عمومیکسب و کارهای برتر روز

چرا پکیج به هواگیری نیاز دارد؟

هواگیری پکیج و رادیاتور یکی از مهم ترین کارهایی است که به منظور بهبود عملکرد رادیاتور باید به آن توجه داشته باشید. در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره از سوی دارندگان پکیج و رادیاتور پرسیده می شود این است که چرا پکیج به هواگیری نیاز دارد؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم با ما همراه باشید تا در مورد اهمیت هواگیری پکیج دیواری اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

اهمیت هواگیری پکیج

به منظور بررسی اهمیت و چرایی هواگیری پکیج باید گفت که هواگیری یکی از مهم ترین کارهایی است که باید آن را به صورت منظم و حداقل سالی یکبار انجام دهید تا از این طریق به بهتر کار کردن پکیج و رادیاتور خود کمک کنید.

پیشنهاد می شود که فرآیند هواگیری پکیج و رادیاتور را به صورت منظم و در زمان سرویس پکیج انجام دهید. در صورتی که نمی توانید این کار را به شکل درست و اصولی انجام دهید می توانید از تعمیرکار پکیج کمک بخواهید.

اگر بخواهیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که چرا پکیج به هواگیری نیاز دارد باید گفت که اگر شما سرویس پکیج و همچنین هواگیری پکیج را زمان مناسبی از سال و همچنین به صورت منظم انجام دهید، دیگر با مشکلاتی مثل هوا گرفتن لوله های رادیاتور و پکیج مواجه نخواهید شد و همین مسئله باعث افزایش طول عمر پکیج دیواری شما خواهد شد.

همچنین اگر بتوانید هواگیری پکیج را در زمان مناسب و به شکل درست انجام دهید، کار کرد و عملکرد پکیج بهبود پیدا می کند و همچنین می توانید شاهد افزایش راندمان سیستم پکیج شوید.

بهترین زمان هواگیری پکیج

اگر بخواهیم بهترین زمان برای هواگیری پکیج دیواری را به شما ارائه دهیم باید گفت که مناسب ترین زمان برای انجام این کار، در آغاز فصل سرد زمستان است. چرا که در این زمان اوج کار پکیج دیواری شما است و لازم است تا فرآیند سرویس آن به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مشکلات رایج در صورت عدم هواگیری پکیج

در صورتی که هواگیری پکیج را به تعویق بیندازید و این کار را انجام ندهید، رادیاتورها و پکیج ها با مشکلات و چالش های مختلفی رو به رو خواهند شد. اگر بخواهیم شما را با این مشکلات آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب خروجی از پکیج سرد و گرم می شود
  • آب مصرفی را به خوبی نمی توان گرم کرد
  • حرارت خارج شده از شوفاژ گرم و سرد می شود
  • پکیج خاموش و روشن می شود

نحوه هواگیری پکیج

پس از آن که شما را با اهمیت هواگیری پکیج آشنا کردیم حال لازم است تا در مورد نحوه انجام این کار اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم. به منظور هواگیری رادیاتور ها و پکیج در گام اولین باید اقدام به روشن کردن پکیج کنید.

سپس باید متناسب با نوع دستگاه خود، پکیج را بر روی حالت زمستان و یا گرم کردن قرار دهید. سپس در مرحله بعدی لازم است تا قسمت پایینی پکیج را باز کرده و از این طریق اجازه دهید تا محتوایی که در داخل پکیج وجود دارد از آن خارج شود.

در این مرحله باید اجازه دهید تا آب داخل پکیج نیز از این طریق خارج شود. شما باید در این مرحله صبر کنید تا تمامی هوا درون پکیج به همراه آب از آن خارج شده و به اصطلاح هواگیری پکیج انجام شود.

سپس باید در گام بعدی شوفاژهای محیط را نیز یک به یک بررسی کنید. شما باید تمامی ورودی و خروجی شوفاژها و یا رادیاتورهای متصل به پکیج را باز بگذارید تا از این طریق مشخص شود که آیا با مشکل مسدود بودن شوفاژها مواجه هستید یا خیر. نکته مهمی که به منظور انجام این کار باید به آن توجه داشته باشید این است که در این مرحله از فرآیند هواگیری پکیج نباید هیچ گونه صدای غیر طبیعی از بخش های مختلف سیستم گرمایش نظیر پکیج و یا رادیاتور ها خارج شود. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید نیاز است تا از یک فرد متخصص بخواهید تا وضعیت پکیج ها و رادیاتورهای شما را بررسی کند.

در مرحله بعدی اگر بتوانید به درستی اقدام به هواگیری پکیج کنید، فشار آب کم می شود. سپس باید برای تنظیم فشار آب، شیر زیر پکیج را باز کرده و اجازه دهید تا از این طریق فشار آب تنظیم شود. سپس باید پس از تنظیم فشار، آب را ببندید.

در صورتی که تمامی مراحل بیان شده را یک به یک و با دقت انجام دهید، می توانید بدون مشخص عملیات هواگیری پکیج را انجام دهید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به اهمیت هواگیری پکیج انداخته و بیان کردیم که انجام این کار چه مزایایی برای شما به همراه خواهد داشت. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید از طریق هواگیری پکیج به بهبود عملکرد این سیستم کمک کرده و از این طریق به بهترین شکل ممکن از پکیج و رادیاتور استفاده کنید.

در انتها نیز لازم به ذکر است که اگر در طی فرآیند هواگیری پکیج دیواری با چالش و مشکل خاصی مواجه شدید، سریعا از افراد متخصص تیم تهران سرویس کاران بخواهید تا وضعیت پکیج شما را بررسی کنند.

دقت داشته باشید که مجموعه تهران سرویس کاران نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان و نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور به صورت کاملا تخصصی است.

دیدگاهتان را بنویسید