تبلیغات چاپی چیست و چرا همچنان فوق العاده است؟
تبلیغات چاپی چیست؟ با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم در دنیا، مصرف کنندگان با یک سرویس یا محصول دائما در حال تغییر و تحول میباشد با این وجود اکثر روشهای تبلیغاتی بسته به نوع نیاز جایگاه خود را برای شناساندن محصول و سرویس مورد نظر حفظ کرده اند که بهتر است انواع تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار شما مشخص شود تا نتیجه بهتری حاصل شود.
حال که به جواب سوال تبلیغات چاپی چیست؟ رسیدیم بهتر است توضبحاتی در مورد مزایای تبلیغات چاپی، تبلیغات یک راه حل مناسب برای معرفی محصول یا برند است، انواع تبلیغات مختلفی وجود دارد و روش های تبلیغات موثر زیادی نیز ظهور کرده، هر روز استراتژی های تبلیغاتی زیادی را میتوان مشاهده کرد که هر کسب و کار نوینی در حال تحقیق و استفاده از آنها هستند، تبلیغات با خود مزایای زیادی را به وجود آورده که در ادامه ابتدا به معرفی و تعریف تبلیغات چیست خواهیم پرداخت و انواع آن را معرفی خواهیم کرد و سپس روش های اصولی و موثر برای استفاده از تبلیغات را بیان می کنیم تا در تبدیل مخاطب موثر باشند
چرا ما به تبلیغات نیاز داریم؟!!
سوالی که ذهن همگان را بخود درگیر کرده است چرا ما به تبلیغات نیاز داریم؟!! در دنیای امروز تبلیغات مهمترین رکن موفقیت برای تجارت های تازه تاسیس است و رقابت در دنیای تجارت، این موضوع باعث شده که بحث تبلیغات از اهمیت ویژه برای برند ها و محبوبیت بیشتر استفاده شوددر هر دوره زمانی مردم از به روزترین روش های فروش استفاده میکنند تا به نتیجه دلخواه برسند.در این زمان که زمان پیشرفت سریع تکنولوژی هست, باید با استفاده از ابزارهای موجود, تغیری اساسی به کسب و کارمان دهیم.
طبیعتا هیچکس منکر اهمیت تبلیغات نمیشود.با توجه به تعریف تبلیغات داشتن یک تبلیغ مناسب برای افزایش فروش در کسب و کارها و افزایش آگاهی از برند برای نشان دادن برتری به رقبا بسیار لازم می باشد و در روند بهبود کسب و کارها سودمند خواهد بود..
تبلیغات چاپی یکی از ارزانترین و پر بازده ترین روش های تلبیغاتی میدانی می باشد که این کمک را به مدیران کسب و کار های کوچک و بزرگ می کند که به راحتی با مشتریانی که به عنوان مخاطب هدف شناخته می شوند بتوانند ارتباط برقرار کنند و محصول خود را توسط اینگونه به مشتریان معرفی کنند.معرفی و بازاریابی برای محصولات و خدمات شرکت ها، از طرق مختلف صورت می گیرد.یکی از این طرق، چاپ و تکثیر آگهی ها می باشد. تبلیغات چاپی خواه جهت بازاریابی منتشر شده باشند و خواه جهت معرفی و اطلاع رسانی، شامل دو حوزه تبلیغات چاپ شده در مطبوعات ، تبلیغات چاپ شده غیر مطبوعاتی می باشد.
اگر میخواهید در رستوران های خود از بسته بندی شکیل استفاده کنید و برای مشتریان خود ارزش قائل هستید از که ما آن را مطابق برند شما آماده میکنیم استفاده کنید و برای سفارش به صفحه اختصاصی ما سر بزنید.
انواع تبلیغات موثر چاپی
انواع تبلیغات موثر چاپی به چند دسته تقسیم می گردد.
کاتالوگ
کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم تبلیغات چاپی است که صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کنند.اگر بخواهیم کاتالوگ را به صورت حرفهای معرفی نمائیم باید بگوئیم که کاتالوگ شامل دفترچهای از اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات است که مخاطب میتواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا شود.
برای اینکه با تفاوت ها و شباهت های چاپ از نظر کیفیت و روش کار آشنا شوید میتوانید مقاله را مطالعه نمایید.
بروشور
شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است .
برای تبلیغات روی نایلون های خرید افراد به چاپ احتیاج دارید ما این امکان را برای شما فراهم کرده ایم و برای سفارش به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.
پوستر
پوستر تلفیقی است از هنر گرافیک و هنر تبلیغات، هرچند که این دو در موازات و کنار هم، همواره حرکت نموده اند و مکمل یکدیگر هستند. پوسترها طراحی های گرافیکی هستند که جهت تبلیغات چاپی، طراحی و منتشر می شوند. در تعریف جزئی تر پوسترها برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی به کار برده می شود .
چون در زمان و مکان خاصی و برای مقصود خاصی در همان زمان و مکان طراحی می شود، اثر گذرا و ناماندگاریست؛مخاطبان پوسترها عامه مردم هستند و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب قرار می دهد. طراحی پوستر از تخیل طراح آغاز می شود و تا تصاویر، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه می یابد.
ست اداری
به مجموعه ای از اوراق یا کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک کمپانی یا سازمان جهت فعالیت های رسمی یا غیر رسمی، استفاده می گردد، اوراق اداری می گویند. از آنجا که به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر آن سازمان یا برند، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند، بهمین دلیل به آنها اصطلاحا “ست اوراق” گفته می شود.
برای اطلاعات بیشتر درباره ی سفارش تبلیغات روی به صفحه ی اختصاصی ما مراجعه نمایید.
ساک دستی کاغذی
ابزاری است برای بستهبندی و حمل کالا که به صورت فراگیر در سطح جامعه مورد استفاده قرار میگیرد. از ساک دستی به عنوان جعبه کادویی و یا برای تبلیغ و ترویج برندها استفاده میشود. برخلاف اینکه ساک دستی قدمت زیادی ندارد، از این کالا استفاده بسیار زیادی میشود که به آن نامهای متنوعی اطلاق شده است.از جمله این نامها میتوان به ساک دستی، ساک دستی تبلیغاتی، ساک خرید، بگ شاپ، شاپینگ بگ، ساک دستی مسافرتی، ساک دستی برزنتی، ساک دستی سوزنی، ساک دستی کادویی و… اشاره کرد.
برای راهنمای انتخاب بهترین رنگ کارت ویزیت میتوانید بر اساس روانشناسی رنگ به بهترین شکل ممکن انتخاب رنگ داشته باشید اگر اطلاعات کاملی در این زمینه میخواهید به مقاله مراجعه نمایید.
مزایای تبلیغات چاپی
- قابلیت دسترسی آسان مشتریان به اطلاعات محصول
- جابجایی راحت انواع تبلیغات چاپی
- امکان گزینش مشتری برای خرید
- راهی آسان برای مقایسه مشتری با محصولات دیگر
- حذف واسطه ها
- کوتاهترین زمان برای جذب مشتری
- افزایش تقاضا و فروش مستقیم محصول
- صاحبین کالا
- برقراری ارتباط سریع با مشتری
برای سفارش محصولات و تبلیغات چاپی به مراجعه فرمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.
جهت مشاهد نمونه به صفحه چاپ دینو مراجعه فرمایید.
برخی سوالات رایج:
تبلیغات چاپی چیست؟
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم در دنیا، مصرف کنندگان با یک سرویس یا محصول دائما در حال تغییر و تحول میباشد با این وجود اکثر روشهای تبلیغاتی بسته به نوع نیاز جایگاه خود را برای شناساندن محصول و سرویس مورد نظر حفظ کرده اند که بهتر است انواع تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار شما مشخص شود تا نتیجه بهتری حاصل شود.
انواع تبلیغات موثر چتبلیغات چاپی حتی با وجود تبلیغات گسترده دیجیتال، همچنان برای رشد برند، افزایش فروش، بازاریابی محصولات و خدمات بسیار پرطرفدار هستند. اغلب تبلیغات چاپی در رسانه هایی مانند بروشور، مجلات، ، بنر و … جلوه می کنند به همین دلیل بهتر است راجع به انواع تبلیغات چاپی، مزایا و معایب هر یک و میزان اثرگذاری آنها بیشتر بدانیم.
تبلیغات چاپی چیست؟
تبلیغات چاپی از رسانه های چاپی مانند روزنامه ها، مجلات، بیلبورد، و … برای تبلیغ خدمات، افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کار ها استفاده می کند. تبلیغات چاپی شکل متداولی از تبلیغات است که هنگام خواندن نشریات خاص یا هنگام عبور از خیابان توجه مخاطب را به خود جلب می کند. هدف از تبلیغات چاپی تحت تاثیر قرار دادن خواننده برای خرید یک محصول تبلیغ شده به صورت فیزیکی در فروشگاه یا به صورت دیجیتالی در وب سایت یک شرکت است.
مزایای استفاده از تبلیغات چاپی
دانستن این نکته بسیار ضروری است که مردم اغلب اطلاعات چاپی را با دقت بیشتری نسبت به فرم دیجیتال می خوانند. تبلیغات آنلاین میتوانند حواس خواننده را پرت کنند، زیرا در حالی که خواننده روی مقاله ای تمرکز میکند، ظاهر میشوند و آنچنان جذاب نیست. کاربران فضای آنلاین اغلب تبلیغات دیجیتال را می بندند زیرا در تمرکز آنها اختلال ایجاد می کند.
اما تبلیغات چاپی حواس خواننده را پرت نمی کند زیرا آنها اغلب مجله یا روزنامه را انتخاب می کنند یا در ترافیک ممکن است به یک پوستر خلاقانه خیره شوند. خواننده در این مواقع تمرکز بیشتری دارد و می تواند کامل آگهی شما را بخواند.
انعطاف پذیری بالای تبلیغات چاپی به شما کمک می کند که در زمان و مکان درست، مخاطب هدف خود را تحت تاثیر قرار دهید. علاوه بر این، می توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات خود را در بخشی قرار دهید که بیشترین دید را برای مخاطبان داشته باشد.
تبلیغات دیجیتالی و سوشال مدیا مارکتینگ قطعا باید جزئی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد اما به خاطر داشته باشید میزان ماندگاری آن ها فقط به مدت زمان تبلیغ وابسته است. با این حال، تبلیغات چاپی منقضی نمی شوند. تبلیغکنندگانی که از رسانههای چاپی استفاده میکنند اعتبار کسب میکنند، زیرا به خوانندگان مفهوم پایداری در کسب و کار را خاطر نشان می شوند.
تراکت، تبلیغ در روزنامه، مجله یا بنر تبلیغاتی هر یک قیمت های مخصوص به خود را دارند و شما می توانید با توجه به بودجه خود از هر ابزار استفاده کنید. تبلیغات چاپی نسبت به میزان اثرگذاری خود بسیار مقرون به صرفه هستند.
با تبلیغات چاپی شما می توانید تصاویر خود را به بهترین نحوه با به نمایش بگذارید. همچنین در طراحی این نوع تبلیغات می توانید انواع رنگ ها، تایپوگرافی و تصاویر گرافیکی را دخیل کنید در حالی که اغلب تبلیغات دیجیتالی گزینه های سفارشی سازی کمتری ارائه می دهند.
انواع تبلیغات چاپی
با وجود رسانه های مختلفی که قابلیت چاپ دارند، انواع مختلفی از تبلیغات چاپی وجود دارد که از جمله پرطرفدار ترین آنها شامل موارد زیر است:
- مطبوعات (روزنامه و مجلات)
هنوز هم هستند کسانی که برای خواندن اخبار به سیاق گذشته به جای استفاده از کانال های تلگرامی، روزنامه را انتخاب می کنند. اگر هدف شما جذب مخاطبان محلی است، در روزنامه های محلی تبلیغ کنید و نتیجه را ارزیابی نمایید. مجله ها هم به دلیل استفاده از جلوه های بصری بیشتر، می تواند برای مخاطبان جذاب باشد. مجلات تخصصی نیز همچنان با تیراژ بالا چاپ می شوند بنابراین اگر نیاز به دیده شدن توسط کسب و کار ها دارید، تبلیغات چاپی مجلات را از دست ندهید.
در حال حاضر تبلیغ در مجلات نسبت به روزنامه ها بازدهی بیشتری دارد.
بروشور و کاتالوگ جزو محبوب ترین ابزار های چاپی است که شرکت های مختلف برای پیشبرد اهداف خود حتما از آن استفاده می کنند. در مقاله بطور کامل در مورد تفاوت های آن با کاتالوگ صحبت کرده ایم. روی بروشور بر اساس تعداد لت های آن می توانید محتوای خود را که شامل توضیحات، تصاویر، آدرس و سایر اطلاعات خرید است؛ درج کنید.
چاپ کاتالوگ نیز تقریبا برای تمامی کسب و کار ها و برای نمایش دادن تمامی محصولات و خدمات الزامی است. همچنین می توانید نسخه دیجیتال هر یک را هم تهیه کنید تا روی وبسایت خود قرار دهید و مشتریان آنلاین را هم جذب کنید.
اگرچه اعتقاد بر این است که نسلهای قدیمیتر کسانی هستند که ترجیح میدهند وسایل فیزیکی داشته باشند، اما این کاملاً درست نیست. بسیاری از افراد حتی جوانان داشتن یک بروشور در خانه خود را راحت تر می دانند و گاهی اوقات از دنیای دیجیتال هم خسته می شوند.
- پوستر و بیلبورد های تبلیغاتی
بیلبوردها معمولا مخاطبانی را هدف قرار می دهند که در حال رانندگی یا پیاده روی در خیابان و اتوبان هستند. استفاده از بیلبورد و پوستر در ایستگاه های اتوبوس، قطار و فرودگاه ها رایج هستند؛ جایی که مخاطبان شما در انتظار هستند و وقت کافی برای توجه به تبلیغات چاپی را دارند.
در طراحی پوستر و بیلبورد خلاقیت را باید به نهایت برسانید: جملات کوتاه، کنجکاوی برانگیز، تصاویر زیبا و جذاب از جمله عناصر اصلی ساخت یک بیلبورد تبلیغاتی مناسب است.
محل قرارگیری پوستر و بیلبورد نیز بسیار اهمیت دارد که در کجا نصب می شود؟ آیا شما نیاز به دیده شدن در مدت طولانی دارید (نصب بیلبورد در میدان یا خیابان های شلوغ شهر) یا نیاز دارید تعداد بسیار زیادی آن را در یک لحظه ببینند؟ (نصب بیلبورد در جاده های شمال کشور به هنگام تعطیلات)
یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغات چاپی که قطعا هر فرد و شرکتی به آن نیاز دارد، بدون شک است. به هنگام شبکه سازی در یک کنفرانس بهتر است کارت ویزیت خود را به همراه داشته باشید تا به دیگران بدهید و از این فرصت برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.
کارت پستال نیز یکی از انواع تبلیغات چاپی است که به شکل صمیمانه تری برند شما ترویج می دهد. طراحی کارت پستال باید زیبا به نظر برسند و پیام مهمی که به راحتی به خاطر سپرده بشود؛ داشته باشد. برای مناسبت های ویژه اگر از قبل به فکر باشید و برای مشتریان و کارمندان خود کارت پستال حرفه ای چاپ کنید، بسیار عالی می شود.
می توان گفت مقرون به صرفه ترین راه برای تبلیغ کسب و کار های محلی، چاپ تراکت و تحویل آن درب منزل افراد است. البته نباید در تبلیغات تراکت، تهاجمی عمل کرد و می بایست به مرور ها را به محلات ارسال کنید. اکثر کسب و کار ها هدف خود را از چاپ تراکت، افزایش فروش مقطعی اعلام می کنند اما اگر این روش تبلیغاتی را مستمر انجام دهید می توانید روی جریان اطلاعات و خرید مشتریان تاثیر بگذارید.
