عمومیکسب و کارهای برتر روز

علت نچرخیدن لباسشویی سامسونگ

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ samsung و نحوه رفع ایراد

اگر به دنبال علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ خود هستید، این متن به شما در یافتن علت ها و همچنین راه حل های حل مشکل کمک خواهد کرد. در ادامه این متن از مولودی مال؛ پنج علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ و علت اینکه چرا چرخش ماشین متوقف نمیشود و به همچنین روش حل مشکل را تشریح خواهیم کرد.

دو مدل ماشین لباسشویی در بازار موجود است: ماشین لباسشویی هایی که درشان از بالا باز می شود و ماشین لباسشویی هایی که درشان از جلو باز می شود. هر کدام از این مدل ها، در صورت عدم چرخش مشکلات مخصوص به خودش را دارد. moloudimall.com مولودی مال یک شرکت معتبر در زمینه در محل می‌باشد و شما در هر منطقه از استان‌های تهران، شیراز، اصفهان، مازندران، رشت، البرز، گرگان، گیلان و … هستید می‌توانید از خدمات برای جستجوی علت نچرخیدن ماشین لباسشویی کمک بگیرید، با ما همراه باشید.

5 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ و راه حل های محتمل

فرسودگی شناور

اگر شما یک ماشین لباسشویی سامسونگ دارید که درش از بالا باز می شود و خطاهای UE، UL و یا dC روی آن نمایش داده می شوند، این یعنی ماشین را بیش از حد مجاز پر شده و دیگ ماشین لباسشویی قادر به چرخش نیست. این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که ماشین را بیش از ظرفیتش پر می کنید. اما اغلب اوقات که دیگه ماشین نمی چرخد، مشکل از شناور است که باید دوباره تنظیم شده و یا تعویض شود. در این حالت شناور نمی تواند ارتعاشات بیش از حد را جذب کند و ماشین لباسشویی در جای خود ثابت نمی ماند.

لرزه گیرها (فقط برای ماشین لباسشویی هایی که درشان از جلو باز می شود)

ماشین لباسشویی چهار لرزه گیر دارد که لرزه های دیگ به هنگام چرخش را خنثی می کنند. بسته به میزان استفاده از ماشین لباسشویی، این لرزه گیرها ممکن است فرسوده شوند و یا کارایی خود را از دست بدهند. می توانید دیگ را به پایین فشار دهید و فرسودگی این لرزه گیرها را بررسی کنید. زمانی که دیگ را رها می کنید، باید به حالت اولیه ی خودش برگردد و هیچ تکانی هم نخورد. زمانی که ماشین لباسشویی سامسونگ به خاطر از بین رفتن لرزه گیرها می لرزد، سنسور ارتعاش فعال می شود. پس از آن، ماشین لباسشویی سعی می کند بار داخل دیگ را تقسیم کرده و دوباره بچرخد.

شل شدن مهره های دیگ

ماشین لباسشویی هایی که درشان از بالا باز می شود، مهره ای در کف دارند که دیگ را سر جایش نگه می دارد. اگر این مهره به هر دلیلی شل شود، دیگ – مخصوصا زمانی که در حال چرخش است – به طرفین تکان می خورد. برای جلوگیری از لرزش ماشین، از محکم بودن دیگ اطمینان حاصل کنید.

ایراد پمپ تخلیه

هنگامی که پمپ تخلیه مسدود شده و یا گیر کرده باشد، نمی تواند آب را به طور کامل تخلیه کند. در این موارد، ماشین نمی چرخد. البته که برای چرخش تلاش می کند اما پس از مدتی متوقف شده و خطایی روی صفحه ی نمایشش ظاهر می شود.

قطعه ی پلاستیکی شکسته

یکی دیگر از پنج علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ، و البته علت گیر کردن ماشین روی فرمان چرخش، قطعه ی پلاستیکی شکسته است. پشت ماشین لباسشویی سامسونگ یک قطعه ی پلاستیکی وجود دارد که همبست برقی را روی دیگ نگه می دارد. زمانی که این قطعه شل شود و یا بشکند، باعث روشن شدن سنسور ارتعاش و همچنین اضافه کردن تایم چرخش می شود. به عبارت دیگر می توان گفت ماشین لباسشویی روی پروسه ی چرخش گیر می کند.

پروسه ی چرخش طولانی تر و طولانی تر شده و ناگهان ماشین لباسشویی متوقف می شود اما لباس های درونش خیس خیس خواهند بود و خشک کن کار نخواهد کرد.

بسته نشدن قفل در

اغلب ماشین لباسشویی های سامسونگ یک سنسور در دارند که قطعه ای کوچک داخل قفل در است. زمانی که در بسته به صورت فیزیکی شود، این قطعه هم بسته می شود و به برد کنترل پیامی ارسال می شود. اما زمانی که در بسته شود اما پیام بسته نشدن در به صورت فیزیکی به برد کنترل ارسال شود، این برد متوجه می شود که مشکلی پیش آمده و از چرخش ماشین جلوگیری می کند. البته که ماشین چندین بار برای چرخش تلاش می کند اما سرانجام متوقف می شود و پیام خطایی روی صفحه اش نمایش داده می شود. در این موارد، شما به یک قفل جدید نیاز دارید.

در آخر توصیه می نماییم اگر از تخصص لازم برخوردار نیستید، از دستکاری خودسرانه دستگاه پرهیز نمایید و فورا با مراکز معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی مانند مجاز تعمیرگاه تماس حاصل نمایید. جهت سرویس و تعمیر انواع یخچال ال جی lg نیز می توانید به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

انواع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی + راه حل

در این بخش شما را با انواع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی آشنا کردیم در صورتی که تمایل دارید با راه حل رفع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

ال جی یکی از بزرگ ترین شرکت‌های کره ای در زمینه ساخت انواع وسایل برقی از جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، تلویزیون، یخچال و … می‌باشد. در برخی مواقع ماشین لباسشویی شما با مشکلاتی روبه رو خواهد شد از جمله نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی که در ادامه شما را با علت نچرخیدن ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد. از مجموعه مشکلاتی که باعث بروز علت نچرخیدن ماشین لباسشویی ال جی می‌باشد پوسیدگی تسمه، خرابی چفت در، خرابی قفل در و … می‌باشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما

پاکشوما یک شرکت ایرانی است که حدودا 40 سال است فعالیت خود را شروع کرده و با شرکت‌های خارجی از جمله ال جی، فیلیپس و … که در زمینه ساخت انواع ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک فعالیت داشتند قرارداد بست و امروزه یکی از بهترین برند‌های ماشین لباسشویی اتوماتیک را به بازار ارائه کرده است. از مجموع مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی پاکشوما به وجود می‌آید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی است. از مجموع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌تواند خرابی موتور ماشین لباسشویی، خراب شدن بیرینگ و … می‌باشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش

بوش یک شرکت آلمانی با بیش از یک قرن سابقه درخشان در زمینه ی ساخت لوازم برقی فعالیت دارد. از مجموع لوازم برقی که تولید می‌کند چرخ گوشت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … می‌باشند. علت نچرخیدن ماشین لباسشویی بوش ساییده شدن موتور چرخش تسمه، خرابی برینگ و … می‌باشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

سامسونگ یک شرکت کره ای بسیار معتبر است که محصولات خوبی به بازار ارائه می‌دهد این شرکت در زمینه ساخت انواع لوازم خانگی فعالیت دارد. از مجموع وسایل برقی این برند ماشین لباسشویی می‌باشد. ماشین لباسشویی برخی مواقع با مشکلاتی روبه رو می‌شود یکی از آن‌ها علت نچرخیدن ماشین لباسشویی که دلایل مختلفی دارد از جمله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی چفت در، خرابی سیستم قفل در، خرابی موتور، پوسیدگی تسمه و … می‌باشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو

یک شرکت کره ای در حوزه ساخت لوازم برقی است که تاریخچه ی آن به سال 1971 برمی‌گردد. ماشین لباسشویی‌های دوو یکی از بهترین برندها است که در برخی موارد با مشکلاتی روبه رو خواهند شد. از جمله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی برینگ‌ها، پوسیدگی تسمه، خرابی سبد محرک، خرابی کلاچ و … می‌باشد.

راه حل رفع نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

در این بخش می‌خواهیم شما را با راه حل رفع نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آشنا کنیم با ما همراه باشید. در اولین مرحله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی قفل و چفت ماشین لباسشویی را چک می‌کنیم و در صورتی که مشکل ایجاد شده از آن باشد آن‌ها را در صورتی که قابل تعمیر اند تعمیر می‌کنیم و در غیر اینصورت باید تعویض شوند.

در مرحله بعدی علت نچرخیدن ماشین لباسشویی باید برد کنترلی ماشین لباسشویی بررسی شود چرا که یکی از مهم ترین قسمت‌های ماشین لباسشویی است و در صورت بروز هر گونه مشکل در آن ماشین لباسشویی به صورت کلی از کار می‌افتد بهتر است تعمیر این قسمت را به یک متخصص بسپارید.

در مرحله بعدی علت نچرخیدن ماشین لباسشویی که خرابی رتور و استاتور علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌شوند باید آن‌ها را طور کلی تعویض کرد. در صورتی که علت نچرخیدن ماشین لباسشویی کوپلینگ بود باید آن را تعویض کنید چرا که قابل تعمیر نیست.

همچنین در ادامه سایر قطعات دیگر از جمله کلاچ، بیرینگ، تسمه، کیت باند کلاچ، صفحه متحرک تسمه و … قابل تعمیر نیستند و در صورت بروز هر گونه مشکل باید تعویض شوند چرا که این قطعات قابل تعمیر نیستند و باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی تان می‌شوند. در مراحل آخر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی که ناشی از موتور است باید از یک متخصص کمک بگیرید تا موتور را بررسی کند و در صورتی که سوخته نشده است آن را تعمیر کند و در غیر اینصورت باید تعویض شود.

هزینه تعمیر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

هزینه تعمیر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی مانند تعمیر سایر لوازم برقی وابسته به مشکل آن است. برای مثال هزینه تعویض تسمه با هزینه تعمیر موتور کاملا متفاوت است و قبل از تعیین مقدار هزینه باید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی معین شود.