فرهنگ و هنرکسب و کارهای برتر روز

چاپ روی چرم و چوب طبیعی در نیوارت

آشنایی با چاپ رول یووی و کاربردهای آن

چاپ یووی روشی پیشرفته در چاپ های دیجیتال است که قابلیت انجام بر روی سطوح مختلف را دارد. این چاپ معمولا به دو روش رول یو وی و چاپ یو وی تخت ( فلت بد ) انجام میشود .چاپ رول یووی بر روی متریال هایی که به صورت رول هستن قابل استفاده می باشد. در چاپ رول UV رنگ ها از کیفیت و شفافیت بالایی برخوردارند و جلوه های بصری خاصی در کار ایجاد می کنند. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی ها و مزایای چاپ یووی رول نسبت به چاپ چوب آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

چاپ یووی (UV) چیست؟

کلمه UV مخفف Ultraviolet به معنای فرابنفش می باشد. چاپ UV یکی از انواع چاپ است که در آن از جوهر مخصوص استفاده میشود . در این مدل چاپ برای خشک شدن جوهر از اشعه فرابنفش استفاده میشود . در مجتمع چاپ هنرنوین خدمات چاپ دیجیتال UV (قابلیت تیراژ محدود) به صورت رول به رول ( تا عرض 320 سانتی متر و طول نامحدود ) و چاپ یووی فلت یا تخت ( تا ابعاد 250 *160 سانتی متر) ارائه میشود.

چاپ رول یووی چیست ؟

یکی از انواع چاپ های UV، چاپ رول به رول یووی است که برای متریال هایی که به صورت رول هستند استفاده می شود. از چاپ رول یووی می توان با اهداف مختلف استفاده نمود . برای مثال چاپ روی انواع چرم مصنوعی و طبیعی جهت ساخت کیف و کفش، چاپ روی انواع پارچه و برزنت، چاپ استیکر یووی، چاپ فلکسی یو وی،چاپ بک لایت UV و غیره.

موارد استفاده از چاپ رول یو وی

به دلیل قابلیت استفاده از هر نوع متریالی در این دستگاه، دست افراد برای انجام کارهای خلاقانه و باکیفیت باز می باشد. موارد مورد کاربرد از این چاپ را در زیر نام می بریم:

  • چاپ بر روی پی وی سی فیلم و مدیا های خاص
  • چاپ انواع باریسول ها
  • چاپ بر روی پرده ها مانند پرده زبرا تصویری، شید و…
  • چاپ بر روی پارچه و انواع چرم
  • چاپ چند بعدی روی کاغذ دیواری
  • چاپ استیکر مش وینیل
  • چاپ سولیت های با گرماژ متفاوت به صورت یک رو و یا دو رو
  • انواع چاپ بک لایت با کیفیت بسیار بالا
  • چاپ کاغذ کالک برای استفاده در ساخت ساز دف
  • چاپ بر روی انواع متریال های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی
  • چاپ چادر ترانزیت ( چاپ روی چادر ترانزیت، چاپ روی برزنت، چاپ روی پارچه ترانزیت، چاپ روی چادر کامیون، چاپ روی چادر ماشین )

مزایای چاپ رول یووی

  • سرعت بالا : چاپ رول یووی روند کار سریعی دارد و جوهر در حین چاپ به سرعت خشک می شود.
  • کیفیت بالا : این نوع چاپ وضوح و درخشندگی بالایی دارد و کیفیت فوق العاده ای را روی سطح کار مشاهده خواهید نمود.
  • انعطاف پذیری : چاپ یووی رول به رول بسیار منعطف بوده و به راحتی و سرعت می تواند بر روی سطوح مختلف فرآیند چاپ را با بالاترین کیفیت انجام دهد.
  • ماندگاری : چاپ های یووی رول به دلیل استفاده از جوهر با کیفیت بسیار بالا و استفاده از اشعه فرابنفش در مراحل چاپ، دوام و ماندگاری بالایی دارند. این نوع چاپ ها ضد خش، ضد نور و ضد آب بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر ناپذیر هستند.
  • قابلیت استفاده در متریال ها مختلف: در چاپ رول به رول یووی می توان بر روی انواع متریال مختلف مانند دیوارپوش ها، نایلون، پارچه، چرم طبیعی و مصنوعی، کاغذ دیواری وغیره چاپ نمود.

کاربرد چاپ رول یووی

چاپ رول یووی بر روی سطوح و مواد مختلف مانند پارچه، رومبلی، پرده، تابلوهای تبلیغاتی، سایبان ها و… کاربرد دارد. در ادامه به تعدادی از کاربرد های این نوع چاپ دیجیتال اشاره خواهیم کرد:

  • جهت تولید پرده های معمولی و مدرن مانند پرده زبرا، شید و… کاربرد دارد. چاپ یووی گزینه خیلی خوبی جهت ایجاد نقش و طرح های مختلف و زیبا می باشد. با چاپ پرده زبرا می توان پرده دلخواه خود را در پنجره خانه در معرض دید قرار دهید.
  • چاپ یووی بر روی لایت باکس ها و تابلوهای پشت نور نیز ممکن می باشد. چاپ بک لایت یووی کیفیت عالی و دقت بسیار بالایی دارند و در تابلو های فضای خارجی کاربرد دارند. همین طور که گفته شد این نوع چاپ ظرافت و ماندگاری بالایی دارند.
  • اپ رول به رول در صنعت دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارد. در این نوع چاپ می توان کاغذ دیواری با طرح های معمولی و سه بعدی اجرا نمود و دیواری زیبا و منحصر به فرد در منزل داشت. کاغذ دیواری هایی که با تکنیک رول UV‌ چاپ شده اند، مقاومت بالایی دارند و نیازی به روکش لمینت ندارد.
  • این نوع چاپ بر روی پلیمر، همان متریال سایبان و چترها و بنر های تبلیغاتی و نیز چادر ماشین های تریلی و ترانزیت مورد استفاده است. چاپ رول یووی بر روی پلیمر این امکان را می دهد تا بتوان خدمات تبلیغاتی و پیام های خاص را به راحتی و باکیفیت بالا چاپ نمود

کاربردهای دیگر

  • چاپ یووی بر روی پارچه از دیگر قابلیت های این نوع دستگاه است. که این فرصت را به شما می دهد تا بر روی پارچه های خود طرح های منحصر به فردی داشته باشید. پارچه هایی مورد استفاده در رو مبلی، پارچه زبرا، پارچه بوم و … که در کنار زیبایی، مقرون به صرفه و انجام شدنی می باشد.
  • استفاده از پارچه های کشسان در دکوراسیون محیط های مختلف مانند سقف کاربرد دارد. این طاق پوش ها جلوه زیبایی به فضای اتاق می بخشد. تکنیک چاپ یووی رول به رول به گونه ای است که می توان بر روی محصولات کشسان، نیز طرح مورد نظر خود را با طول نامحدود انجام داد.

قیمت چاپ رول یووی

قیمت چاپ رول یو وی به عوامل مختلفی مانند، ابعاد و متراژ کار، میزان جوهر، مدت انجام چاپ و جنس متریال بستگی دارد. هر کدام از این عوامل در قیمت نهایی چاپ رول به رول تاثیر دارند. لطفا جهت بهره مندی از مشاوره رایگان و دریافت قیمت دقیق با کارشناسان هنرنوین تماس بگیرید. قیمت دقیق چاپ رول UV بعد از پایان کار و بررسی متراژ کار، حجم و ساعت کار به مشتری اعلام می گردد.

کلام آخر

با مطالعه این مطلب دانستید که دستگاه های چاپ رول یووی قابلیت چاپ بر روی سطوح با جنس های مختلف با کیفیت عالی را دارند. رول هایی از جنس پارچه تکستایل، کاغذ دیواری، بنر لمپوست، برزنت های تبلیغاتی و… را می توان به عنوان متریال چاپی در این دستگاه قرار داد و بر روی آن چاپ نمود. شرکت نیوارت با تجربه زیاد در زمینه چاپ های دیجیتال با دستگاه های رول یووی، انواع خدماتی چاپی را با کیفیت عالی و هزینه مناسب را خدمت مشتریان خود عرضه می نماید.

سفارش چاپ روی چرم، چوب و فلز آسان‌تر از همیشه!