نیز راه دیگری برای تبلیغ شرکت شماست که بسیار قابل اعتماد و مهمتر از آن مقرون به صرفه است. نصب بنر به خصوص در رویدادهایی مانند جشنواره فروش یا استفاده از آن به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی برای نشان دادن برند و شرکت، می تواند به راحتی نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند.
چرا باید از تبلیغات چاپی استفاده کرد؟
حتی با محبوبیت بازاریابی دیجیتال، تبلیغات چاپی توانست به عنوان یک استراتژی ترجیحی برای بسیاری از بازاریابان باقی بماند. در واقع، بازاریابانی که زمانی دنیای بازاریابی چاپی سنتی را ترک کردند، به دلایل مختلفی در حال بازگشت هستند به این سبک تبلیغات چاپی هستند:
- تبلیغات چاپی همچنان مورد استقبال مردم هستند.
تحقیقات زیادی برای اثبات میزان علاقه مصرف کنندگان به تبلیغات چاپی وجود دارد. بیش از 73 درصد افراد ترجیح دادند از تبلیغات چاپی استفاده کنند. علاوه بر این فضای دیجیتال و کلاهبرداری های زیادی که به علت عدم شناخت فضا از مردم شده است، آنها را نسبت به تبلیغات آنلاین بی اعتماد کرده است.
- تبلیغات چاپی قابل پیگیری است.
در هر کمپین تبلیغاتی چه آنلاین چه فیزیکی، پیگیری و ارزیابی نتایج بسیار مهم است. شما می توانید با قرار دادن QR Code یا طرح های تخفیفی از مشتریان بخواهید از طریق یک لینک چاپی وارد سایت یا لندینگ شما بشوند و به این ترتیب نتایج حدودی کمپین خود را ارزیابی کنید.
- این نوع تبلیغات نرخ تبدیل بالایی دارند.
در مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته، نرخ میانگین تبدیل و پاسخ به تبلیغات چاپی را 9 درصد نشان می دهد که بسیار بیشتر از CTR ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری وبسایت ها و سوشال مدیا است.
- تبلیغات چاپی قدرت هدف گذاری بالایی دارند.
با استفاده از تبلیغات چاپی شما می توانید به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید:
- ویژگی های دموگرافیک مانند سن، محله زندگی و …
- علاقه مندی ها
- فاصله و مسافت طی شده
- تبلیغات چاپی دیده می شوند!
اصلی ترین علت سفارش تبلیغات، دیده شدن است. در بسیاری از روش های تبلیغاتی آنلاین مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغ شما اصلا دیده نمی شود. علاوه بر این، تبلیغات رسانههای اجتماعی، تبلیغات پاپ آپ و پوش نوتیفیکیشن اذیت کننده شدهاند و همه ما یاد گرفتهایم که چگونه آنها را نادیده بگیریم اما مطمئن باشید تبلیغات چاپی شما دیده می شود!
- تبلیغات چاپی تبلیغات دیجیتال را تقویت می کند.
برخی تصور می کنند تبلیغات چاپی متضاد تبلیغات دیجیتال است و یکی را باید انتخاب کنیم در صورتی که به هیچ عنوان اینچنین نیست و اتفاقا در تقویت هم نقش دارند. هرچه افراد بیشتری تبلیغ شما را ببینند، بیشتر از آن آگاه می شوند و وقتی پیام خود را در چندین کانال ارسال می کنید، شانس دسترسی به یک فرد دقیقاً در زمان مناسب را افزایش می دهید.
صفر تا صد تبلیغات چاپی با سیناپکینگ
مجتمع چاپی سینا که یکی از قدیمی ترین و مجهز ترین چاپخانه های تهران است با بیش از 25 سال سابقه فعالیت و همکاری با برند های معروف با ارائه بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می تواند هر نوع تبلیغ شما را چاپ کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 5 رقمی (با پیش شماره تهران) تماس حاصل نمایید.
اپی کدامند؟
انواع تبلیغات موثر چاپی به چند دسته تقسیم می گردد. کاتالوگ – بروشور – پوستر – ست اداری
جهت لیست قیمتهای مختلف پرچم می تونید با چاپ آنلاین پرچم تماس بگیرید