اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

پرداخت چه هزینه‌هایی برای مهاجرت به انگلستان ضروری است؟

 پرداخت چه هزینه‌هایی برای مهاجرت به انگلستان ضروری است؟

کشور انگلستان در شمال غربی اروپا به عنوان جزیره‌ای در دل بریتانیای کبیر میان آب‌های اقیانوس اطلس، دریای شمالی و دریای سلتی قرار گرفته است. بنابراین انگلستان را نباید با بریتانیا اشتباه گرفت و بریتانیا در واقع یک پادشاهی متحد شامل کشورهای انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز شده که خاندان سلطنتی انگلستان بر آن‌ها حکومت می‌کند. پایتخت انگلستان، شهر لندن است که بیش از 10 میلیون جمعیت داشته و به عنوان قطب اقتصادی آن نیز شناخته می‌شود. (شهرهای ادینبرا، کاردیف و بلفاست نیز به ترتیب پایتخت کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هستند). مهاجرت به انگلستانبه ویژه در میان شهروندان کشورهای ایرلند، هند، پاکستان، نیجریه، غنا، کنیا و هونگ کونگ پس از پایان جنگ جهانی دوم افزایش یافت. تنها در سال 2019، حدود 612 هزار نفر به این کشور مهاجرت کردند. مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به انگلستان به شمار می‌آیند که سالانه هزاران نفر از این طریق به این کشور سفر می‌کنند.

 ویزای تحصیلی انگلیس ملک پور: سابقه مهاجرت به این کشور به دوران امپراطوری روم باز می‌گردد، اما موج اصلی و مدرن مهاجرت با جنگ جهانی دوم آغاز شد. نخستین مهاجران دوران جنگ، یهودی‌های مقیم آلمان بودند که برای فرار از حکومت هیتلر به بریتانیا رفتند. پس از پایان جنگ و استقلال مستعمره‌های انگلستان در سراسر جهان، موج جدیدی از مهاجرت به انگلستان آغاز شد. شبه جزیره هند، جنوب شرقی آسیا، اقیانوسیه و حوزه کارائیب منشا اصلی این مهاجرت را تشکیل می‌دادند. در سال 1946، انگلستان برای جبران کمبود در نیروی کار فرمانی را صادر کرد که طبق آن شهروندان کشورهای مشترک المنافع می‌توانستند بدون نیاز به ویزا به این کشور مهاجرت کنند. این سیاست موجب شد تا مهاجرتی گسترده به انگلستان آغاز شود، تا جایی که در سال 1963 بیش از 136 هزار نفر به این کشور مهاجرت کرده بودند. تا جایی که در سال 1963 بیش از 136 هزار نفر به این کشور مهاجرت کرده بودند و بنابراین مجلس این کشور قوانینی برای کنترل مهاجرت به انگلستان را وضع کرد. با این اقدام، در دهه 1970 تنها افرادی که موفق به دریافت مجوز کاری شده و یا خانواده آن‌ها از شهروندان انگلیسی بودند، اجازه مهاجرت به این کشور را داشتند. با آغاز دهه 1990 و افزایش دوباره مهاجران به این کشور، سیاست‌های جدیدی اتخاذ شده و سرانجام در سال 2006 برای نخستین بار از سیستم امتیاز بندی در ارائه ویزای انگلستان رونمایی شده که بر اساس معیارهایی چون سن، تحصیلات، درآمد و سابقه زندگی در انگلستان متقاضیان را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کرد. این سیاست کنترلی در سال 2020 مجددا به روز رسانی و در دستور کار قرار گرفته تا به همراه دیگر سیاست‌های اداره مهاجرت انگلستان، ورود مهاجران را به این کشور محدودتر سازد.

 همانطور که گفته شد مهاجرت به انگلستان برای سال‌های متمادی به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، در میان مردم جهان محبوبیت زیادی داشته است. انگلستان دارای حدود 55 میلیون نفر جمعیت در خود می‌باشد که از نظر جمعیت در رتبه 21ام جهانی قرار دارد و ورود گسترده مهاجران به این کشور موجب شده تا بافت جمعیتی کشور انگلستان تحت تاثیر قرار بگیرد. در سال 2019، حدود 6.2 میلیون نفر از ساکنین این کشور تابعیتی غیر انگلیسی داشته و 9.5 میلیون نفر نیز خارج از مرزهای این کشور به دنیا آمده بودند. از این جمعیت حدود 37% در شهر لندن تمرکز یافته‌اند، همچنین دانشجویان بیشترین میزان مهاجران را در این کشور تشکیل می‌دهند.