از جمله صنعت‌هایی که در دهه های اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است می‌توان به صنعت چاپ اشاره کرد. درگذشته این صنعت تنها به چاپ روی کاغذ و مقوا خلاصه می‌شد، در حالی که با پیشرفت بسیار گسترده این صنعت امروزه چاپ روی فلز، چوب و چرم نیز انجام می‌شود. در روش‌های مختلف این نوع چاپ هرگونه طرح، تصویر و نوشته‌هایی که مشتری درخواست دهد بر روی محصولاتی مانند قاب موبایل، ظروف چوبی، سررسید و … در تعداد دلخواه چاپ می‌شود. به همین منظور و به قصد آشنایی با چاپ روی فلز، چاپ روی چوب و چاپ روی چرم طبیعی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این نوع چاپ‌ها بپردازیم.

چاپ روی چرم

در حال حاضر چاپ روی چرم برروی چرم طبیعی و مصنوعی انجام می‌گیرد که از بین آنها چرم طبیعی از پوست حیوانات ساخته شده و به 3 نوع سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود. چرم سبک از پوست حیوانات درست شده و قیمت ارزان‌تری دارد اما در مقابل استقامت کمتری را نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

برخلاف چرم سبک، چرم‌های سنگین بهترین و بادوام‌ترین نوع چرم هستند که از آنها برای ساخت وسایلی که در معرض ضربه قرار دارند، استفاده می‌شود. اما چرم نیمه سنگین از پوست حیواناتی مانند کروکودیل ساخته شده که در عین زیبایی و استقامت مناسب، معمولاً برای تولید کالاهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این بین افرادی که به محیط زیست و حیوانات احترام می‌گذارند به دلیل علاقه‌ای که به زیبایی و کیفیت وسایل چرمی دارند، ترجیح می‌دهند از چرم‌های مصنوعی برای چاپ روی چرم استفاده کنند. چرم مصنوعی برخلاف چرم طبیعی از ترکیبی از چرم‌های گیاهی، پارچه و پلاستیک تولید شده و برای ساخت آن از پوست حیوانات استفاده نمی‌شود.

روش های چاپ روی چرم

قبل از اینکه صنعت چاپ مورد تحول قرار بگیرد و دستگاه‌های چاپ چرم به بازار وارد شوند برای چاپ روی چرم از قالب‌های مربوط به طرح چاپی و با تزیین رنگ قالب این روش انجام می‌شد. اما امروزه چاپ روی چرم با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اکوسالونت و چاپ یووی انجام می‌گیرد. در مجموعه آی آر چاپ پرکاربردترین دستگاه چاپ روی چرم دستگاه چاپ یووی است که به راحتی می‌تواند طرح‌های سفارش مشتری را با هزینه کم چاپ کند. به طوری که طرح چاپ شده بر روی چرم مصنوعی یا طبیعی بلافاصله بعد از هک شدن با تابش اشعه خشک می‌شود و در مقابل گرما و خراشیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

کاربرد انواع چاپ روی چرم

چاپ روی چرم در حوزه های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در حوزه تجاری برای تولید وسایلی مانند دفترچه یادداشت، قاب موبایل، کیف، کفش، دستکش و … که بعد از چاپ، با کیفیت بالا و ظاهر زیبا به بازار عرضه می‌شوند. برخی از افراد نیز تمایل دارند که با چاپ طرح دلخواه خود بر روی چرم از آن به عنوان رومیزی، روکش صندلی، جا خودکاری و … استفاده کنند. از دیگر کاربردهای چاپ روی چرم می‌توان به استفاده در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه، چاپ کارت ویزیت، چاپ اتیکت تبلیغاتی، چاپ جلد یا کاور و هدایای تبلیغاتی اشاره کرد.

چاپ روی فلز

یکی دیگر از متریال‌هایی که به دلیل داشتن کیفیت چاپی بالا و ماندگاری مناسب در حوزه‌های مختلف چاپ، از آن استفاده می‌شود، چاپ روی فلز است. این روش به دلیل آنکه ماندگاری بسیار بالایی در برابر آسیب‌های مختلف مانند ضربه و شرایط آب و هوایی دارد، بیشتر مورد توجه افرادی که به دنبال تبلیغات برند خود هستند قرار می‌گیرد. چاپ روی فلز در گذشته با استفاده از روش‌هایی مانند تامپو و سیلک انجام می‌شد که با محدودیت‌هایی مانند نداشتن رنگ‌های متنوع و کیفیت و رزولوشن پایین همراه بود.

