چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

فناوری چاپگرهای سه بعدی که می توانند بافتهای سلول زنده را با مواد زیستی تولید کنند توسط یک شرکت فناوری داخلی بومی سازی شده است.

به گزارش دوران خبر، مجموعه ای از فناوری چاپگر سه بعدی مبتنی بر پنوماتیک را طراحی و توسعه داده است که قادر به چاپ سلول های زنده در یک محیط تمیز است ، که می تواند برای تولید بافت های مصنوعی با دقت و سرعت بالا استفاده شود.

در حال حاضر مدل های تجاری این دستگاه در مراکز تحقیقاتی فعالیت می کنند و در زمینه مهندسی بافت و پزشکی ترمیمی به اساتید و دانشجویان خدمات ارائه می دهند. با ارائه این محصول به محققان و فعالان فناوری ، زمینه را برای تولید محصولاتی که در زمینه زیست و بهداشت به طور گسترده استفاده می شوند ، فراهم می کند.

مدل های مختلف این دستگاه با استفاده از قطعات و قابلیت های مختلف ، توانایی چاپ انواع هیدروژل های حاوی سلول ، مواد بیولوژیکی کامپوزیت حاوی پلیمرهای قابل تجزیه و ترکیبی از دو عنصر را دارند.

این دستگاه با قابلیت کنترل دما از صفر تا 175 درجه سانتیگراد به شما امکان چاپ طیف گسترده ای از مواد را می دهد. قابلیت اتصال ماوراio بنفش این چاپگر با استفاده از دو منبع نور در طول موج 365 و 405 نانومتر قدرت زیادی را ارائه می دهد. این دستگاه به راحتی جابجا شده و می تواند به مکان های خاصی منتقل شود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، فعالان فناوری این شرکت توانایی حرکت بستر دستگاه را به گونه ای طراحی کرده اند که بتواند با دقت 5 میکرون در هر جهت حرکت کند. چاپگر زیستی با قابلیت چاپ پلیمرها و هیدروژل ها در محیطی عاری از آلاینده ها و ذرات می تواند زمینه چاپ سلول را فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید