اشتغال ایجاد کند.

این مقام ضمن ذکر برخی از توانایی های آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی ، گفت: “ما آماده همکاری با صنعت نفت و گاز هستیم و توانایی های بسیاری در موسسه علمی جهاددانشگاهی وجود دارد. دانشگاه”. این موسسه می تواند بازوی تحقیقات علمی در صنعت منتقل شدن به مرز علم و فناوری باشد. علاوه بر این ، در زمینه محیط زیست ، با داشتن یک م researchسسه تحقیقاتی بسیار توانمند و متخصص ، می تواند در زمینه های مختلف آلودگی محیط زیست با منطقه پارس جنوبی همکاری و تعامل داشته باشد. در زمینه پزشکی ، ما آماده همکاری در انجام آزمایش های تشخیصی Qovid 19 و ذخیره سلول های بنیادی هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با اشاره به لزوم ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر گفت: با توجه به وجود و تمرکز صنعت و نیروگاه هسته ای بوشهر در استان ، جوامع محلی ممکن است درگیر بیماری های مختلف یا سایر بیماری ها شوند. چالش ها و مسائل. وجود چنین مرکز کاملی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

احمدی زاده گفت: با توجه به تعامل بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت در زمینه آموزش ، گواهینامه های اعطا شده دارای استانداردهای تأیید شده هستند و پیشنهاد می کنند مدل جدیدی با تعاملات ویژه در مورد آموزش و توانمند سازی نیروهای محلی و آموزش پرسنل منطقه ای.

وی یادآور شد: ارائه خدمات در زمینه های آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و غیره. ظرفیت ها موجود است و می تواند در بخشهای مختلف اداری و غیر اداری در اختیار همه استانها قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تأکید کرد: “با توجه به آلودگی در منطقه صنعتی مجاور و جنوب استان بوشهر و بیماری هایی که ممکن است در آینده مردم را تهدید کند” ، ذخیره سازی سلول های بنیادی 30 سال بیمه برای شخص است و خانواده آنها که قابل درمان هستند. “از بیش از 80 بیماری صعب العلاج استفاده کنید.

این مقام مسئول با توجه به اهمیت و نیاز اعتماد صنعت به دانشگاه افزود: ما نباید سعی کنیم اشتباه کنیم و اشتباهات گذشته را تکرار کنیم ، اما با تکمیل زنجیره باید از تکرار کارهایی که قبلاً انجام شده است خودداری کنیم.

علی احمدی زاده با اشاره به مسئولیت های اجتماعی نفت در منطقه ، تأكید كرد: آموزش و آموزش قبل از ورود و توانمند سازی نیروهای بومی از نیازهای منطقه است كه منجر به بالا بردن و ارتقا improve سطح دانش و سطح منطقه و محلی می شود. جوامع

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید