اقتصادی

چالش‌های حمل‌ونقل در دریای خزر

مدیرکل دفتر خدمات توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت درباره چالش های موجود در حوزه حمل و نقل دریایی در دریای خزر گفت: مهمترین مشکل این است که در وهله اول خطوط دریایی منظم نداریم و ثانیاً . مکان، کشتی های کامیون در این منطقه از دریا دریای خزر نداریم.

به گزارش دوران خبر، احسان قمری درباره چالش های موجود در حوزه حمل و نقل دریایی در دریای خزر گفت: مهمترین مشکل این است که در وهله اول خطوط دریایی منظم نداریم و در وهله دوم کشتی های باری در این زمینه وجود دارد. کاسپین.حوضه دریا در اختیار نداریم.برنامه بدون خط و خش از رادیو در خصوص مشکلات حمل و نقل و بیمه فعالان تجارت خارجی با احسان قمری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی توسعه تجارت گفتگو کرد. سازمان.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی داریم، گفت: این چهار مجموعه را در قالب چهار پروژه زیرساختی در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول برای حل مشکلات حمل و نقل در حوزه دریایی است، گفت: در حوزه دریای خزر از نظر تجارت و حمل و نقل از پنج کشور ساحلی این دریا، روسیه با حدود 69 درصد حمل و نقل در رتبه اول قرار دارد. و حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران نیز با حدود 30 درصد تجارت در جایگاه دوم قرار دارد. در واقع 99 درصد حمل و نقل دریای خزر توسط این دو کشور کنترل می شود و سه کشور باقی مانده نیز یک درصد از این تجارت را به اشتراک می گذارند.

مدیرکل دفتر خدمات توسعه بازرگانی سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه باید ظرفیت موجود در دریای خزر را حفظ و افزایش دهیم، گفت: این ظرفیت در حال حاضر رو به رشد است. به گونه ای که در سال 1398 حدود 35 درصد در این زمینه سهم داشتیم اما سال گذشته به 39 درصد رسید. این توانایی صادرکنندگان برای صادرات کالا منجر به تمرکز ویژه بر حمل و نقل دریایی می شود.

وی در خصوص نبود خطوط حمل و نقل منظم گفت: صادرکننده به ویژه در زمینه کالاهای فاسدشدنی مانند مواد غذایی در قبال خریداران خارجی تعهداتی دارد که محصول را به موقع به بازار هدف برساند. کشتی را در موعد مقرر کنسل کنید. “حرکت کنید و به موقع به کشتی برسید، اما به دلیل نبود خطوط منظم، گاهی اوقات یک کشتی نمی تواند به تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید