عمومیکسب و کارهای برتر روز

میان وعده برای لاغری چی بخوریم

تاثیر میان وعده در رژیم غذایی اگر برای میان وعده ها را حذف می کنید، دست نگه دارید. برای کاهش وزن به میان وعده احتیاج دارید. میان وعده فرصتی برای انرژی گرفتن بین وعده های اصلی است. میان وعده کمک می کند تا در هنگام خوردن وعده ی اصلی خیلی گرسنه نباشید. همین طور باعث می شود سوخت و ساز بدن متوقف نشود. در این مقاله میان وعده هایی که خودتان می توانید به سادگی برای خود تهیه کنید را معرفی می کنیم.

هر وقت اسم پیتزا می‌آید یاد یک وعده غذایی پر کالری می‌افتیم. اما در این قسمت می‌خواهیم شما را با یک نوع پیتزایی آشنا کنیم که در عین ساده بودن قابلیت این را دارد که به عنوان میان وعده رژیمی مصرف شود. این میان وعده خوشمزه پیتزا کیک برنجی نام دارد، برای تهیه آن نیاز به کیک برنجی دارید تا از کیک برنجی به عنوان پایه پیتزا استفاده کنید. به تعداد دلخواه کیک برنجی انتخاب کرده و بعد از آن هم مواد خود نظیر گوجه فرنگی و پنیر را بر روی آن بریزیر و به این ترتیب میان وعده خوشمزه شما آماده است. اگر هم تمایل دارید می‌توانید بعد از آماده‌سازی کل مواد را چند دقیقه درون فر حرارت دهید تا پیتزای شما گرم و پخته شود.

لوبیا ادامامه هم یک پیشنهاد مناسب برای میان وعده عصرانه ساده است. لوبیا ادامامه یا همان لوبیا سبز سویا یک منبع غذایی سرشار از پروتئین محسوب می‌شود. این ماده غذایی به طور کلی حاوی مقدار زیادی فیبر است. همانگونه که می‌دانید مصرف مواد غذایی فیبر دار سبب می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و در نتیجه مقدار کالری کمتری وارد بدن شما می‌شود.  کرم ضد آفتاب دکتر بیز با پوشانندگی بالا و بافتی سبک .

آنتی اکسیدان و ویتأمین K هم از دیگر مواد مغذی موجود در لوبیا ادامامه هستند که آن را به بهترین گزینه به منظور میان وعده برای لاغری تبدیل کرده است. سرو کردن لوبیا ادامامه هم بسیار آسان است و به راحتی با سس سویا سرو می‌شود.  حمص هم میان وعده بسیار خوشمزه است که از نخود و لیمو به همراه ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. در اصل حمص یک غذای لبنانی محسوب می‌شود و در نقاط مختلف جهان روش‌های مختلفی برای پختن آن وجود دارد. اگر وگان یا همان گیاهخوار هستید، حمص برای شما یک میان وعده رژیمی ایده‌آل محسوب می‌شود. مرحله اول روتین پوستی ژل شست و شوی صورت ویتابلا میباشد .

به منظور آماده‌سازی این میان وعده باید نخود‌های مورد نیاز را از شب قبل در آب بخیسانید و بعد از خیساندن در آب آن‌ها را پوست بکنید. نخود‌های پوست کنده را درون غذا ساز ریخته و ارده را به آن‌ها اضافه کنید. در مرحله بعدی نوبت به اضافه کردن سیر، نمک، فلفل و آبلیمو می‌رسد. سپس مواد را درون غذا ساز با یکدیگر مخلوط کرده تا یک ترکیب کاملاً یکدست به دست بیاید. بعد از اینکه مواد به حالت خمیری در آمد نوبت به اضافه کردن روغن زیتون می‌رسد. روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و مجدد ترکیب را در غذا ساز مخلوط کنید. برای اینکه بافت حمص شما نرم‌تر بشود، در طی مراحل تهیه حمص می‌توانید چند قاشق از آب نخود را به مواد خود اضافه کنید.برای مشاهده بهداشتی محصولات بیز  روی لینک ضربه بزنید . بعد از پایان این مراحل حمص شما آماده است.

بعد از آشنایی با میان وعده برای لاغری نوبت به آن می‌رسد تا با نکاتی آشنا شوید که رعایت آن‌ها به شما کمک می‌کند تا به اندام ایده ال خود نزدیک‌تر شوید.  برخی از افراد که قصد کاهش وزن را دارند، به اشتباه تصور می‌کنند که حذف کردن وعده‌های غذایی راه خوبی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. در این خصوص باید بدانید که حذف صبحانه سبب می‌شود تا بدن برای اینکه بتواند گرسنگی طولانی بین شام تا ناهار فردا را تحمل کند، سرعت سوخت و ساز یا همان متابولسم خود را کاهش دهد. کاهش متابولیسم هم به معنای کاهش سوزاندن چربی و در نتیجه افزایش کالری بدن و اضافه وزن است!

بنابراین بهتر است به جای حذف کردن صبحانه آن را به طور کامل بخورید تا بدن شما در طول روز با کمبود انرژی مواجه نشود. بهتر است برای وعده صبحانه از مواد غذایی سالم و مغذی نظیر سبزیجات تازه، تخم مرغ، نان تمام غله، لبنیات و. . استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد کاهش وزن را دارید خوردن مواد غذایی نظیر مربا، کره و دیگر مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه انتخاب درستی نیست.

