عمومیکسب و کارهای برتر روز

نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

استفاده از دسته می توانید لذت بازی کردن را برای خیلی از بازی ها مثل فوتبال یا بازی های شوتر چندین برابر کند. خیلی از کاربران کنسول های بازی مثل ایکس باکس علاقه دارند تا بعضی بازی ها را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود اجرا کنند و خبر خوب اینکه برای این کار نیازی به خرید دسته بازی جدا نیست. به سادگی و فقط در چند مرحله کوتاه می توانید دسته ایکس باکس خود را به کامپیوترتان متصل و از بازی کردن با آن لذت ببرید. اگر شما هم به تازگی دسته ایکس باکس خریده‌اید و قصد دارید آن را به کامپیوتر متصل کنید؛ تا پایان این مقاله از خرید بازی استیم همراه ما باشید.

آموزش نحوه اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر

باید قبول کرد برای بعضی از بازی‌های سرعتی و دقتی به دسته ایکس باکس نیاز است. درواقع موس و کیبورد نمی‌تواند آنقدر که لازم است حس هیجان را به شما منتقل کند. بازی با کامپبوتر به همراه دسته‌هایی با کیفیت به اندازه بازی با انواع کنسول بازی ایکس باکس (سری S و وان یا 360) هیجان انگیز است به همین دلیل بهتر است تا پس از خرید کنترلر بازی هرچه زودتر با یادگیری روش اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر این هیجان را به خود هدیه دهید. برای اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر با بلوتوث نیاز نیست تا برنامه خاصی نصب کنید یا از افراد دیگر کمک بگیرید. با انجام چند مرحله بسیار ساده می‌توان کنترلر بازی را به کامپیوتر و لپ تاپ کاملا شبیه به روش اتصال به کنسول بازی متصل کرد.

  1. بلوتوث سیستم را روی حالت Pair قرار دهید تا پس از روشن شدن دسته بازی بتواند آن را پیدا کند.
  2. دکمه گاید (Guide) را چند ثانیه نگه دارید تا دسته ایکس باکس روشن شود. (دکمه وسطی که نماد X دارد)
  3. دکمه Pairing Button را 3 ثانیه نگه دارید.
  4. برای مرحله آخر منتظر بمانید تا دکمه Pairing Button شروع به چشمک زدن بکند. حال دسته بازی آماده اتصال به کامپیوتر است.

وصل کردن دسته ایکس باکس به کامپیوتر با سیم هر دسته بازی با توجه به نوع درگاه USB خود می‌تواند با کابل مربوطه به کامپیوتر و سایر سیستم‌ها متصل شود. اکثر کنترلرهای پیش از سال 2020 با درگاه میکرو USB و دسته‌های بعد از 2020 با پورت تایپ سی روانه بازار شده‌اند. برای وصل کردن دسته ایکس باکس به کامپیوتر با سیم میکرو یو اس بی (MicroUSB) یا تایپ سی (USB Type C) تنها نیاز است تا یک سر کابل را به دسته و سر دیگر را به کامپیوتر متصل کنید.

اتصال دسته ایکس باکس سری اس به کامپیوتر

دسته بازی کنسول ایکس باکس سری اس را می‌توان به 2 صورت اتصال با سیم و بی سیم به کامپیوتر و خود کنسول بازی متصل کرد. نکته‌ای که در ارتباط با استفاده از دسته بازی سری S وجود دارد، نحوه روشن ماندن و دوام آن است. کمپانی ایکس باکس دسته‌های سری S را به باتری قلمی مجهز کرده است و برای استفاده از آن باید از شارژ دسته بازی مطمئن باشید. اگر قصد دارید که از طریق سیم دسته بازی را به کنسول و کامپیوتر متصل کنید، نیازی نیست که باتری دسته شارژ داشته باشد؛ اما به محض قطع اتصال دسته خاموش می‌شود. درصورتیکه قصد اتصال دسته از طریق بلوتوث را دارید، شارژ باتری بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت دسته سری اس کار نمی‌کند.

اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر وصل کردن دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر از 3 طریق امکان پذیر است.

  1. اتصال از طریق کابل USB
  2. اتصال از طریق آداپتور Xbox Wireless
  3. اتصال از طریق بلوتوث

اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر (مدل ایکس باکس 360)

کنسول بازی ایکس باکس 360 در دو مدل الیت (Elite) و اسلیم (Slim) در بازار موجود است و کنترلرهای آن کمی با مدل سری اس، ایکس و وان از لحاظ طراحی و دکمه‌ها متفاوت هستند؛ اما مانند دسته‌های نام برده از طریق 2 روش بی سیم و با سیم به کامپیوتر متصل می‌شوند. برای استفاده از روش بی سیم باید یک دانگل بلوتوثی بخرید. پس از خرید دانگل اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر باید آن را مانند روش‌های قبلی به درگاه USB وصل کنید و پس از آن به فکر نصب نرم افزار اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر باشید. بعد از نصب برنامه و اجرای آن روی سیستم عامل ویندوز دسته بازی 360 را روشن کنید و منتظر پیام اجازه اتصال روی صفحه کامپیوتر باشید. نکته‌ای که در اتصال باید به آن توجه کنید، روشن کردن دانگل usb است. روی دانگل دکمه Bind قرار دارد. پس از زوشن کردن آن می‌توانید از روش اتصال بلوتوثی استفاده کنید.

چگونه بلوتوث کامپیوتر را برای وصل کردن دسته بازی روشن کنم؟

  • عبارت تنظیمات (Settings) را در قسمت Search وارد کنید و گزینه Devices را پیدا کنید.
  • وارد صفحه Devices بشوید و در قسمت راست صفحه روی Bluetooth & other devices کلیک کنید.
  • بلوتوث باید روی حالت روشن یا همان ON باشد. اگر اینطور نبود، دایره کوچک روی صفحه را به سمت راست بکشید تا بلوتوث روشن شود.
  • گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید.
  • به صفحه جدیدی با عنوان Add a Device منتقل می‌شوید. روی Bluetooth کلیک کنید.
  • حال زمان در دست گرفته کنترلر است. دکمه Pair قرار گرفته روی دسته را برای زمان کوتاهی فشار دهید تا نماد ایکس باکس شروع به چشمک زدن کند.
    نکته: جایگاه دکمه Pair بین دکمه‌های LB و RB قرار دارد.
  • با توجه به مدل دسته بازی که از آن استفاده می‌کنید، منتظر نمایش یکی از نام‌های Xbox Wireless Controller یا Xbox Elite Wireless Controller باشید و در نهایت روی نام آن کلیک کنید.
  • انتخاب گزینه Done نشان دهنده اتصال دسته با کامپیوتر است.

سخن آخر

تفاوتی نمی‌کند که از کدام مدل دسته بازی ایکس باکس برای بازی با کامپیوتر استفاده می‌کنید زیرا هر کدام از آن‌ها می‌توانند از به صورت با سیم و بی سیم به کامپیوتر متصل شوند. در این مقاله از تکنولایف تلاش شد تا نحوه اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر به صورت جامع به شما آموزش داده شود. از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی کردید، از شما متشکریم؛ درصورتیکه تجربه‌ای در اتصال دسته بازی به کامپیوتر از طریق یکی از روش‌های ذکر شده در مقاله را دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.