 اقتصاد بریتانیا بر محور اقتصاد بازار آزاد قرار داشته و بر اساس ارزش ارزی و میزان تولید ناخالصی، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. رئیس خزانه‌داری بریتانیا مسئولیت اجرای سیاست‌های اقتصادی این کشور را برعهده دارد و بانک مرکزی انگلستان نیز به سیاست‌های پولی آن رسیدگی می‌کند. بخش اصلی اقتصاد بریتانیا را فعالیت‌های خدماتی تشکیل داده و شهر لندن نیز پس از نیویورک به عنوان دومین قطب مالی جهان به شمار می‌آید.

در قرن هفدهم انگلستان پیشتاز انقلاب صنعتی در جهان شد و پس از آن عصر اختراعات و پیشرفت‌های تکنولوژیک در این کشور آغاز گشت. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر مهاجرت به انگلستان نیز انقلاب صنعتی بود. از آن زمان تا کنون، بریتانیا یکی از مهم‌ترین قدرت‌های صنعتی جهان، به ویژه در صنعت هوافضا، کشتی‌سازی، اتومبیل، فولاد و معدن است. با آغاز قرن بیستم صنایع داروسازی و غذایی نیز پیشرفت کرده و در دهه‌های اخیر نیز تکنولوژی‌های دیجیتال در این کشور توسعه یافت. صنعت توریسم و تجارت نیز از مهم‌ترین منابع درآمدی کشور بریتانیا محسوب می‌شوند.

 حوزه آموزش در کشور بریتانیا در هر چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است، یعنی هر کشور اختیارات خود را در این زمینه دارد. به طور کلی حدود 38% جمعیت بریتانیا تحصیلات دانشگاهی دارند، همچنین پس از آمریکا، این کشور بیشترین تعداد دانشگاه را در لیست 100 دانشگاه برتر جهان در اختیار دارد.

در انگلستان تحصیلات از سنین 6-16 سالگی اجباری بوده و اکثریت کودکان به مدرسه‌های دولتی می‌روند. دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در دنیا هستند که بیش از هشت قرن قدمت دارند. این کشور در زمینه تحصیلات دانشگاهی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته می‌شود. دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، کالج سلطنتی لندن، UCL، ادینبرا، منچستر، کینگز کالج لندن، LSE، بریستول، وارویک، گلاسگو، دورهام، بیرمنگام، ساوت همپتون، لیدز، شفیلد، سنت اندروز و ناتینگهام همگی در لیست 100 دانشگاه برتر جهان هستند. در حال حاضر بیش از 480 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند.

 خدمات درمانی نیز همچون آموزش در کشور انگلستان امری قدرت‌سپاری شده است، یعنی هر کشور اختیارات خود را در زمینه قانون‌گذاری و اجرای آن دارد. طرح پوشش درمانی دولتی برای تمامی شهروندان بریتانیا و دارندگان اقامت دائم آن رایگان بوده و از محل مالیات‌های عمومی تامین می‌شود. این کشور در رتبه‌بندی بهترین سیستم‌های درمانی در جهان، رتبه 6 ام را کسب کرده که این موضوع یکی از دلایل افراد برای مهاجرت به انگلستان است. علاوه بر بیمه دولتی، هر کشور شامل شرکت‌ها و موسسات ارائه دهنده پوشش درمانی خصوصی نیز شده که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 کشور بریتانیا بر اساس مشروطه سلطنتی اداره می‌شود. خاندان سلطنتی در راس امور بوده و دو مجلس عوام و لردها نیز دو بازوی اصلی قانونگذاری در کشور به شمار می‌آیند. نخست‌وزیر و کابینه وی از داخل مجلس عوام و بر اساس رای اکثریت انتخاب می‌شود. همچنین دادگاه عالی نیز به عنوان قوه‌ای مستقل وظیفه رسیدگی به قوانین و اجرای آن‌ها را برعهده دارد. چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در امور داخلی خودمختار بوده، اما برخلاف فدراسیون از اختیارات کمتری که حالت موقتی نیز دارد، برخوردار هستند. همچنین این کشور 14 منطقه و کشور وابسته در سراسر دنیا داشته و خاندان سلطنتی انگلستان نیز به عنوان خاندان سلطنتی استرالیا، کانادا و نیوزلند نیز شناخته می‌شود.