به همین دلیل رفته رفته و با پیشرفت‌های بیشتر در این صنعت، چاپ روی فلز با استفاده از روشی به نام فلت بد که توسط دستگاه چاپ یووی انجام می‌شود رونق گرفت. در مجموعه آی‌آرچاپ نیز از این دستگاه برای چاپ تبلیغات برند شما روی انواع فلزهای آلومینیوم، استیل، آهن و گالوانیزه استفاده می‌کنند که مهمترین مزیت آن چاپ با رزولوشن بالا و ماندگاری مناسب است.

روش های چاپ روی فلز

همانطور که اشاره کردیم چاپ روی فلز با استفاده از دستگاهی به نام فلت بد انجام می‌شود که یکی از مهمترین مزایای آن برای کاربران این است که می‌توانند به راحتی ارتفاع کار را نسبت به قطر آن تغییر دهند. بدین ترتیب پس از قرارگیری سطح مورد نظر، چاپ روی فلز با استفاده از دستگاه به صورت دیجیتال انجام شده و برای خشک شدن جوهر، اشعه فرابنفش به آن می‌تابد. از جمله تفاوت‌های این روش با روش اکوسالونت در این است که در چاپ فلت بد جوهر سریع‌تر خشک شده و چون به طرح حجم می‌دهد باعث زیبایی بیشتر کار و برجسته دیده شدن طرح مورد نظر می‌شود.

کاربردهای چاپ روی فلز

فلز جزو یکی از مقاومترین موادی است که معمولاً از آن در ساخت بسیاری از وسایل و تجهیزات استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای چاپ روی فلز می‌توان به تبلیغات تابلوهای اطلاع رسانی، چاپ بیلبورد، ایستگاه اتوبوس، تابلوهای میادین و غیره اشاره کرد.

از دیگر کاربردهای چاپ روی فلز:

  • استفاده به عنوان تابلوی نامگذاری اتاق
  • تابلوهای نفیس لوح و هدایا
  • دکوراسیون داخلی
  • و چاپ روی ابزارآلاتی مانند خط کش‌های فلزی

چاپ روی چوب

با وجود تکنولوژی‌های جدید در صنعت چاپ، چاپ روی چوب نیز برای انواع کارهای هنری و تبلیغاتی رونق پیدا کرد. شما می‌توانید حتی عکس عزیزان‌تان را نیز روی چوب یا ام دی اف چاپ کرده و آن را به عنوان هدیه‌ای خاص و زیبا هدیه دهید. به طور کلی چاپ روی چوب‌هایی انجام می‌شود که صاف و صیقلی باشند. به همین دلیل برای این روش از چوب کار شده، تخته فیبر یا ام دی اف استفاده می‌شود. از چاپ روی ام دی اف معمولی بیشتر برای ساخت کابینت استفاده شده و از چاپ روی چوب بیشتر در فضاهایی استفاده می‌شود که مشتریان تمایل به صرف هزینه بیشتر دارند. چاپ روی چوب نیز مانند چاپ روی فلز و چاپ روی چرم با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد انجام می‌شود.

کاربرد های چاپ روی چوب

  • چاپ روی وسایل تزیینی مانند ساعت، زیر لیوانی، قاب عکس
  • استفاده در دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه‌ها
  • ساخت استندهای چوبی برای معرفی محصولات
  • چاپ انواع تابلوهای تبلیغاتی
  • چاپ روی فیبر به عنوان استند نمایشگاهی یا قفسه‌های مراکز
  • چاپ انواع تندیس و لوح‌های تقدیر
  • چاپ روی لوازم بازی گروهی شطرنج و تخته نرد

سفارش آنلاین چاپ رو انواع سطوح

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار گرفت شما می‌توانید با در نظر گرفتن حوزه چاپی و میزان ماندگاری و کیفیت هر یک از چاپ‌های روی فلز، چاپ روی شیشه، چرم و چوب، متریال مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و به صورت آنلاین محصول مورد نظر خود را در سایت سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. قابل ذکر است که هزینه هر یک از چاپ‌ها بسته به نوع دستگاهی که برای چاپ روی این نوع متریال‌ها استفاده می‌شود متغیر خواهد بود. اما در صورتی که می‌خواهید نهایت کیفیت را استفاده کنید ما به شما چاپ از طریق دستگاه اکوسالونت و یا چاپ یووی را پیشنهاد می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید