علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست؟ انواع پکیج و الزام استفاده از آن

حفاظت از منابع آب زیرزمینی یک امر ضروری است، چون آب های زیرزمینی به طور حیاتی به منابع آبهای سطحی متصل است. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی جهت تصفیه یا پیش تصفیه پساب بهداشتی یا صنعتی جهت استفاده مجدد در کشاورزی یا صنعت است. فاضلاب انسانی بعلت بار آلودگی آلی زیادی که دارد باعث آلودگی آب های سطحی و زیر سطحی می گردد.

پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی سیستم های از پیش مهندسی شده ای هستند که برای تصفیه فاضلاب های مسکونی، تجاری و صنعتی طراحی شده اند. این پکیج ها معمولاً در مناطقی که دسترسی به سیستم فاضلاب شهری وجود ندارد یا زمانی که سیستم موجود ناکافی است استفاده می شود.  سیستم های هوادهی گسترده از باکتری ها برای تجزیه مواد آلی استفاده می کنند. این پکیج، مجموعه‌ای از چند مرحله تخصصی نظیر هوادهی، گندزدایی، فیلتراسیون و… است.

پکیج تصفیه فاضلاب

 

آبهای زیرزمینی به قدری آهسته حرکت می‌کنند که بروز مشکلات مدت زیادی طول میکشد. به همین دلیل و از آنجایی که پاکسازی یک سفره آب آلوده بسیار هزینه‌بر است و حتی با وجود هزینه زیاد، گاهی غیر ممکن است؛ ترجیحا باید از وقوع آلودگی در وهله اول جلوگیری شود.  از جمله تجهیزات لازم برای جلوگیری از ورود آلودگی های فاضلاب های صنعتی و فاضلاب های بهداشتی-انسانی به آبهای زیرزمینی میتوان به چربی گیر ها، سپتیک تانک ها و پکیج تصفیه فاضلاب اشاره کرد.

انواع پکیج شامل واحدهای تصفیه هوازی (ATUs)، سیستم های هوادهی توسعه یافته، راکتورهای دسته ای توالی (SBRs) و بیوراکتورهای غشایی (MBRs) می باشد. هر نوع پکیج مجموعه ای از الزامات خاص خود را برای نصب و راه اندازی دارد.

روشهای تصفیه فاضلاب بهداشتی

  1. 1. روش های تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل استفاده از فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی برای حذف آلاینده ها از فاضلاب است.
  2. 2. فرآیندهای فیزیکی مانند غربالگری، ته نشینی و فیلتراسیون برای حذف ذرات بزرگ از فاضلاب استفاده می شود.
  3. 3. فرآیندهای شیمیایی مانند انعقاد و لخته سازی برای اتصال ذرات کوچک به یکدیگر استفاده می شود تا بتوان آنها را راحت تر حذف کرد.
  4. 4. فرآیندهای بیولوژیکی مانند لجن فعال، فیلترهای چکنده و هضم بی هوازی برای تجزیه مواد آلی در فاضلاب استفاده می شود.
  5. 5. فاضلاب تصفیه شده قبل از رها شدن در محیط با کلر یا اشعه ماوراء بنفش ضد عفونی می شود.
  6. روش های بهداشتی تصفیه فاضلاب با حذف آلاینده ها از آب قبل از تخلیه به رودخانه ها یا دریاچه ها به کاهش آلودگی آب کمک می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

 

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

این پکیج از جنس فلز ST ۳۷ ساخته شده است. هم قسمت داخلی و هم قسمت بیرونی این پکیج از لایه‌های محافظ زینک ریچ، اپوکسی میو و پلی اورتان تشکیل شده است.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلن

این پکیج از جنس پلی‌اتیلن تشکیل شده است. بدنۀ پلی‌اتیلن به کار رفته در این پکیج، دو جداره است. پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلن دو مدل دفنی و غیر دفنی دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی یا فایبرگلاس

این پکیج از جنس کامپوزیت یا فایبرگلاس ساخته شده است. پکیج کامپوزیتی، ساختار فلزی با پروفیل و پوشش اپوکسی یا گالوانیزه گرم و جنس بدنه فایبرگلاس دارد. بدنۀ فایبر گلاس این پکیج، توسط یک لایه ژلکوت پوشانده شده است.

دلایل مهم برای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

  • عدم آلودگی اب‌های سطحی و زیر سطحی. با استفاده از دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب انسانی یا صنعتی، آبی که از مجموعه یا واحد مسکونی یا صنعتی شما وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود، آلوده نخواهد بود.
  • امکان استفاده مجدد از آب. از آب به دست آمده از پکیج تصضیه فاضلاب، می‌توان برای آبیاری فضای سبز، کشاورزی و استفاده مجدد در صنعت بهره برد.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها در درازمدت. با استفاده از این پکیج می‌توان در هزینه‌های آب مصرفی در طولانی مدت صرفه‌جویی کرد.
  • توجه و محافظت از محیط زیست. یکی از دلایل مهم برای استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب، توجه و محافظت از محیط زیست است.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج های تصفیه فاضلاب با توجه به کیفیت و کمیت آن طراحی و در ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند. با توجه به نوع متریال بدنه و تجهیزات مختلف نیاز به آنالیز دقیقی دارد

پکیج تصفیه فاضلاب زلال آب

پکیج تصفیه فاضلاب زلال آب

شرکت زلال آب پارتاک، با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و صنعتی و به کمک متخصصان توانسته پکیجی را طراحی کند که بتواند در زمانی کوتاه به صورت کامل فاضلاب را تصفیه کند. در پکیج‌های تصفیه فاضلاب زلال آب، پسماند آب، پس از ورود به دستگاه وارد بخش خنثی‌سازی می‌شود. پکیج های تصفیه فاضلاب انسانی تولیدی شرکت زلال آب پارتاک همانند یک تصفیه خانه کامل می باشد و شامل تمامی مراحل تصفیه مانندِهوادهی ته‌نشینی گندزدایی و فیلتراسیون است.