ادبیات، موسیقی، تئاتر و به طور کلی هنر یکی از مهم‌ترین صادرات انگلستان به کشورهای جهان است که موجبات تاثیرگذاری فرهنگی در آن‌ها را فراهم می‌آورد. این کشور از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی برخوردار بوده که در سال‌های اخیر با افزایش موج مهاجرت به انگلستانتحت تاثیر فرهنگ‌های جدید مهاجران قرار گرفته است. با این‌حال حدود 80% از جمعیت این کشور را سفیدپوستان بریتانیایی تشکیل داده و پس از آن آسیایی‌ها، سیاه‌پوستان و چینی‌ها مهم‌ترین گروه‌های قومی ساکن در بریتانیا هستند. مذهب اسلام و هندو نیز پس از اکثریت مسیحی، پیروان بیشتری نسبت به دیگر ادیان دارند.

بیشتر نواحی بریتانیا آب و هوایی معتدل داشته و بارش باران در سراسر سال در جریان است؛ به ویژه شهر لندن که به شهر همواره ابری و بارانی مشهور است. در زمستان‌ها دمای هوا ممکن است تا 20- درجه نیز کاهش یافته و در تابستان‌ها هم تا 35 درجه افزایش یابد. قسمت‌های شرقی انگلیس آب و هوایی خشک‌تر و قسمت‌های غربی آب و هوایی خنک‌تر و مرطوب‌تر را دارند. جریان‌های اقیانوس اطلس موجب زمستان‌های معتدل‌تر و همراه با بارش در غرب این کشور شده و تابستان‌ها نیز در نواحی شمالی خنک‌تر از نواحی جنوبی در انگلستان هستند.

 مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. ویزای تحصیلی این کشور که با نام Tier 4 نیز شناخته می‌شود، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و تحصیل در دوره‌های کوتاه‌ مدت در نظر گرفته شده است. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی متفاوت است و در واقع کشور انگلستان یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. متوسط شهریه سالیانه دانشگاه‌ها در این کشور 11 تا 43 هزار دلار بوده و در برخی رشته‌ها مانند پزشکی ممکن است تا 83 هزار دلار در سال نیز افزایش یابد. اگرچه این کشور یکی از گران‌ترین کشورها در جهان برای تحصیل به شمار می‌آید، اما بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای آن اقدام کنند.

شهر لندن تقریبا در ارائه گزارش و آمار هر سال، جزء 5 شهر برتر دانشجویی جهان قرار می‌گیرد و چه بسا در بسیاری از سال‌ها نیز در این جداول جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد که بیش از 125 هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده است. دانشجویان در مسیر مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیلی، پس از پایان تحصیلات خود به مدت 4 ماه مهلت دارند تا کار پیدا کرده و اقامت خود را از طریق دریافت ویزای کاری تمدید کنند.

 یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور انگلستان، مهاجرتز طریق دریافت مجوز کار و ویزای کاری این کشور است. کشور بریتانیا به منظور جبران کمبود نیروی کار ماهر و استفاده از متخصصین در سراسر جهان، انواع مختلفی از ویزای کاری را به علاقه‌مندان کار در این کشور ارائه می‌دهد و البته بهتر است بدانید که در مسیر مهاجرت کاری انگلیس بسیار جنبه رقابت داشته و افراد دارای صلاحیت‌های بسیار بالای علمی، تحصیلی، تخصصی و… شانس اخذ این نوع ویزای انگلستان را خواهند داشت. برای دریافت ویزای کاری نیروی ماهر انگلستان در سال 2023، تمامی متقاضیان باید از طرف کارفرمایی معتبر پیشنهادی شغلی دریافت کرده تا درخواست آن‌ها از طریق سیستم امتیازبندی در اداره مهاجرت این کشور بررسی شود. علاوه بر ویزای کاری نیروی ماهر بریتانیا و انگلستان که آن را با نام ویزای کاری عمومی نیز می‌شناسند، متقاضیان می‌توانند برای انواع ویزای کاری موقت، ویزای نوآوری، ویزای استارت آپی و ویزای استعداد جهانی نیز اقدام کنند