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که رژیم گرفتن به این معنا است که غذا‌های عجیب و متفاوت بخورند. هیچ دلیل علمی در این باره وجود ندارد که غذا‌های رژیمی باید عجیب باشند همانگونه که در این مقاله با بهترین میان وعده برای لاغری آشنا شدید و تمامی آن‌ها از مواد غذایی معمولی تشکیل شده‌اند. از طرفی دیگر بدن شما به تمام مواد مغذی نیاز دارد و حذف هر گونه ماده غذایی از رژیم غذایی روزانه ممکن است بدن را با کمبود ویتأمین روبرو کند.

تنها نکته مهم برای رژیم داشتن این است که به حجم غذا و زمان خوردن آن توجه داشته باشید. یک رژیم لاغری مناسب و ایده‌آل حاوی میوه و سبزیجات هم هست تا مواد مغذی مورد نیاز بدن از این طریق تأمین شوند. بهتر است سبزیجات را به صورت بخار پز مصرف کنید تا در عین حفظ مواد مغذی، کالری آن‌ها افزایش پیدا نکند.

در خصوص مصرف میوه و افزودن آن به رژیم غذایی روزانه برخی از افراد بر این باور هستند که می‌توان آب میوه را جایگزین خود میوه کرد. مصرف آب میوه به طور عادی پیشنهاد خوبی است، اما اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید جریان فرق می‌کند. وقتی آب میوه را می‌گیرید در نتیجه این فرایند قند‌های سبک میوه در آب حل می‌شوند و این قند‌ها به لیوان شما راه پیدا می‌کنند. از طرفی دیگر کربوهیدرات‌های میوه و دیگر ترکیبات مفید نظیر فیبر موجود در میوه به تفاله تبدیل شده و دور انداخته می‌شود.

در نتیجه آب میوه حاوی قند بالایی است که این میزان قند خود بر روی افزایش وزن مؤثر خواهد بود. فیبر دور انداخته شده از میوه هم می‌توانست شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد که خوردن آب میوه مانع از ورود فیبر میوه به بدن می‌شود. در مورد میزان شکر میوه ممکن است برخی از افراد بگویند که قند در خود میوه وجود دارد و از این نظر مصرف میوه و آب میوه تفاوت چندانی نخواهد داشت. توجه داشته باشید که برای یک لیوان آب میوه شما به چند عدد میوه نیاز دارید این در حالی است که هنگام خوردن میوه یک عدد میوه کافی است. مسلماً مقدار قند موجود در یک میوه از مجموع قند چند عدد میوه کمتر خواهد بود.

اگر رژیم لاغری را شروع کرده‌اید، زیاد آب نوشیدن را فراموش نکنید. این نکته خود دارای چند دلیل است از جمله اینکه بیشتر رژیم‌های لاغری همراه با برنامه ورزشی هستند و در طی ورزش و تحرک بدن مقدار قابل توجهی آب از دست می‌دهد. کم بودن آب بدن در طی رژیم غذایی می‌تواند سبب ایست وزنی شود، به این معنا که سبب می‌شود تا با وجود امتحان کردن روش‌های مختلف وزن شما کاهش پیدا نکند! اگر دچار چنین حالتی می‌شوید میزان مصرف آب خود را افزایش دهید. در طی رژیم لاغری از مصرف نوشیدنی‌هایی نظیر نوشابه و دوغ به همراه غذا خودداری کنید. تحقیقات زیادی در خصوص تأثیرات آب بر روی کاهش وزن انجام شده و نتایج این تحقیقات نشان‌دهنده این نکته است که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی سبب می‌شود تا به میزان قابل توجهی روند کاهش وزن سرعت پیدا کند.

برای لاغری و کاهش وزن مصرف قهوه پیشنهاد می‌شود، زیرا کافئین موجود در قهوه 3 تا 11 درصد می‌تواند سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد، افزایش متابولیسم هم به معنای افزایش سوخت و ساز و در نتیجه لاغری است. توجه داشته باشید خوردن قهوه به منظور کاهش وزن هم اصول خاص خود را دارد از جمله اینکه خوردن قهوه به همراه شیر و شکر برای کاهش وزن یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود زیرا شیر و شکر افزوده شده به قهوه کالری آن را افزایش می‌دهند و کالری آن به حدی بالا است که میزان کالری سوزانده شده به واسطه افزایش متابولیسم در نتیجه مصرف قهوه را جبران می‌کند.

کاهش وزن و لاغری هم اصول خود را دارد و برای رسیدن به تناسب اندام باید تعادل را رعایت کنید. در برخی موارد تنها توجه به وعده‌های غذایی که می‌خورید سبب می‌شود تا بتوانید کاهش وزن را تجربه کنید. در این خصوص لازم به توضیح است که برخی از مواد غذایی نظیر شیرینی‌ها و نوشیدنی‌هایی که دارای قند مصنوعی هستند، با وجود اینکه کالری بالایی دارند اما شما را برای مدت کوتاهی سیر نگه می‌دارند. از طرفی دیگر برخی از طعم‌دهنده‌های مصنوعی داراری ویژگی هستند که به واسطه آن بر روی مغز تأثیر می‌گذارند و با تحریک مغز سبب می‌شوند تا شخص غذایی بیشتری بخورد و در نتیجه کالری بیشتری وارد بدنش شود.