اقتصادیعمومیکسب و کارهای برتر روز

بررسی تأثیر قهوه موکا بر بهبود عملکرد ورزشی

زمان و مقدار مصرف قهوه قبل از تمرین

در این بخش به بررسی زمان و مقدار مصرف قهوه قبل از انجام تمرین ورزشی می‌پردازیم. استفاده از قهوه در این مقادیر و زمان‌ها، کمترین عوارض جانبی را برای شما همراه خواهد داشت. در صورت رعایت این موارد، می‌توانید با خیالی آسوده از قهوه برای افزایش عملکرد ورزشی خود استفاده کنید.

قبل از ورزش چه مقدار قهوه بنوشیم؟

خرید قهوه موکا دکتر بیز: طبق گزارش ISSN، مقدار کافئینی که به طور مؤثر عملکرد ورزشی را افزایش داده است، میزان 2 تا 6 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. در دوزهای بالاتر از این مقدار (9 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم) عوارض جانبی مختلفی برای افراد مشاهده‌شده است. برخی از این عوارض جانبی شامل مواردی مانند ناراحتی معده و بی‌خوابی بوده است؛ بنابراین پیشنهاد اکید ما به شما استفاده از دوز مصرفی استاندارد (2 تا 6 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) است.
در دوزهای پایین‌تر از این مقدار تأثیر خاصی بر عملکردهای ورزشی افراد گزارش نشده است و نوشیدن قهوه در مقادیر پایین‌تر از حد استاندارد، تنها باعث بهبود هوشیاری افراد در طول فعالیت ورزشی شده‌اند. البته اگر شما ورزشکار حرفه‌ای نیستید، بهتر است در شروع فعالیت ورزشی خود، از مقادیر پایین‌تر قهوه استفاده کنید و به‌مرورزمان و با سخت‌تر و سنگین‌شدن تمرینات، هر هفته میزان قهوه مصرفی خود را کمی به دوز استاندارد نزدیک کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه پیش از ورزش چه زمانی است؟

فروشگاه محصولات دکتر بیز: بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد که باید حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از ورزش قهوه بنوشید تا کافئین در جریان خون شما جذب شود و به حداکثر اثربخشی خود برسد؛ اما به‌صورت دقیق‌تر، بهترین زمان برای نوشیدن قهوه قبل از تمرین به اهداف فرد و نوع فعالیت وی در طول تمرین بستگی دارد. زمان مناسب برای مصرف قهوه پیش از برخی از رایج‌ترین انواع تمرینات به شرح زیر است:

  • مصرف کافئین 60 دقیقه قبل از ورزش برای بهبود عملکرد فیزیکی، از جمله استقامت و قدرت عضلانی
  • مصرف کافئین 1 ساعت قبل از تمرین، برای بهبود پرش‌های عمودی انفجاری و انقباضات ایزومتریک عضلات (تمرینات ایزومتریک، تمریناتی ایستا هستند که شامل حرکت مفصل نمی‌شود. نمونه‌هایی از این تمرینات شامل پلانک و اسکات استاتیک است.)
  • مصرف کافئین 30 دقیقه قبل از ورزش برای بهبود عملکرد ایزوکینتیک (تمرینات شامل فشار و کشش)

نوشیدن قهوه در حین ورزش چه تأثیری بر عملکرد ورزشی فرد میگذارد؟

خرید اینترنتی قهوه سوپریم دکتر بیز: در ورزش‌های هوازی که بدن اکسیژن زیادی مصرف می‌کند، خوردن قهوه در حین فعالیت ورزشی می‌تواند موجب کاهش خستگی ورزشکار شود. قهوه باعث تسهیل عملکرد تارهای ماهیچه‌ای می‌شود و بنابراین شما در حین انجام فعالیت‌های هوازی خود، احساس بهتری را تجربه می‌کنید.

نوشیدن قهوه پس از ورزش چه تأثیری بر عملکرد ورزشی فرد دارد؟

بعد از انجام فعالیت ورزشی، ضربان قلب بالا است و استفاده از مواد کافئین دار مانند قهوه در مواردی حتی می‌تواند خطرناک نیز باشد؛ زیرا کافئین موجود در قهوه ضربان قلب را بالاتر نیز خواهد برد و ممکن است افزایش بیش‌ازحد تپش قلب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به قلب و بدن شما وارد کند. از دیگر عوارضی که به دلیل نوشیدن قهوه پس از انجام تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود، می‌توان به عصبانیت بی‌دلیل و اختلال در خواب اشاره کرد.

مضرات نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگرچه قهوه یک نوشیدنی سالم است، اما نوشیدن آن قبل از تمرین دارای معایبی است. در طول ورزش، بدن شما خون را به سمت گروه‌های ماهیچه‌ای فعال و دور از سیستم گوارش هدایت می‌کند. این موضوع هضم غذا در سیستم گوارش شما را کند می‌کند. برای برخی افراد، این موضوع منجر به ناراحتی معده و مشکلات گوارشی می‌شود؛ بنابراین، برخی از افراد ترجیح می‌دهند با معده خالی ورزش کرده، قهوه یا هر ماده خوراکی دیگری را مصرف نکنند که یکی از برای این افراد به شمار می رود.

 

برای جلوگیری از بروز این مشکل، سعی کنید قهوه را حداقل 45 تا 60 دقیقه قبل از ورزش بنوشید تا به بدن فرصت دهید تا آن را جذب کند. روش دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم، نوشیدن اسپرسو سینگل یا است. حجم کمتر و کافئین بیشتری دارد. اسپرسو دبل حدود 130 میلی‌گرم کافئین دارد.

علاوه بر مشکلات گوارشی، برخی از افراد نسبت به کافئین حساسیت دارند. استفاده از کافئین در این افراد منجر به عصبانیت، اضطراب، ناراحتی معده و افزایش ضربان قلب می‌شود. اگر برخی از این اثرات را احساس می‌کنید اما مانند ما از نوشیدن قهوه لذت می‌برید، سعی کنید مصرف خود را به ۱ تا ۲ فنجان قهوه (۲۴۰ تا ۴۷۵ میلی‌لیتر) در روز محدود کنید.

همچنین مصرف بیش‌ازحد کافئین ممکن است منجر به مشکلات خواب یا بی‌خوابی شود و عملکرد ورزشی شما را مختل کند. ازآنجایی‌که نیمه‌عمر کافئین حدود 5 ساعت است، برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است حداقل 6 تا 8 ساعت قبل از خواب قهوه نخورید.

یکی دیگر از عوارض احتمالی استفاده از قهوه مسمومیت با کافئین است. اگرچه این اتفاق بسیار غیرمعمول است، اما ممکن است فردی در صورت مصرف بیش‌ازحد کافئین، مسمومیت با کافئین را تجربه کند. این اتفاق معمولاً نتیجه مصرف تصادفی بیش‌ازحد کافئین به شکل مکمل‌ها یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا است. پیش از استفاده از این مواد باید حتماً برچسب محصولات را مطالعه کنند تا مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده‌روی نمی‌کنید.

با وجود تمامی این راه‌حل‌ها، اگر همچنان استفاده از قهوه پیش از ورزش موجب آزردگی و بروز مشکلات مختلف برای شما می‌شود، بهتراست از نوشیدن قهوه پیش از ورزش خودداری کنید. شما همواره می‌توانید با داشتن رژیم مغذی، خواب و استراحت کافی و مدیریت سطح استرس خود، تمرینات عالی و بی‌نقصی را تجربه کنید.

کدام نوع قهوه برای نوشیدن پیش از ورزش مناسب است؟

هر نوع قهوه معمولی و دم‌کرده می‌تواند باعث بال بردن عملکرد شما در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی شود اما بهتر است پیش از انجام تمرینات ورزشی از نوشیدن از قهوه‌هایی که قند و کالری بالایی دارند، خودداری کنید.

افرادی که به دنبال مزایای عملکردی کافئین هستند، می‌توانند کافئین را به‌صورت مختلفی دریافت کنند. روش‌های مختلف دریافت کافئین پیش از ورزش عبارت‌اند از:

  • نوشیدن قهوه فوری
  • نوشیدن قهوه‌ی دم‌کرده
  • نوشیدن اسپرسو
  • نوشیدن قهوه درست شده با
  • نوشیدن قهوه سیاه
  • استفاده از نوشیدنی‌ها یا پودرهای مکمل قبل از تمرین
  • استفاده از آدامس یا آب‌نبات‌های کافئین دار
  • استفاده از نوشیدنی‌های انرژی‌زا
  • نوشیدن چای سیاه

توجه داشته باشید که برخی از این محصولات، مانند مکمل‌ها، ممکن است علاوه بر کافئین، حاوی مقادیر زیادی قند نیز باشند. اگر قصد دارید کاردیو ناشتا انجام دهید و یا قبل از غذا ورزش کنید، فقط باید قهوه سیاه بنوشید که حاوی کربوهیدرات نیست. از نوشیدن قهوه‌های مخصوص که حاوی شربت‌ها و طعم‌دهنده‌های اضافه‌شده هستند که معمولاً کالری و قند بالایی دارند خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها نه‌تنها مانع از دستیابی به اهداف تناسب‌اندام شما می‌شوند، بلکه هضم آنها نیز سخت‌تر است. نوشیدن این محصولات احتمال معده درد در حین تمرین و پس‌ازآن را افزایش می‌دهد.